ÇOKGENSEL MODELLEME

Vizyonlar Cinema 4D’de Biçim Buluyor

Çokgenler, hayalinizdeki objeleri oluşturmak üzere bir araya getirilen, 3D’nin yapı taşlarıdır. Cinema 4D’nin eksiksiz çokgen modelleme araç seti ile, arabalardan yaratıklara her şeyi oluşturmak son derece kolaydır.

Voronoi Fracturing

Knife Komutu

Son Teknoloji Etkileşim

Modelleri, hassasiyetle son derece ileri etkileşim sağlayan araç üçlemesi ile kesin. Daha fazla çokgen ekleyin ve daha detaylı hale getirin – uygulamadan önce kesimleri düzenleyin, eşit aralıklı dilimlemeler yapın ve kolaylıkla simetrik döngüler ekleyin.

Cinema 4D Özellikleri 6

Plane Cut

Cinema 4D Özellikleri 7

Loop Cut

Cinema 4D Özellikleri 8

Line Cut

Cinema 4D Özellikleri 9

Polygon Pen

Cinema 4D’nin modelleme İsviçre ordu çakısını, 3D modelleri oluşturmak veya topolojilerini yeniden düzenlemek için tek bir süper komutu kullanarak çokgenlerin üzerinden geçin.

modeling_create_polygon

Create Polygon

İster sıfırdan modelleme ister mevcut geometrinin topolojisine müdahale için olsun, tıklayın ve noktalar ekleyin veya hızla çokgenler oluşturun.
modeling_rotate_edge

Rotate Edge

Çokgen akışını bir kenarı merkezi çevresinde döndürerek tanımlayın.
modeling_snaptoedge

Snap To Edge

Birbirlerini yakalayabilen kenarlarla yüzeyleri kolaylıkla uzatın.
modeling_draw_row

Draw Row

Çokgen hatlarını interaktif olarak boyayın.
modeling_arc

Modeling Arc

Basit kenarları, tek bir işlemle karmaşık yaylara dönüştürün.
modeling_extrude

Extrude

Komut değiştirmeye gerek kalmaksızın, yükseltmelerle katı objeler oluşturun.

PARAMETRİK MODELLEME

Pek çok 3D projede ilk adım objelerin oluşturulmasıdır.

Parametrik modelleme ile 3D görselleştirme sürecini, sonuna kadar esnek tutun. Sahne veya objelerde değişiklikler istenilen herhangi bir zamanda gerçekleştirilebilir ve Cinema 4D sanatçının, müşterinin son dakika revizyon isteklerini hızla uygulayabilmesini sağlayan geniş bir parametrik modelleme seçeneği yelpazesine sahiptir!

Voronoi Fracturing

MoGraph ile Modelleme

Hareket tasarımı komutu çıldırdı!

Cinema 4D’nin MoGraph araç setinin 3D endüstride benzeri bulunmamaktadır. Orijinal olarak hareket tasarımı ve yayın grafikleri için oluşturulmuş olsa da, 3D görselleştirmenin pek çok farklı alanında da kendine yer buldu. MoGraph, örneğin tüm bir sahnede bitkilendirmenin kolayca yyılması için veya bir yol ağı oluşturmak ve pek çok diğer modelleme için kolaylıkla ve hızla kullanılabilir. MoGraph ile, sanatçı ve mimarlar, görselleştirmelerini her aşamada, istedikleri sonucu elde edene kadar, esnek tutabilirler. MoGraph çözüm üretir ve iş akışınız için oyunun kurallarını değiştirir.

Cinema 4D Özellikleri 10

Birkaç basit eleman ile, karmaşık parametrik objeler oluşturabilirsiniz:

Cinema 4D Özellikleri 11

Deformer’lar Kullanarak Modelleme

Ana geometrisini bozmadan bir objeyi bükün, sıkıştırın veya burun.

Deformer objeler bunu – ve çok daha fazlasını – yaparlar. Deformer’lar orijinal geometriyi kouyarak çalıştıklarından, istenildiğinde müdahale edilecek karmaşık geometrilerin oluşturulması için ideal araçlardır. Üretim gereksinimleri önünüze eğriler koyduğunda, ideal iş akışı çözümüdürler.

