Lumion’da Orijin Kullanımı

Herhangi bir uygulamada tasarım süreci devam ederken objenin uzak bir noktada görüntülenmemesi için orijinde çalışmak gereklidir. Sizlerin çalışırken belirlediği orijinde değil uygulamanın orijinin de çalışmanız gereklidir.

lumionda-orijin-kullanimi-1

Orijinde çalışıldığında Lumion’a geçtiğinizde hiçbir sorun olmadığını görebilirsiniz.

lumionda-orijin-kullanimi-2

Obje yerleştikten sonra objeyi yönetmeye yarayan beyaz nokta hemen yanında olduğunuda görebilirsiniz.

lumionda-orijin-kullanimi-3

Yine herhangi bir uygulamada orijin de çalışmazsa alttaki resimdeki gibi…

(Dipnot: eğer farklı bir uygulamada altlık olarak proje alındıysa o projede de orijinde çalışmış olması gerekir.)

lumionda-orijin-kullanimi-4

Lumion’a geçtiğimizde Obje ile Lumion’da konumlandırmak istediğimiz alan arasında bir mesafe oluşmaktadır. Bu mesafe objenin orijine olan uzaklığı kadardır.

lumionda-orijin-kullanimi-5

Bunun işinize etkisi nedir diye soracak olursanız. Obje üzerinde bir işlem yapmak isterseniz taşıma, boyutlandırma revize gibi bu işlemler için beyaz nokta oldukça uzak bir mesafede olacaktır ve bulmak zor olacaktır.

Bunlar haricinde yine diğer tüm fonksiyonlar aktiftir. Render alınabilir. Objenin nerede olduğunun bir önemi yoktur.

lumionda-orijin-kullanimi-6

in Bilgi BankasıLumion 3DKullanım Tags: Nasıl YapılırİpuçlarıLumion
Bu İçeriği Faydalı Buluyor Musunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

STORE