Cinema 4D R14 Yenilikleri

[tabgroup]
[tab title=”Genel Bakış”]

CINEMA 4D R14

Öğrenimi ve Kullanımı Kolay, Güvenilir, Hızlı ve En Son Teknoloji

Bu tabirlerin her versiyonda kullanılmasının bir nedeni var – ve bu gelenek Release 14 ile devam etmekte! Bunlar, müşterilerimizin daima varlığına güvendiği ve Maxon müşterileri ve CINEMA 4D kullanıcılarının memnuniyetinin garantileridir.

R14 özellikleri videolarını Cineversity ‘de seyretmek için burayı tıklayın.




Sculpting

CINEMA 4D Studio Release 14 ve BodyPaint 3D’de bulunan tamamen entegre Sculpting sistemi ile organik modelleme son derece kolaylaştırıldı. Herhangi bir baz modeli sanal kile dönüştürüp, çekme, çimdikleme, yumuşatma, bıçak veya sıyırma komutlarını kullanarak şekillendirin. Gelişmiş simetri araçları tek bir darbenizi çoklu eksenlerde hatta dairesel şekillerde aynalamanızı sağlar. İnce detaylar damgalar ve kalıplar ile uygulanabilir ve çalışma bölgenizi maskeler uygulayarak odaklayabilirsiniz. Heykel oluşturma çalışmanızı hiyerarşik bir katman sistemi ile organize edebilir ve her katmana farklı maskeler ve kuvvetler uygulayabilirsiniz. Son olarak, oluşturulan ağınıza direkt doku, animasyon ve render uygulayabilir veya düşük çokgenli bir modele displacament ve normal mapler ile bake edebilirsiniz.







Modelleme

Yeni, interaktif çalışma düzlemi modları, dinamik rehberler ve tamamen yeniden tasarlanmış yakalama sistemi ile, çok daha hızlı ve çok daha kesin çalışın. Çalışma düzleminizi dünya eksenine, kameraya veya mevcut seçime kolaylıkla hizalayın, ardından kolaylıkla yakalaşarı gerçekleştirin veya genel koordinatları, çalışma alanı yönlenmesine göre ayarlayın. Direkt görünümde doğrusal veya alansal rehberler çizin veya her bileşende oluşturulan dinamik rehber çizgilerini kullanın. Objeler veya bileşenleri, farenin sağ tuşunun basılı olması ile kolaylıkla seçebilirsiniz.







Animasyon

CINEMA 4D R14 içerisindeki kamera, dinamik ve karakter araçlarındaki gelişmelerle animasyon iş akışınızı hızlandırın. Yeni Motion Camera sistemini kullanarak, kamera konumlarını hızla dönüştürün ve dinamik kamera animasyonları oluşturun. CINEMA 4D Broadcast ve Studio’da, gerçekçilik ve dinamikler üzerinde aerodinamik kuvvetler, plastik yaylar ve kırılma konnektörlerinin yanısıra dinamikler üzerinde daha da gelişmiş Xpresso kontolleri ile daha fazla kontrole sahip olun. Geliştirilmiş rig’ler ve Character objesinin arttırılan yetenekleri ika karakterleriniza hayat verin.







Render

CINEMA 4D R14 ile daha yüksek render gerçekçiliği ve kompoze kontrolüne sahip olun. Yeni shaderler kullanarak ahşap dokusu, eskime efektleri ve normal mapleri canlandırın. Multiple Importance Sampling ve radiosity maps ile daha hızlı, daha kesin GI hesaplamalarının keyfini sürün. Render’larınız üzerinde Picture Viewer’da post efekt olarak gelen renk derecelendirmesi ile daha fazla kontrol sahibi olun ve position pass ile kompoze çalışmalarınızı optimize edin.







İş Akışı

R14, Adobe Photoshop, Adobe After Effects ve Nuke gibi anahtar uygulamalarla veri takasında etkileyici gelişmeler sunmaktadır. Artık, çoklu 3B objelerinizi, ışıklarınızı ve dokularınızı direkt Adobe Photoshop’da açabilirsiniz. 3D sahnelerinizi After Effects ile entegre edebilmeniz için yeni seçenekler eklendi. Multi-pass kompozitinizi otomatik olarak multi-layer OpenEXR desteği ile oluşturan yeni, NUKE bağlantısı eklendi.