Cinema 4D Özellikleri 12

Bir Cloner obje ve bir Bend Deformer kullanılarak oluşturulan bir lastik objesi

Kendiniz deneyin! Content Browser: Broadcast: Off Road – Tire modelini açın ve test edin.

Cinema 4D Object Tracker

Spline’lar Kullanarak Modelleme

Bir spline, bir çizgiden çok daha fazlasıdır.

Cinema 4D’de karmaşık 3D objeleri spline’lar ve Generator’lar kullanarak oluşturun. Basitçe, teknik çizimden bir yol getirin ve 3D bir obje oluşturmak ve istediğiniz zaman Attribute Manager içerisindeki ayarlara müdahale ederek değiştirebilmek için onu bir Generator objenin içine yerleştirin.

Cinema 4D Özellikleri 13

Bir Spline oluşturun

Cinema 4D Özellikleri 14

Biçimi oluşturmak için bir Lathe obje kullanın

Cinema 4D Özellikleri 15

Çalışırken spline ayarlarını yapın

BİÇİMLENDİRME

Modellerinizi dijital kil gibi kullanın

Cinema 4D Studio ve BodyPaint3D içerisindeki tamamen entegre Sculpt sistemi ile organik yüzeyleri modelleyin ve herhangi bir objenin detay seviyesini arttırın. Ağ örüntünüzü bir dijital kile dönüştürmek için basitçe detay seviyesini yükseltin. Ağı, yüzeyleri yumuşatan, düzleştiren, kesen ve çekiştiren sezgisel biçimlendirme araçları ile biçimlendirin. Karmaşık biçim ve yüzey detayları oluşturmak için gelişmiş simetri özellikleri, damgalar gibi fonksiyonların avantajlarını kullanın.

Katmanlarda Organize Edin

Biçim projelerinizi, her biri kendi biçimlendirme seviyesi, maskeleme ve kuvvet ayarlarına sahip katmanlarda organize edin. Basitçe, aktif hale getirmek istediğiniz katmanı tıklayın ve uygun detay seviyesine atlayın. Doğru katmanın bulunması ve aktif hale getirilmesini kolaylaştıracak şekilde katmanlarınızı bir düzen ve hatta klasör yapısı içerisinde organize edin. Biçimlendirme tarafından kullanılan hafızayı boşa çıkartmak ve biçimlendirilmiş ağınız üzerinde deformasyon etkilerini görmek için biçimi istediğiniz zaman dondurabilirsiniz.

Cinema 4D Özellikleri 16

Esnek Araçlar

Cinema 4D’nin, her biri tablet kaleminize göre interaktif olarak ayarlanabilen boyut ve basınç özelliklerine sahip esnek modelleme araçları ile objelerinize şekil verin. Steady Stroke seçeneği ile, kesintisiz bir şekilde sürekli darbeler uygulayın. Sculpt Stamps yerleşimilerini hassas gerçekleştirmek için özel sürükleme seçenekleri kullanın ve Repeat aracı ile kendini tekrar eden damgaları kolaylıkla uygulayın. Mask’lar ve Stencil’ler yardımı ile ince detayları işleyin. Kendi stamp ve stencil’lerinizi oluşturun veya Cinema 4D ile birlikte gelen geniş kütüphaneden faydalanın. 
Son olarak, kendi biçimlendirme fırçalarınızı oluşturabilir veya Cinema 4D’nin geniş geliştirici camiasından araç setlerinin Python ve C++ geliştirilme desteğinden yararlanın.

Cinema 4D Özellikleri 17

Pull Brush

Pull brush verteks noktalarını Normallerin ortalama doğrultusunda (fırçanın önizleme alanında) yükseltir (veya alçaltır). Bu fırça, aynı zamanda Stamp ve Stencil fonksiyonları ile kullanıma uygundur.

Cinema 4D Özellikleri 18

Grab Brush

İsminden de anlaşılacağı üzere, bu fırça, modelin bir bölümünün yakalanması ve istenilen konuma çekilmesini sağlar.

Örneğin, karakterlerin çene veya kafa bölümlerinin oluşturulması için kullanılabilir.

Cinema 4D Özellikleri 19

Smooth Brush

Smooth brush en önemli biçimlendirme fırçalarından biridir. Smooth brush – düşük bir Strength değeri ile – geometrinin gevşemesini ve gereksiz keskin çokgenlerin diğerleri ile hizalanmasını sağlar.

