David Daniels; New York, Chicago, Miami, Dallas ve Latin Amerika’da yüzün üzerinde tasarımcı ile çalışıyor ve Starbucks’ın Amerika Doğu tasarım ekiplerini yönetiyor. David ve ekibi sadece 2016’da 1400’den fazla büyük Starbucks tadilatı ve yeni yapı gerçekleştirdi. Tutkulu (ve üretken) bir tasarımcı olmanın yanı sıra, David de bir SketchUp meraklısıdır, bu yüzden Starbucks’ta tasarım ve karar verme yaklaşımı hakkında onunla konuşmaktan heyecan duydum.
Elbette. Ben bir mimarım ve Starbucks Tasarım Genel Müdürüyüm. Amerika Doğu bölgesindeki ekiplerinden ve projelerinden sorumluyum. SketchUp’ı yıllar önce Katmandu’da bir adamdan öğrendim ve o zamandan beri projelerde kullanıyorum. Zaman geçtikçe daha çok liderliğe yöneldim, ancak hala SketchUp’ta konsept geliştirerek kütlesel çalışmalar yürütüyorum.
Starbucks tasarım stüdyoları tasarımlarını SketchUp ile oluşturuyor. Eğer ekibimizi incelediyseniz, tamamen birbirinden farklı projelerde çalışan yaklaşık otuz tasarımcı göreceksiniz. Biz en büyük SketchUp hayranlarından biriyiz; ekiplerimizin, SketchUp’ın stil paletini, kendi tasarım yetenekleri ile renderlara dönüştürdüğünü görmek benim için tasarım sürecinin gerçekten eğlenceli bir parçası oldu.
Başlangıçta Miami ofisinde çalışıyordum ve kendim de dahil olmak üzere ekibimiz yüksek profilli lider mağazalarda çalışan birkaç tasarımcıdan oluşuyordu. SketchUp’ı tasarım oluşturmak ve render almak için kullandık, ancak herkes kullanmadı.
Bir tasarım lideri olarak işimin bir parçası tasarımları gözden geçirmek ve onaylamak. Baktığımızda, sadece bu yıl ekibim 1.400’den fazla tasarım yaptı ve bunları hızlıca gözden geçirmem gerekiyor.
Bazıları bana siyah beyaz çizgisel şeyler veya iki boyutlu görseller getirdi. Bu beni rahatsız etti, çünkü onay damgamı bir mağazaya, palete veya görünüme basacağım anlamına geliyordu ve bu durum aslında tasarımın nasıl bir araya geleceğine dair görsel kanıtım olmadan kafamda inşa etmeye çalışmam demekti.Bu noktada herkesin SketchUp’ta dokuları ve yüzeyleri modellemeleri, boyamaları için kullanmalarında ısrarcı olduk. Böylece tasarımları daha fazla güvenle ve otorite ile onaylayabilirim.
SketchUp’a geçişimiz, üst düzey tasarımcılarımdan birinin öncülük ettiği Miami stüdyosunda başladı. O zamandan beri, Miami stüdyosu artık daha işbirlikçi bir şekilde tasarımlarını oluşturuyor.Her hafta bilgisayarlarıyla ve büyük bir monitörle bir araya geldikleri bir tasarım dosyası sunuyor. Günde beş veya altı bölümlü mağazayı birlikte projelendiriyor, hepsi de SketchUp’ta mekansal tasarımı, görünümü ve tadı hissediyorlar. Herkesin farklı yazılımlar kullandığı günlerde bunu yapmak imkansızdı.
Bu ofiste iş akışını test ettikten sonra SketchUp Latin Amerika tasarım ofisimize ve kısa bir süre sonra New York ve Dallas tasarım stüdyomuza satın alındı. Geçtiğimiz bir buçuk yıl boyunca denetlediğim dört ofiste kullanımını gerçekleştirdik. Tasarımcılarım SketchUp’ı öğrendikten sonra, diğer yazılımlardansa SketchUp’ı kulanmaktan gerçekten keyif aldıklarını gördüm. SketchUp yeni tasarımcılarımızın gizli yeteneklerinin kilidini açtı.