Arayüz

CINEMA 4D R14 arayüzü ve iş akışındaki çeşitli gelişmeler sayesinde daha hızlı ve verimli çalışın. Çok daha çekici ve kullanışlı 3B görüntüyü, yeni obje işaretleme ve dış konturunu gösterme ve gelişmiş OpenGL gölgeler ile daha da çok seveceksiniz. Yeni spot ışığı stili Commander ile komutlara ve etiketlere kolayca erişin. Yeni kompozisyon yardımcıları sahnenizi ızgaralar veya altın spirallerle düzenlemeniz ve yeni kamera odak seçicisini kolayca kullanabilmeniz için eklendi. Arapça tercih edenler, CINEMA 4D arayüzünün keyfini kendi lisanlarında ve özellikle tasarlanan sağdan sola ekran düzenlemesi modunda süreceklerdir.
[/tab]
[tab title=”Şekillendirici”]

SON DERECE KOLAY ORGANİK YÜZEYLER

Modellerinizi dijital kile dönüştürün.

CINEMA 4D Release 14 Studio ve BodyPaint 3D Release 14 ile organik yüzeyleri modelleyin ve herhangi bir obje üzerindeki detay seviyesini, tamamen entegre Sculpt sistemi ile kolaylıkla arttırın. Detay seviyesini arttırmak ve modelinizi dijital kile dönüştürmek için tüm yapmanız gereken Subdivide tuşunu tıklamaktır. Modelinizi çekme, yumuşatma, düzleştirme, bıçak, ve çimdikleme gibi sezgisel şekil verme araçları kullanarak biçimlendirin. Gelişmiş simetri seçenekleri, damgalar, kalıplar ve maskeleri kullanarak karmaşık biçimler ve yüzey detayları oluşturun.







Katmanlarda organize edin

Her birisinin kendine has biçimlendirme seviyesi, maskları ve kuvvet ayarları bulunan layerlar’ı kullanarak heykel projelerinizi organize edin. Bir katmanı aktive etmek için sadece tıklayın ve uygun detay seviyesine geçin. Katmanları herhangi bir hiyerarşide ve hatta klasörlerde organize ederek doğru katmanın bulunması ve aktive edilmesini kolaylaştırın. Modellerinizi kullanılan hafızayı serbest bırakmak ve şekil verilmiş model üzerindeki deformasyon etkilerini gözlemlemek için istediğiniz anda dondurabilirsiniz.










Esnek Araçlar

Modelinizi, her biri ayrı interaktif olarak ayarlanabilen veya tablet kaleminizin özelliklerine link edilmiş CINEMA 4D’nin esnek biçimlendirme komutlarını kullanarak şekillendirin. Steady Stroke seçeneği ile sistem yeteneklerinizin sınırına kadar sürekli kalem darbelerini modelinize ekleyin. Biçimlendirme damgalarını kesinlik içinde yerleştirmek ve Repeat aracı ile kendini tekrar eden damgalar oluşturmak için özel sürükleme seçeneklerini kullanın. İnce detayları mask’lar ve kalıplarla geliştirin. Kendi damga veya kalıplarınızı oluşturun veya CINEMA 4D ile birlikte gelen geniş kütüphaneden faydalanın.




Kolay Simetri

Tüm biçimlendirme komutlarında bulunan gelişmiş simetri seçeneklerinin de yardımı ile, yüzlerden mimari detaylara kadar herşeyi biçimlendirin. Darbeleri basit simetri için X, Y veya Z eksenlerinde uygulayın. Veya radyal simetri seçeneği ile belirli sayıdaki darbelerin herhangi bir düzlemde veya tek bir noktaya göre aynalanması ile karmaşık organik modelleri oluşturabilirsiniz.





Baz Modeller

Kendi modellerini oluşturmaya başlayabilir veya Sculpt önhazırları içerisinden sağlanan baz modelleri geliştirebilirsiniz. Pek çok biçimlendirme çalışmasına başlamanız için hazır insan, hayvan ve dinazor gibi formlar size uygun bir baz sağlarlar. Bir baz modeli çift tıklayın, birkaç kez alt bölümlendirin ve çalışmanıza hemen başlayın.