Cinema 4D Özellikleri 20

Erase Brush

Erase fırçasını, aktif katmanın biçimlendirilmiş alanlarını silmek için kullanın, yani, Erase fırçası uygulandığında, biçimlendirilmiş alanlar doğal durumlarına geri dönerler.

Aynalama ve Maskeleme

Her biçimlendirme fırçasındaki kuvvetli simetri özellikleri, artık, Cinema 4D’nin çalışma düzlemini de destekleyerek, bir öteleme ekseni yanında vurulan fırça darbelerinin simetrilerinin oluşmasını sağlar. Modelin bir tarafına odaklanarak şekillendirmenizi hızlı ve akıcı bir şekilde yaparken, yeni Sculpt Symmetry seçeneği, her iki tarafta da biçimlendirmeyi uygular. Biçimlendirmede ince detaylara odaklanabilmek için, bir maske ileçokgenleri de gizleyebilirsiniz.

Taban Örüntüler

Sculpt önhazır kütüphanesindeki modellerden birini veya kendi modellerinizi kullanın. Pek çok biçimlendirme projesi için, kütüphanedeki insan, dinazor ve hayvan modelleri hızlı bir başlangıç sağlayacaktır. Basitçe, bir ağ örüntüsünü çift tıklayın, Subdivide seçeneğine birkaç defa basın ve biçimlendirmeye başlayın.

Örüntü İzdüşürme

Project Mesh özelliğini kullanarak, birden fazla Sculpt objesini tek bir Sculpt objesi haline optimize bir kenar akışıyla dönüştürebilirsiniz. İster eklemeler yapmak ister animasyon için modelinizi optimize etmek isteyin, mevcut biçimlendirmeniz üzerine temiz bir topoloji modelleyip, tüm biçimlendirme detayları korunacak şekilde, tanımlı alt bölümlenme ayarları baz alınarak hızla uyarlamasını gerçekleştirebilirsiniz.

Unsubdivide

Unsubdivide komutunu kullanarak, diğer biçimlendirme uygulamalarından gelen yüksek çokgen sayılı ağ örüntülerini, tüm detay seviyesi korunan, Sculpt tag’li, düşük çözünürlüklü Cinema 4D objelerine dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Bu, herhangi bir kaynaktan temin edilen biçimlendirilmiş modellerle çalışmayı kolaylaştırır.

Baking

Cinema 4D’nin entegre biçimlendirme özellikleri ile, biçimlendirilmiş tasarımlarınızı istediğinizde, önceden Bake işlemine tabi tutmaya gerek duymadan, dondurabilir ve deforme edebilirsiniz. Biçimlendirmeyi daha düşük çokgenli bir geometriye, otomatik Ambient Occolusion, displacement ve normal map’ler ile birlikte bake ederek, sahnenizi optimize edin ve oyun motorlarında kullanıma hazır hale getirin.

GERÇEK HACİM

OpenVDB ile Modelleme ve Ötesi

Karmaşık modelleri Boolean tipi işlemlerle basit şekilleri ekleyerek veya çıkartarak oluşturun veya noise ve yeni MoGraph Field’leri gerçek geometrilere dönüştürerek canlandırılmış büyüme efektleri oluşturun – bütün bunlar, Cinema 4D’nin OpenVDB bazlı Volume Builder ve Mesher araçları ile çok kolay. Hacim Modelleme, daha önce hayal edemeyeceğiniz kolaylıkta, objeleri prosedürel olarak oluşturma yöntemlerini sunmaktadır.

VİDEO SEYRET

Modelleme İçin Yeni Bir Yöntem

Organik veya katı yüzey hacimleri prosedürel yöntemlerle oluşturun – Union, Substract ve Intersect gibi Boolean işlemler kullanarak, çoklu primitifler ve çokgensel objeleri bir araya getirin. Eğrileri, klonları, field’ları ekleyip çıkartarak, karmaşık biçimleri oluşturun ve sonuçları voksel düzenleyiciler ile yumuşatın veya yeniden biçimlendirin. VDB ağ örüntü oluşturma ile, ağ örüntülerinin topolojilerini hızla düzenleyebilir ve Cinema 4D’nin güçlü biçimlendirme setleri ile detaylandırabilirsiniz.

