Lumion kullanıcısı Emre Arolat Mimarlık dünyanın ilk 50 mimarlık bürosu arasına girdi
1 Aralık 2014
FGA Mimarlık 2. Bursa İnşaat Zirvesinde
6 Şubat 2015

Arçelik Dönüşüm Kampanyası / Digital Panorama

Müşteri : Arçelik
Marka Ajansı : Y&R Reklamevi
Packshot “Robot Celik” Animasyon : Anima İstanbul
Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon : Digital Panorama
Direktör & Animasyon : Emre Gören
3B Modelleme : Teberdar Gürbey, Arın Arıcı

Digital Panorama  olarak uzun zamandır Arçelik markası ile çalışıyoruz. Arçelik A.Ş. (Arçelik, Beko, Grundig, Elektrabregenz, Blomberg v.s.)  için bugüne kadar çok sayıda in-store filmleri ve birçok reklam filmi, interaktif proje ürettik. Arçelik “Dönüşüm” filmi için ajans ile yaptığımız toplantı esnasında,  bu işi Cinema 4D ile gerçekleştirmeye karar derdim. Firma olarak C4D’ye yeni geçiş yapmıştık, esnekliğini ve gücünü test etmek için çok iyi bir fırsattı. Kreatif ajanstan aldığımız brief çok net fakat ucu bir o kadarda açıktı. Fikir, eski beyaz eşya ve televizyonların Arçelik tarafından geri alınması ve belirli bir indirim yapılmasıyla yenileri ile değiştirilmesini içeriyordu. Ajans bu kampanyanın anlatımı için çicek açılımlarını kullanmak istediğini söylüyordu ve biz de teknik olarak bazı detayları bir takım rasyönellere oturtmaya çalışıyorduk. Bu kampanya Arçelik markasının yapacağı en büyük kampanyalardan biri olacağı için ajans,marka ve Digital Panorama olarak çok yakın çalıştık.. İşin konsept ve tasarım süreçlerindeki sayısız eskizler, denemeler,render ve animasyon testleri, onay sürecine gelene kadar bir hayli zaman aldı. Finalde ortaya çıkan iş hakkında aldığımız olumlu tepkiler ve kampanyanın başarısı, yapım sürecindeki tüm zorlukları unutturdu diyebilirim.

İşin teknik kısmına gelecek olursak, dayanıklı tüketim mallarını,doğadaki bitkiler estetiğinde görselleştirmek ve anime etmek tahminizden daha zor oldu. Digital Panorama olarak Arçelik ürünlerinin tüm fabrika datalarına ve tasarım dosyalarına erişimimiz bulunmakta fakat projelerin ihtiyaçları doğrultusunda çoğu zaman gönderilen cad datalarını yoğun bir şekilde optimize etmemiz ya da yeniden sıfırdan modellemiz gerekiyor. Bu projede de ürünleri yeniden modelledik. Sonuç itibariyle sert köşeli ürünlerdi ve açılmaya başlamaları bir kutunun kenarlarını açmaktan öteye gitmiyordu. Görsellikteki bu problemi, açılmaya başlayan ilk yaprakların altına başka yapraklar ve yüzeyler yerleştirerek çözmeye çalıştık. İkinci açılımlar için sayısız yaprak/yüzey modellendi ve sürecin büyük bir bölümünü bu yaprakların ve açılımların onayları aldı. Yaptığım ilk testlerde yaprakları kemik sistemi ile rigleyip anime ettim, yaprakların çokluğu, filmin süresinin tam belli olmayışı ve de kameraların kitlenmemiş olması gibi durumlar yüzünden bu rig sisteminden vazgeçtim. Daha hızlı ve generic bir sistem gerekiyordu, çünkü çoğu zaman kreatif ajanstakiler ile birlikte kamera açılarını, ve timinglerini yapıyorduk. Bu aşamalarda iskelet sistemlerinin keylerini sürekli değiştirmek ve farklı varyasyonlar denemek çok verimsiz oluyordu. Bend modifier kullanarak her yaprak açılımı için birkaç varyasyonlu animasyonlar yaptım, bunun için birden fazla bend modifier kullandım.. Bend modifier ile yapılmış bu animasyonları motion clip olarak tanımlayıp istediğim zamanlama ve rahatlıkta kullandım.

Film tv kanallarında yayına girdikten kısa bir süre sonra marka tarafından yeni bir kısa versiyon talebi daha geldi. Bu versiyonda bir de Led Tv görmek istiyorlardı. Bu isteği de önceki süreçlerin tecrübesinde faydalanarak çok kısa bir süre de gerçekleştrdik ve tekrar yayına gönderdik.

Sahnelerin render’ları şirketimizdeki render farmımızda yapıldı. Compositing aşamasında After Effects kullandım.

Emre Gören Hakkında

Emre Gören CG kariyerine 1996’da başladı. Digital Panorama’da 3B animasyon baş artisti olarak çalışıyor ve Maxon C4D sertifikalı eğitmeni.

Digital Panorama Hakkında

Digital Panorama, çeşitli sektörlere dinamik ve interaktif çözümler sunan 3B içerik geliştirme ve mobil uygulama şirketidir.

Tasarımdan, programlamaya, 3B animasyona çok farklı alanda çalışanı ile Digital Panorama satış, pazarlama, iletişim ve müşteri ilişkileri ihtiyaçlarına gerçekçi görsellerle yeni çözümler sunar.

Görsel ve interaktif kreasyonlarımızla ürünlerinizi ve hizmetlerinizi müşterilerinize daha yakın hale getiriyoruz, böylece rekabetçi pazarda değerlerinizi yeni, farklı ve kolay anlaşılır bir şekilde tanıtabilirsiniz.

Bize Ulaşın