Baking

CINEMA 4D’nin entegre biçimlendirmesi ile, onları bake etmeye gerek kalmaksızın, dondurabilir ve deforme edebilirsiniz. Sahneyi optimize edin ve modeli daha düşük poligon sayısına Ambient Occlusion, displacement ve normal maplerin otomatik oluşturulması ile oyun motorlarına veya diğer uygulamalara göndermek için hazırlamak amacıyla bake edin.










[/tab]
[tab title=”Modelleme”]

MODELLEME

Yeni interaktif çalışma düzlemi modları, dinamik rehber çizgiler ve tamamen yeniden tasarlanmış bir yakalama sistemi ile, daha hızlı ve daha kesin modelleme yapın. Çalışma düzleminizi kolaylıkla herhangi bir dünya eksenine, kameraya veya mevcut seçime hizalayın ve ızgara noktası yakalaması yapın veya genel koordinatları çalışma düzlemi doğrultusuna göre ayarlayın. Doğrusal veya düzlemsel rehberleri direkt vitrinin içerisinde çizin veya her bileşen çevresinde oluşturulan dinamik rehberleri yakalayın. Aynı zamanda, obje ve bileşenleri, farenin sağ tuşu basılı durumdayken üzerlerinden geçerek de seçebilirsiniz.




Çalışma Düzlemleri

3D dünyanızı CINEMA 4D R14’de bulunan düzlem araçlarını kullanarak kontrol edin. Çalışma düzlemini otomatik olarak aktif görünüme, seçili objenin eksenine veya farenin altındaki bileşene uygun açıya getirin. İstediğiniz zaman çalışma düzlemini kilitleyin veya tek tıkla dünya düzlemine geri döndürün. Bileşenlerin ızgarayı yakalamasını sağlayın veya genel koordinatları çalışma düzlemi konum ve açısına göre ayarlayın.






Rehberler

Obje ve bileşenleri 3D rehber çizgilerle kolayca hizalayın. Rehberler, 2B programların vazgeçilmez unsurlarıdır ve artık CINEMA 4D’de doğrusal veya düzlemsel rehberleri üç boyutta oluşturabilmektesiniz. Rehberleri ekranda Guide komutunu kullanarak çizin ve onları taşı, boyutlandır, çevir komutları ile ayarlayın. Otomatik dinamik rehberleri herhangi bir eleman üzerinde bir açıyı kolayca yakalamak ve çoklu objelerin bileşenlerini hizalamak için kullanın.





Yakalama

Obje ve bileşenleri çalışma düzlemi, rehberler veya diğer elemanlarla sezgisel rahatlıkta yakalayın. Bir objeyi sürüklediğiniz sırada, yakalama yarıçapı ve her potansiyel yakalama noktası, görünümde ekrana getirilir.






Raycast seçim

Obje ve bileşenleri, yeni raycast seçim yöntemi ile hızla ve kolaylıkla seçin. Bu, size, komut değiştirmeksizin çalışma akışınızı sürdürmenizi sağlar – sadece farenizi sğ tuşu basılı durumdayken elemanlar üzerinde gezdirin.





[/tab]
[tab title=”Animasyon”]

Animasyon

CINEMA 4D’deki kameralar, dinamikler ve diğer karakter araçlarındaki yeni gelişmelerle animasyon iş akışınızı hızlandırın. Motion Camera sistemi ile kamera konumları arasında hızla geçin ve dinamik kamera animasyonları oluşturun. CINEMA 4D Broadcast ve Studio’da dinamikler ve gerçekçilik üzerinde aerodinamik kuvvetler, plastik yaylar ve kırılma konnektörleri yanı sıra dinamikler üzerindeki gelişmiş XPresso kontrolleri ile etkin hakimiyet sağlayın. Karakterlerinize güncellenmiş rigler ve Character objesinin geliştirilmiş yetileri ile hayat verin.






Motion Camera

CINEMA 4D Broadcast, Visualize ve Studio içerisindeki Motion Camera etiketleri ile cameralar arasıdna kolaylıkla geçin ve gerçekçi, dinamik kamera animasyonları oluşturun. Her kameranın konumu, açısı ve fiziksel kamera ayarları arasında geçiş için birden fazla kamerayı seçerek yeni bir kamera dönüşümü oluşturun. Motion Camera etiketi ile, omuza yerleştirilmiş bir kamera döngüsü ile yol ve hedef bazlı, doğal, gerçekçi animasyonlar oluşturun.




