3ds Max Projemi Lumion’a Nasıl Alırım?

3ds Max Projemi Lumion'a Nasıl Alırım? 1

1. Metot A: .FBX Formatında

  1. Lumion’a aktarmak istediğiniz modeli seçin ve File -> Export -> Export Selected… tıklayın.3ds Max Projemi Lumion'a Nasıl Alırım? 2
  2. FBX formatını seçin ve preset olarak Autodesk Media & Entertainment ile devam edin.3ds Max Projemi Lumion'a Nasıl Alırım? 3

    3ds Max Projemi Lumion'a Nasıl Alırım? 4

2. Metot B: .MAX Formatında

Diğer bir alternatif ise .MAX uzantısını kullanmaktır. Eğer Lumion ve 3ds Max aynı bilgisayarda yüklüyse doğrudan .MAX uzantısını alabilir. Lumion arka planda 3ds Max’i başlatır ve geçici bir .FBX dosyası oluşturur.

3. İpuçları ve Sorun Giderme

3.1: Modeli aktardıktan ve sahneye yerleştirdikten sonra neden göremiyorsunuz?
  • Lumion’a aktarılan modelin tutma noktası 3ds Max’te 0,0,0 noktasına karşılık gelir.
  • Eğer model tutma noktasından uzaktaysa, modeli aktarmadan önce 3ds Max’te 0,0,0 koordinatlarına taşımanız gerekir.
 3.2: Ayrı yüzeylere neden farklı Lumion malzemesi atamıyorsunuz?
  • Lumion 3ds Max’te aynı malzeme eklenen yüzeyleri tek yüzey olarak algılar. Eğer özel bir yüzeye malzeme kaplaması yapmak istiyorsanız Lumion’a almadan önce 3ds Max’te malzeme ayrımlarını yapmanız gerekir.
3.3: Modeli aktardıktan sonra kaplamalar neden görünmüyor?
  • Eğer standart malzemeler haricinde malzemeler kullandıysanız (V-Ray, Physical, Arch & Design, MentalRay, Raytrace) model Lumion’da kaplama yapılmamış gibi görünür. Lütfen tüm malzemeleri standart malzemeye dönüştürdüğünüze emin olun. V-Ray ve MentalRay malzemelerini bu script ile standart malzemeye dönüştürebilirsiniz.
3.4: Modelin bazı kısımları neden ters çevrilmiş veya görünmüyor?
  • Bu genellikle aynalanmış yüzeylerde yaşanır. Utilities sekmesinden Reset Xform uygulayın. Ardından model üzerinde sağ tık ile Object Properties ve Backface Cull seçeneklerini döndürmek istediğiniz yüzeylere uygulayın.
3.5: Lumion hangi map kanallarını 3ds Max’ten alabilir?
  • Lumion Diffuse Color Map Chanel olarak kaplanan yüzeyleri renk mapi olarak alabilir. Diğer mapler (Specular, Opacity, Bump, vb…) Lumion’da görünmez. Resim uzantıları .JPG, .TGA, .BMP, .TIF, .PNG veya .DDS olmalıdır.
  • Map Bitmap olarak düzenlenmelidir. Diğer map tipleri (Falloff veya Mix) desteklenmez.
  • Alfa kanallar yardımıyla Transparency mapi alabilirsiniz. (32-bit .TGA, ve ya .PNG). Nasıl yapılacağını altta görebilirsiniz.

Bilgi Bankası: How do you make some parts of a material transparent?

3.6: 3ds Max modellerinin detay seviyesinin nasıl düşürebilirsiniz?
  • Eğrisel formları Lumion’a aktarmadan önce 3ds Max’te modelin detay seviyesini düşürmek için ProOptimizer’i kullanın.
3.7: Animasyonlu modelleri nasıl import edebilirsiniz?

Bilgi Bankası: How do you import animated objects in Lumion? 

3.8: İçeri alınan modelleri kütüphane objeleriyle nasıl değiştirebilirsiniz?

Bilgi Bankası: How do you replace imported ‘proxy’ objects with Library objects?

 

in Lumion 3DModel Aktarım Tags: LumionImport3ds MaxLiveSyncModel Aktarımıİçe Aktarma
Bu İçeriği Faydalı Buluyor Musunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

STORE