VİDEO SEYRET

Cinema 4D Özellikleri 21
Cinema 4D Özellikleri 22

Cinema 4D Özellikleri 23

Hacim olarak Field’ler

Random veya Shader Field’lerini kullanarak prosedürel dokular veya 3D noise’ler baz alan hacimler oluşturun.

Cinema 4D Özellikleri 24

Düzenleyiciler olarak Field’ler

Field biçim ve desenlerini baz alacak şekilde, objeleri şişirerek veya sündürerek oluşturmak için, field’ları smooth ve reshape filtrelerinin şiddetini ayarlayın.

Cinema 4D Özellikleri 25

Field’ler olarak Hacimler

Güç ve doğrultularının yakınlarındaki klonları etkilemesi ile, hacimlerin kendileri de Field’ler olarak kullanılabilir.

4 Boyutta Veri

OpenVDB temel olarak 3D piksel depolama yöntemidir. Cinema 4D herhangi bir .vdb dosyasından çoklu ızgaraları ve animasyonları sıralı .vdb dosyaları olarak yükleyebilir. Release 20 henüz dahili olarak bir hacim render olanağı sunmasa da, Cinema 4D içerisinde oluşturulan VDBler, sıralı .vdb formatında, OpenVDB destekleyen bir render motoru veya uygulamasında kullanılabilir.

MALZEME SİSTEMİ

Hızlı ve Esnek Yüzey Kaplama

Cinema 4D 3D modellerinizin yüzeylerinin tanımlanmasında, prosedürel shader’lar da içeren, hızlı ve snek bir malzeme sistemi sunmaktadır. Cinema 4D’nin çoklu malzeme kanalları ve pek çok özel amaçlı prosedürel shader’ları ile ve çok tabakalı yansımalarıyla, gerçekçi malzemeler oluşturun.

Doku - Özellikler - Cinema 4D 1

Kolay anlaşılır • organize
kuvvetli • esnek

Cinema 4D malzemeleri yaptıkları işlerle isimlendirilen, organize malzeme kanalları ile kolay anlaşılırlardır – ışımayı, şeffaflığı veya yansıtıcılığı ayarlamak için kanalı tıklayın, bir resim veya shader yükleyin ve kaydırma çubukları ile ayarlamaları yapın. Prosedürel shader’lar istenilen her türlü dokunun oluşturulması ve revizyonunda esneklik sağlamaktadır.

Reflectance Kanalı

Cinema 4D Reflectance kanalını kullanarak çok yansıma tabakalı, fiziksel olarak doğru malzemeler oluşturun. Metalik pırıltılar, anisotropik izleri ve onların üzerine yayılım bazlı bir tabakayı bir arada kullanın ve her tabakanın ayarlarına müdahale edip, malzemenizin, çevresindeki ışığa nasıl tepki gösterdiğini gözlemlemenin keyfini sürün.

Cinema 4D Özellikleri 29

Reflectance tabakası 1

Base Layer

Cinema 4D Özellikleri 30

Reflectance tabakası 2

Flakes

Cinema 4D Özellikleri 31

Reflectance tabakası 3

Kaplama

Esnek Shader’lar

Cinema 4D ile gelen, bir sabun balonunun üzerindeki ışık yayılımını sağlamak, ahşap veya tuğla gibi dokuların kontrol edilebilir şekilde oluşturulabilmesini sağlayan shader’lar, bir çok önhazırla birlikte, amaca özel seçenekler sunmaktadır. MoGraph ve Variation shader’ları pek çok objenin tek hamlede kontrollü şekilde dokulandırılmasını sağlar. Bunlar, Cinema 4D’nin kuvvetli ve amaca yönelik shader’larına sadece birkaç örnektir.

Cinema 4D Özellikleri 32
Cinema 4D Özellikleri 33
Cinema 4D Özellikleri 34

Sonsuz Olasılıklar

Shader seviyesinde güçlü yansıtıcılık tabakaları oluşturma seçenekleri ve malzemelerin kendilerinde sunulan sınırsız seçenekler, temel elemanların bir araya getirilmesi ile, istenilen en karmaşık malzemelerin bile oluşturulabilmesini sağlar.