Geliştirilmiş karakter araçları

Sıkıcı ve karmaşık rigging süreçlerini bypass edin ve CINEMA 4D Studio içerisindeki gelişmiş Character objesi ile karakterlerinize animasyonlar ekleyin. Yeni bir Advanced Quadruped şablonu ile dört ayaklı dostlarımızı canlandırın.


Aerodinamik Kuvvetler

CINEMA 4D Broadcast ve Studio paketlerindeki yeni aerodinamik kuvvetler ile yaratıcılığınızı havalandırın. Artık, kağıtlar ve yapraklar oluşturmak için Soft Bodies de dahil olmak üzere herhangi bir dinamik objeye aerodinamik kaldırma etkilerini, sadece birkaç tıklama ile kazandırabilirsiniz.








Plastik ve Kırılan Objeler

Yeni plastik yay ayarlarıyla etkileyici soft-body simülasyonları oluşturun. Elastik sınırları yapısal ve esneme yayları yanısıra Shape Conservation özelliğine de tanımladığınızda, ve bu limitlere ulaşıldığında, model plastik olacak ve çarpışma ile oluşan deformasyonları koruyacaktır. Aynı elastik limitleri Spring objelerine ve kırılma yaylarına uyguladığınızda ve belirli bir gerilme veya basınç mesafesinde objeler parçalanır.






[/tab]
[tab title=”Render”]

Render

CINEMA 4D R14 ile daha gerçekçi görseller ve kompoze kontrolü elde edin.

Ahşap dokusunu, eskime efektlerini ve normal map’leri yeni shader’lar ile simüle edin. Multiple Importance Sampling ve radiosity map’leri ile daha hızlı ve daha kesin GI hesaplarının keyfini sürün. Picture Viewer içerisinde bir post efekt olarak renk grandyanlama ile görselleriniz üzerinde daha fazla hakimiyete sahip olabilir ve Position Pass ile kompoze çalışması iş akışlarınızı optimize edebilirsiniz.






Geliştirilmiş GI ve Fiziksel Gökyüzü

Pırıltılı gökyüzleri ve canlı render görüntülerin keyfini CINEMA 4D R14’deki geliştirilmiş Physical Sky ve Global Illumination özellikleri ile sürün. Gökyüzü ve alan ışıkların yanı sıra çevreleyen alanda da örnekleme yapan GI katkısı için özel örnekleme sayıları tanımlayabileceğiniz yeni Global Illumination sampler ile renderlarınızı optimize edin. QMC hesaplamalarını GI bilgisini Radiosity Maps ile belleğe alarak hızlandırın.






Yeni ve Geliştirilmiş Shader ve Malzemeler

Render görüntülerinizi CINEMA 4D R14 ile gelen tamamen yeni, prosedürel ahşap shader’ları ile zenginleştirin. Shader’ları istediğiniz doğrultuda modifikasyonlarla rüzgar ve yağmurun etkilerini yeni Weathering shader özelliği ile daha gerçekçi yapın. Herhangi bir shader’ı bir Normal map’e dönüştüren yeni Normalizer shader kullanarak detaylarınızı arttırın. Brick shader’ının yeni Groove ayarını kullanarak, her bir tuğlanın çevresinde ambient occlusion görüntüsü sağlayan bir gradyant oluşmasını sağlayabilirsiniz.



















Yeni Video Post Efektleri

Release 14 içindeki yeni render efektleri ile post-prodüksiyon işlemlerinizi destekleyin. 32-bit bir görüntüde her pikselin 3D konumunu depolayan Position Pass özelliği ile, pek çok popüler post-prodüksiyon yazılımında sahneleri yeniden ışıklandırın, konum bazlaı matteleri çekin ve objeleri yeniden inşa edin








Picture Viewer Gelişmeleri

CINEMA 4D Picture Viewer ile renderlarınızın tüm potansiyelini ortaya çıkartın. Picture Viewer’ın ana özelliklerine pencerenin üst bölümüne entegre yeni araççubuğundan çok daha hızlı ulaşın ve görüntüleri yeni Recent Files menüsü ile daha hızlı yükleyin. Yüklenen görüntüleri kaynaştırın ve Anaglyph, Side-by-Side veya Interlaced Stereo modunda gözlemleyin. Gerçek zamanlı 32-bit renk düzeltmesi yapın ve Color Correction post efekti olarak gönderin veya önhazırlar olarak kaydedin.






