Lumion’da İzdüşüm Yansımaları Nasıl Çalışır?

Lumion’da 3 farklı yansıma tipi yer alıyor.

  • Düzlemsel Yansımalar: Düzlemsel yüzeylerde çok doğru sonuçlar elde eder fakat yavaştır.
  • İzdüşürülen Yansımalar: Sonuçlar çok doğru değildir fakat çok hızlı sonuçlar elde eder.
  • SpeedRay Yansımalar (Sadece Lumion Pro)Genellikle doğru ve hızlı sonuçlar üretir.

İzdüşürülen yansımalar Lumion’un varsayılan yansıma tipidir. Düzlemsel yansımalar ve SpeedRay yansımalardan etkilenmeyen yüzeyler için kullanılır.

İzdüşürülen yansımalar sadece varsayım üzerinden üretilir ve hiçbir zaman Düzlemsel yansımalar ve SpeedRay yansımalar kadar doğru sonuç üretemez.

İzdüşürülen yansımalar Lumion’da Düzlemsel yansımaları ve SpeedRay yansımaları kullanamayan (okyanus dahil) yüzeyler için 360° panoramik olarak uygulanan yansımalardır. İzdüşürülen yansımaları Lumion kütüphanesindeki Reflection Control objesi ile sağlayabilirsiniz.

Reflection Control objesi oluştur modunda gökyüzünün ve sahnenin genel yansımasını hesaplaması için zeminin 100 metre yukarısına yerleştirilir.

Ancak, render almak için foto veya film moduna geçerseniz Reflection Control objesi otomatik olarak kamera pozisyonuna yerleştirilir.

Klip veya film kaydederken Reflection Control objesi otomatik olarak her klibin ilk karesine yerleştirilir fakat kamerayla beraber hareket etmez.

Render işlemini başlatmadan önce İzdüşürülen yansımaların mevcut kamera pozisyonuna göre ön izlemesini görmek için (U) tuşuna basın.

Bu otomatik fonksiyonları devre dışı bırakmak için Reflection Control objesini sahnenize serbest olarak yerleştirebilir ya da animasyonlarda Taşı ve Gelişmiş hareket efektiyle pozisyonlandırabilirsiniz.

Lumion'da İzdüşüm Yansımaları Nasıl Çalışır? 1

İpuçları:

  • Sadece bulutların ve gökyüzünün Reflection Control objesini gökyüzünde yukarı taşıyın (örneğin 500 metre). Bu yansımalarda oluşan piksellenmelerin önüne geçmenizi sağlayacaktır.
  • Film için Reflection Control objesi eklediyseniz, istisnalar hariç, her klip için Taşı ve Gelişmiş Hareket efektleriyle pozisyonlandırmanız gerekmektedir.
  • İç mekân renderlarında Reflection Control objesinin mekânın içinde olması gerekir. Yerleşimde diğer objelerin uzağına yerleştirirseniz tek bir objenin yansıması yerine sahnenin daha genel yansımalarını elde edersiniz.

Ayrıca Bakabilirsiniz

Bilgi Bankası: SpeedRay Yansımalar Nasıl Çalışır? 

Bilgi Bankası: Düzlemsel Yansımalar Nasıl Çalışır? 

 

in Kullanım Tags: Lumion
Bu İçeriği Faydalı Buluyor Musunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Yorumlarınız Bizim için Değerli!

Like Love Haha Wow Sad Angry
Bize Ulaşın
37