 

Cinema 4D Özellikleri 35

Cinema 4D Özellikleri 36

NOD BAZLI MALZEMELER

Malzeme dünyanız için yapı taşları

Cinema 4D Release 20 ile gelen Node-bazlı malzemeler, tamamen yeni bir malzeme oluşturma olasılıkları dünyasının kapısını sizlere açar. Kolay ayarlamalar için bir dokunun basitçe birden fazla kanalda kullanımını ayarlayarak basit malzemeler oluşturun veya Cinema 4D Advanced ve fiziksel render motorlarında kullanılacak karmaşık shaderlar tasarlayın.

VİDEO SEYRET

Herşey Küçükten Başlar

Her node özel fonksiyonları yerine getirir – renk düzenlemesinden kamera mesafesine, parazit, gradyant, desen oluşturmaya kadar … ve bunlar sadece yüzeyi biraz kazıdığınızda göreceğiniz özelliklerdir – Cinema 4D Release 20 dokularınızı oluşturmanız için 150’den fazla node sunmaktadır. Endişeniz olmasın – isim ve anahtar kelime ile aranabilir ve bir yönetici arayüzünden kolaylıkla eklenebilirler.

Cinema 4D Özellikleri 37

Her node, belirli bir fonksiyonu yerine getirir ancak onları kombine ettiğinizde, olasılıklar sınırsızdır. Bağlantı tellerini sürükleyerek giriş ve çıkışları bağlayabilir ve mevcut bağlantılara dönüştürücüleri kolayca ekleyebilirsiniz. Önizlemeleri istediğiniz zaman açın ve her bir node’un malzemeye katkısını incelemek için, bağlantıları kapatıp açarak kontrollerinizi yapın. Node’ları gruplara, grupları asetlere birleştirin ve bu asetleri kendiniz kullanın veya .zip dosyaları olarak paylaşın.

Cinema 4D Özellikleri 38
Cinema 4D Özellikleri 39
Cinema 4D Özellikleri 40

Node’ların Gücü

BİR NODE, ÇOKLU BAĞLANTI

Bir malzemede tek bir renk, doku veya bir başka elemanı, çoklu kanallarda refere edin. Bir değişiklik gerektiğinde, sadece tek işlemde yapabilirsiniz.

MALZEME GENEL GÖRÜNÜMÜ

Node Penceresi, bir malzemeye katkıda bulunan tüm kanal ve shaderlar içerisinde yolunuzu bulmaya çalışmamanız için, her elemanın tam bir genel görünümünü sağlar.

ÖZEL ARAYÜZLER

Özel shaderlar oluşturmak için nodları bir araya getirin ve sadece değiştirilmesini istediklerinizi ekrana açın.

YENİDEN KULLANILABİLEN ASETLER VE VERSİYON KAYDETME

Node gruplarından asetler oluşturun ve onları sahnede, tercihlerde kaydedin veya diğer insanlarla basit bir .zip dosyası olarak paylaşın. Asetler, güncellemeleri kolayca yönetebileceğiniz, basitçe kullanılabilen bir versiyonlama özelliğine de sahiptirler.

Tümünü Kontrol İçin Tek Malzeme

Üst düzey aset – tamamen yeni bir genel malzeme. Biz ona “Uber malzeme” ismini verdik (Alman olduğumuzdan dolayı, taksi paylaşımı nedeniyle değil). Bu basitleştirilmiş ve kolay kullanılan malzeme, Malzeme Editörü veya Nitelik Yöneticisinden eklenebilir ve düzenlenebilir. Burada ekleyeceğiniz herhangi bir bağlantı da Node Editöründe görülebilir. Gerçekten cesareti olanlar, bu astei Node Editor içerisinde açıp, malzemenin tüm yapısını inceleyebilirler.

Cinema 4D Özellikleri 41

3B BOYAMA

Sanatçı Dokunuşu

Prosedürel malzemeler hızlı sonuçlar sunar, ancak mükemmellik detayda gizlidir – ve yüksek detaylı, piksel derecesinde mükemmelliyette dokuları elde etmenin, onları doğrudan 3D modelin üzerinde boyuyor olmanızdan daha etkin bir yol bulunmamaktadır. BodyPaint 3D ve Projection Man ile, yüksek kalitede, kullanıcı tanımlı dokular sadece bir fırça darbesi kadar uzağınızda.