Daha Hızlı Kaotikler

CINEMA 4D R14 ile kaotik etkileri çok daha hızlı hesaplayın. Yeni gelişmiş algoritmalar, önceki versiyonların yarı süresinden de az zamanda kaotik hesaplamaları hızlandırır.
[/tab]
[tab title=”İş Akışı”]

İş Akışı

CINEMA 4D R14, Adobe Photoshop, Adobe After Effects ve Nuke gibi anahtar uygulamalarla veri alışverişinde inanılması güç yenilikler sunmaktadır. 3B objeleri, ışıkları ve dokuları direkt Adobe Photoshop içerisinde değiştirebilirsiniz. After Effects ile 3D sahnelerin takası için yeni seçenekler eklenmiştir. Multi-pass kompozeleri multi-layer OpenEXR desteği ile NUKE’e direkt bağlantı eklendi.






Kamera Eşleştirme

CINEMA 4D R14 içerisindeki Camera Calibrator ile 3B kameranızı herhangi bir resime eşleştirebilirsiniz. Resim üzerinde çizilecek çizgi ve yüzeylerle, kaçış noktaları, mercek derinliği ve kamera doğrultusu hesaplanır. Kamera konumu için bir pin ekleyin ve proje ölçeğinin herhangi bir çizginin bilinen uzunluğunun girilmesiyle ayarlanmasını sağlayın.






Nuke Exchange

3D çalışmalarınızın Nuke içindeki kompoze çalışmalarına, multi-layet OpenEXR dosyaları tam desteği ve Multi-Pass render’ınızın yeniden inşası için optimal nod düzenlemesi içeren Nuke script kaydetme seçeneği ile hızla başlayın. Opsiyonel FBX verisi gönderimini 3D kameralar, ışıklar ve geometrinin de gitmesi için kullanın veya 3D bilginin yeniden oluşturulması için bir Position Pass renderı yapın.






Alembic

Alembic, Lucasfilm ve Sony Pictures Imageworks tarafından geliştirilen açık kaynaklı bir takas formatıdır ve farklı platformlardaki ortak 3D elemanları baz alır: Anime geometri, partiküller ve çizgiler. Alembic’nin temel faydası, anime edilmiş geometri verisinin kayıpsız olarak diğer uygulamalara transferidir. Bu, Alembic’i karmaşık proje süreçlerinde ideal bir takas formatı yapmaktadır.













Gelişmiş After Effects Bağlantısı

CINEMA 4D dosyalarının direkt gönderilmesi ve alınması yeniliği ile Adobe After Effects entegrasyonunun keyfini sürün. Ayrı bir .aec takas dosyası kaydetme adımını atlayın ve kameralarınızı, ışıklarınızı ve solidleri direkt sahnenizden alın. Ek olarak her objenin niteliğinde hangi kamera ve ışıkların After Effects kompozisyonunda bulunmasını istediğinizi belirleyin.





3D Photoshop Veri Alışverişi

CINEMA 4D sahnelerinizi direkt Adobe Photoshop Extended içerisinde açın ve doku, ışık ve bakış açılarınızı, konsept ve kompozisyonunuza tam uyacak şekilde ayarlayın. Bu yeni takas eklentisi ile .c4d dosyanızı direk bir Photoshop 3D layer’ında açabilirsiniz.









[/tab]
[tab title=”Arayüz”]

Arayüz

CINEMA 4D R14 ile gelen iş akışı ve arayüz gelişmeleri sayesinde daha hızlı ve etkin çalışın. Daha rahat algılanan ve kullanılan obje işaterleme ve gelişmiş OpenGL gölgeleri ile çalışmak daha da keyifli. Yeni Commander ile komutlara daha rahat erişin ve etiketleri daha kolay ekleyin. Yeni düzenleme yardımcıları sahnenizi ızgaralar veya altın spirallere göre düzenlemeniz için eklendi.