Mimarlarımız saha araştırmaları yapıyor ve Revit’te yapı kabuğunu oluşturuyor. Bu modeli Sketchup’a aktarıyoruz ve SketchUp’ta tüm iç mimari tasarımı gerçekleştiriyoruz. Buna renklerin, malzemelerin, mobilyaların, tesisatların ve bağlantı parçalarının organizasyonu dahildir. Daha sonra Architects of Record’a (AORS) teslim ettiğimiz üç boyutlu şematik bir tasarım dosyasını uygulamayı hayata geçirebilmeleri için paylaşıyoruz.
Her mağaza markamıza ve müşterilerimize özeldir: Üçüncül Mekanlar , insanların oturup vakit geçirebileceği veya alışveriş yapıp öğrenebileceği bir alan. Mağazanın bulunduğu mahalleye, binaya ve şehre ait olduğunu yansıtmak için marka ve yerel pozisyonu arasındaki tatlı kesişimi bulmayı amaçlıyoruz.
Tam olarak evet. Mağazaların tasarımında bizim için gerçekten önemli bazı basit ilkelerimiz var. Bir bina bulduğumuzda, mekanın strüktürünü dikkate alarak çalışmanın gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Alanın tuğla duvarları veya sıkıntılı bazı yüzeyleri varsa veya çatıda büyük açıklıkların geçildiği kafes kirişler varsa bu kabuk strüktürü değerlendiriyoruz.
Barın oturduğu yer, neye benzediği ve nasıl hissettirdiği, ona gelen ve ondan gelen görüş çizgileri, nasıl parladığı, hepsi çok önemlidir. “Kahve tiyatrosu” nu yarattığımız büyük bir sahne oluşması, iyi hazırlanmış bir ortam haline gelmesi için çok zaman harcıyoruz.
10 Waverly Place, kaliteli kahve deneyimi gerçekleştirebileceğiniz özel bir bar. Buradaki kahve hazırlama ve demleme şeklimiz oldukça özel. Bir Black Eagle makinemiz, bir Sifon – Harry-Potter benzeri bir demleme – bir Nitro demliği var, bu da müşterilerimize soğuk demlenmiş kahveler sunabileceğimiz anlamına geliyor. Binanın kendisi, Seattle’daki ana mağazamız, The Roastery ile aynı renk aralığında olan güzel beyaz bir mozaik zeminli bir binaydı. Bunu koruduk ve yeniden yapılandırdık, mevcut tuğla duvarları koruduk ve ayrıca yıllar boyunca birlikte çalıştığım Tommy Tailor adlı harika bir sanatçının elle çizilmiş özel kaplamalarını ve sanat eserlerini duvarlara işledik.
Bir Starbucks mağazasına hizmet edecek bir bina bulduktan sonra; ilk önce kat planını oluşturacak fonksiyonel bir şema çıkarıyoruz. Bu teklif uygulama ekibimizden yeşil ışık alırsa, SketchUp’taki iç tasarım işini başlatıyoruz. Burada bar, aydınlatma ve mağaza için fikirleri test ediyoruz. Bunu SketchUp’ta yapmak sanki bir hamura şekil veriyormuş gibi hissettiriyor, bir çok fikri hızlıca deneyip görebiliyorsunuz. Programın bize sunduğu hız ile fikirlerimizi hızlıca görselleştirebildiğimiz, beğendiğimiz varyasyonları belirlediğimiz ve tasarım ilerledikçe üzerine ekleyebileceğimiz anlamına geliyor.
Hiç şüphesiz Style Builder olurdu. Elle çizilmiş, mükemmel olmayan bir yüzey elde etmek için varsayılan stili değiştirebilmemiz, mağazalarımızda bir dizi tasarım estetiğini uygun bir şekilde tasvir etmemize yardımcı oluyor.
Manhattan genelinde 10 Waverly Place, Brookfield Place ve Broadway & 9. rezerv barları açıldı.