Cinema 4D Özellikleri 41

Cinema 4D Özellikleri 43

BodyPaint 3D

Cinema 4D size, tamamı 3D ortamında çalışmak üzere optimize edilen tabaka, filtre ve tablet destekli olacak şekilde, dokularınız üzerinde tam hakimiyet sunmaktadır. Bir fırça, tek bir renk değil, tüm malzemeyi, on kanala kadar aynı anda tek bir fırça darbesinde boyayabileceğiniz şekilde uygulayabilir. Projection Painting komutu UV bileşimleri ve hatta sahnede birden fazla obje boyunca boyama olanakları sağlar.

Cinema 4D Özellikleri 44

Cinema 4D Özellikleri 45

Projection Man

Projection Man, bir başlangıç boyamasını ve hatta matte’yi uygulamayı gerek olduğunda kolaylaştıran, dijital matte’lar oluşturup çok sayıda objenin dokulandırılmasını sağlayan iş akışını düzenler. Projection Man, 3D sahnenizdeki geometri ve kamera konumlarından matte boyamanız için bir baz hesaplar. Ardından Cinema 4D’nin dahili boyama araçları veya Adobe Photoshop kullanarak dokuları oluşturabilir ve Cinema 4D’de karşılık gelen mazleme kanalına yerleştirebilirsiniz. Projection Man görüntüyü geometri üzerine gerçek zamanlı olarak aktarır.

ANİMASYON

Profesyonel 3D animasyonlar oluşturmak hiç bu kadar kolay ve sezgisel olmamıştı.

Sahnelerini MAXON’un Cinema 4D’si ile dördüncü boyuta taşıyın. Profesyonel 3D animasyonlar oluşturmak hiç bu kadar kolay ve sezgisel olmamıştı. Herhangi bir obje, malzeme veya etiket, isminin hemen yanındaki çemberin tıklanması ile anahtar kare animasyona aktarılabilir. Anahtar kare oluşturmayı daha da kolaylaştırmak için, tüm veya seçili parametreler için otomatik anahtar kare oluşturma seçeneğini de açabilirsiniz. Powerslider mevcut durum için herhangi bir karede anahtar kareler tanımlamanızı ve bunu ana arayüzden çıkmadan yapabilmenizi sağlar.

Timeline

Timeline penceresi, her anime edilebilir parametre ve objelerin görünürlüklerini ayarlayan ve organize eden katmanlardan, anahtar kare ve kliplere çok daha ileri kontrol olanakları sunar. Master Track’lar bir obje veya sahneye atanmış tüm anahtar karelerin düzenlenmesini kolaylaştırır ve Region komutu animasyonunuzun herhangi bir bölümünü kolayca taşımanıza veya boyutlandırmanıza yardımcı olur.

Cinema 4D Özellikleri 46

Dope Sheet

Animasyonunuzu içerikle, işaretlemeleri ile birlikte gözlemleyin. Tüm objeleriniz için anahtar kareleri yönetin veya seçili animasyon bölümleri için zaman ayarlamalarını yapın.

Cinema 4D Özellikleri 47

F-curves

Anahtar kare enterpolasyonunun detaylı ayarlarını yapmak veya sadece basitçe animasyonu gözlemlemek için F-Curve modunu kullanın. Birden fazla eğriyi eş zamanlı düzenleyin ve animasyonu ayarlarken daha önceden depolanan bir eğri üzerinde önizleme yapmanın avantajını yaşayın.

Cinema 4D Özellikleri 48

Motion Clips

Animasyon kütüphanesi oluşturun ve bunları karakterlerinize veya diğer 3D objelerinize uygulayın. Çoklu klipleri kaynaştırın ve animasyonu doğrusal olmayan bir yöntemle yeniden zamanlandırın veya döngüye alın.

Esnek Kullanıcı Arayüzleri

Cinema 4D Özellikleri 49

Animasyon Noktası

Animasyon Noktası, neredeyse tüm C4D parametresinin yanında bulunur ve basit bir tıklama ile bir anahtar kare oluşturur. Zamanı, değeri ayarlayarak ve tıklayarak, kolaylıkla animasyonlar oluşturun.

Cinema 4D Özellikleri 50

Powerslider

Yeni anahtar kareler oluşturun, zamanlama ve enterpolasyonu ayarlayın ve işaretlemeler ve ses dalga formlarını görsel hale getirin ve bunu doğrudan 3D görünümün altındaki kompakt bir çubuktan yapın.