OpenGL Geliştirildi

CINEMA 4D Release 14 ile geliştirilmiş OpenGL kullanarak gölgeli görüntülerde çok daha yüksek kalite ve sürat elde edersiniz. Artık OpenGL ile ekrana getirilen gölgeler eski versiyonlarla mukayese edildiğinde çok daha hızlı, çok daha yumuşak.







Kamera Düzenleme Yardımcıları

Her kamera objesi için yeni Composition Helpers kullanarak sahnenizi kolaylıkla düzenleyin. Her kamera için özel ayarlarla ızgara sistemleri, diyagonalleri ve üçgenleri kolaylıkla ayarlayın. Her çizgi tipi ve her ayar için özel renkler tanımlayabilirsiniz ve bu çizgiler kameranın aktif olduğu anda ekrana getirilebilirler.







Kamera Odak Seçici

Yeni odak seçici ile kamera odaklama mesafesini hızla seçerek CINEMA 4D’niz Physical Renderer özelliği ile derinlik flulaşmalı görselleri hızla edinin. Basitçe, aracı aktive edin ve görünümde istediğiniz yüzeyi tıklayın ve odaklama mesafesi otomatik olarak kamera ve yüzey arasındaki mesafeyi algılayacaktır.







Commander

Direkt kursör altında ekrana getirilen filtre özellikli bir arama kutusu olan Commander ile çalışma hızınızı yükseltin. Özelleştirilebilen bir klavye kısayolu ile Commander aracını çalıştırın ve istediğiniz komut veya etikete erişmek için birkaç harfini girin. İstenilen seçeneğe ok tuşları ile erişip enter tuşuna basarak komutu aktive edebilir, objeyi oluşturabilir veya seçilen etiketi seçili objelere aktarabilirsiniz. Belirli işlemler için menüler içerisinde arama yapmanıza gerek kalmadan Commander işi sizin için yapacaktır.


Yapılacaklar Listesi

Yeni To Do List özelliği ile, kendiniz veya ekibiniz için sahnenin görevlerini yönetebilirsiniz. Bir görev notu eklemek için herhangi bir objeye bir To Do etiketi ekleyin veya bir zaman çizergesi işaretleyicisine bir görev notu ekleyin. Project Settings içerisindeki To Do sekmesinden görevleri düzenleyin veya gözden geçirin.


Animasyon Yolu

Görünümdeki geliştirilmiş Animation Path gösterimi ile animasyonunuzun özel unsurlarına odaklanabilirsiniz. Önizleme aralığını ayarlayın ve sadece bu aralıktaki animasyon yolu ekrana getirilir, and only the animation path within the range will be displayed.




Ses Eğrileri

F-Curve penceresinin arkaplanında ses dalgalarının gösterimi ile animasyon ayarları ve senkronizasyonunu mükemmele taşıyın.




XRefs

Geliştirilen XRefler ile, çoklu proje dosyalarınızı tek bir dosyaya etkileşimli entegre ederek, ekibinizin verimliliğini arttırabilirsiniz. Refere edilen her projenin animasyon, ölçek veya pivotunu XRef niteliklerinden ayarlayabilirsiniz. Nokta, parametre veya PSR verisine değişiklikleri mutlak değerler veya refere edilen sahneye rölatif şekilde kaydedin. Ana dosyada, her referans sahneden hangi obje veya katmanların dahil edildiğini kontrol edin.





Arapça Arayüz ve Düzenleme

Arapça konuşanlar artık CINEMA 4D’yi kendi dillerinde ve yeni aynalanmış arayüzü ile kullananilirler.









XPresso

Obje niteliklerini daha kullanışlı ve yuvarlatılmış kenarları, yumuşak eğrili bağlantı çizgileri ile daha seçkin bir arayüzle ilişkilendirin. Giriş ve çıkış portları oluşturmak için tekil elemanları Attribute Manager’dan sürükleyip bırakarak, Expression’ları daha hızla ve kolayca oluşturun. Yeni performans görünümü ile karmaşık ifadeleri sorgulatın ve optimize edin.
[/tab]
[/tabgroup]
[box style=”2″][/box]

[login-form]

Üyelik Bilgileriniz

Hoşgeldin!

[s2Member-Profile]

Site Geri Bildirim Formu

Siteyle ilgili sorun ve önerilerinizi bize bildirin.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.