Cinema 4D Özellikleri 51

HUD

Doğrudan 3D görünümünüzde HUD elemanları gibi nitelikler ekleyin ve objeleri doğrudan bu ekrandan kontrol edin.

Prosedürel Animasyon

Anahtar kare kullanmadan animasyon yapmak için Cinema 4D’nin efektörleri, etiketleri ve ifadelerini kullanın. Bir grup önhazır eleman başlamayı kolaylaştırır ve kendi ifadelerinizi Cinema 4D’nin nod-bazlı XPresso editörü veya Python programlama ile oluşturun.

Cinema 4D Özellikleri 52

Kurgu

Anahtar kare kullanmadan XPresso ile animasyon kurgusu.

KARAKTER ANİMASYONU

Çokgenlere Kişilik Kazandırmak

Cinema 4D gerçek hayat karakterleri oluşturmanıza ve bu animasyonları kolaylıkla yapmanıza yardımcı olan geniş yelpazede, kolay kullanılan araçlar sağlamaktadır. Quaternion etiketi, fare hareketlerini konum verisi olarak kaydeden Cappuccino, ve dinamik IK kurguları oluşturmak için Auto Redraw gibi gelişmiş özellikler karakter animatörleri ve rigger’lar için iş akışını düzenlerler.

Cinema 4D Object Tracker

Gelişmiş
Karakter Animasyonu

Karakter animatörleri ve bağlayıcıları, gerçek hayat benzeri karakterler oluşturmak için kullanışlı ve güvenilir araçlara gereksinim duyarlar. CINEMA 4D hem yaratıcı, hem de hızlı olabilmeniz için gerekli araçları sağla!

Karakter Bileşeni

Character Component, teknik müdürler tarafından bir rig’in hiyerarşilerini veya objeleri bileşenler olarak tanımlamak için kullanılabilir. Bu bileşenler, bir şablon olarak paketlenebilir ve sanatçılar tarafından kendi objelerini Character Object kullanarak kolaylıkla oluşturabilmeleri için kullanılabilir. Python skriptleri de dahil olacak şekilde Cinema 4D araçlarının tüm kuvveti, bu bileşenlerin tanımlanmasında kullanılabilir. Eğer karakter animasyonu yapmıyorsanız, Character Component özelliğini yol sistemleri, boru hatları ve pek çok diğer unsur için şablonlar oluşturabilirsiniz.

Cinema 4D Özellikleri 53

Karakter Objesi

Karakter objesi herhangi bir karakteri iki ayaklı, dört ayaklı, balık ve pek çok önceden tanımlı rig ile kolaylıkla bağlamanızı sağlar. Otomatik aynalama, rig işlemini simetrik olarak oluşturabilmenize olanak tanır. Karakteriniz için rig’inizi ayarlarığınızda, modeli karakter objesine sürükleyip bırakmanızla, otomatik weight işlemi gerçekleştirin ve modeli rig’e bağlayın. Bu basit işlemi gerçekleştirmenizi müteakiben, tüm karakter kontrollerine kolaylıkla erişerek, modelinizi hayata geçirebilirsiniz.

Cinema 4D Özellikleri 54

CMotion ile Yürüme Döngüleri

Sadece birkaç fare tıklaması ile, karakter obje rig’inize bir önceden tanımlı yürüme döngüsü atayabilirisiniz. Hareketin ince ayarlarını yapmak için bir Spline eğrisini kullanabilirsiniz. Karakterler bir çizgi boyunca yürüyebilir veya altlarındaki yüzeyle de etkileşime girerek bir yolu takip edebilirler. Kullanıcı tanımlı adım objeleri, her adımın doğru doğrultuda atılmasını garanti altına alacak şekilde üst seviyede kontrol sağlarlar.

Videoyu seyredin

Cinema 4D Özellikleri 55

Cinema 4D Özellikleri 56

Interaction Tag

3D objeleriniz üzerinde mutlak hakimiyet kurun

Temel kullanımda bu etiket Tweak mode ile birlikte objelerin ilk önce seçilmelerine gerek kalmadan hareket ettirilmelerini sağlayarak obje işaretleme üzerinde kontrol kurmanızı sağlar. Tıkladığınız ve ayar yapmakta olduğunuz çokgen baz alınarak diğer objelerin hareketlenmesini sağlamak için dinamik proksiler kullanın.

Videoyu seyredin

Pose Morph

Kendi karakter kütüphanenizi oluşturun

Pose Morph, farklı verilerin birleştirilmesi sağlar. Birleşim hiyerarşilerinin dönüşlerini karıştırmak veya farklı yüz ifadelerini ve geçişlerini kaynaştırmak istemeniz yeterli. Pose Morph, ihtiyaç duyduğunuz tüm özellikleri, son derece kolay kullanılır bir şekilde önünüze serer.

Videoyu seyredin

Cinema 4D Özellikleri 57

MOGRAPH

Hareketli Grafikler

CINEMA 4D MoGraph araç seti ile, hareketli grafik tasarımcıları uçan logolardan abstrakt efektlere kadar her şeyi oluşturmayı son derece kolaylaştıracak bir araç paketine sahip olurlar. Sadece birkaç basit tıklama ile pek çok objeyi çoğaltın ve yükseltilmiş yazılar oluşturun. Genellikle tek bir anahtar kare dahi oluşturmadan, her şeyi hareketlendirmek ve karıştırmak için efektörler ekleyin! Bütün bunlar CINEMA 4D içerisine entegredir ve çok süratli ve kolay bir iş akışı sağlar. Tüm fonksiyonlar tamamen entegredirler.

Videoyu Seyredin

Cinema 4D Özellikleri 58

Cloner

MoGraph’ın kalbinde kuvvetli ancak bir o kadar da kolay kullanımlı Cloner aracı yatar. Herhangi bir objenin, bir çizgi, çember, ızgara veya bir eğri çizgi üzerinde çoğaltılan canlı kopyalarını oluşturabilirsiniz.

Obje klonları bir objenin noktaları, kenarları, yüzeyler veya çokgen merkezleri gibi alanlarında istenilen parametrik özelliklerle yerleştirilebilirler. Klonların sayısı ve aralıkları gibi özellikleri modifike etmek için basit anahtar kareler kullanabilirsiniz. Gerçek zamanlı olarak displaced objeleri göstermek, yükseltilmiş yazılar oluşturmak ve çok daha fazlası için MoGraph’daki diğer objelerden faydalanabilirsiniz. Hareketli grafik sanatçısı için her obje, kendi benzersiz fonksiyonlarını yürütürler ve her biri MoGraph Effector’leri tarafından kontrol edilebilirler. Objelerin canlandırılmasında neredeyse tüm MoGraph Generator’larına Effectorlar uygulanabilir. Klonları matematiksel olarak Formula Effector’ü ile düzenleyin veya herhangi bir ses dosyasının frekansını Sound Effector ile uygulayın.

Cinema 4D Özellikleri 59

Shader Effector

Shader Effector temel olarak klonları dönüştürmek için bir dokunun gri tonlamasını kullanır. Bunun gerçekleşmesi için dokunun klonlara yansıtılması gerekir.

Cinema 4D Özellikleri 60

Step Effector

Her tanımlı dönüşüm, son klona uygulanır ve aradaki kolonların (örn klon 0 son klondur) dönüşümü enterpole edilir.

Cinema 4D Özellikleri 61

Spline Effector

Spline Effector klonları alır ve bir eğri çizgide düzenler. İlk kolon eğrinin başlangıcında, son klon eğrinin sonundadır.

Cinema 4D Özellikleri 62

Delay Effector

Delay Effector diğer efektörlerin, konum, ölçek ve açı söz konusu olduğunda, diğer efektörlerle aynı anda değil ancak bir gecikmeyle istenilenlerin uygulanmasını garanti altına alır.

Cinema 4D Özellikleri 63

Dinamikler

Animasyonlarınız İçin Dinamikler

MoDynamics, Bullet fizik kütüphanesi üzerinde oluşturulmuştur ve artık MoGraph’ın kuvvetli Effector’larını gerçekçilik için dinamikler eklenmesinde kullanabilirsiniz. Kütle, Yerçekimi, Sürtünme ve diğer pek çok dinamiği alın ve MoDynamics’in işin geri kalanını halletmesini sağlayın. Her defasında nefes kesen, gerçekçi hareketler elde edin.

SİMÜLASYON

Fiziksel Olsun

Çok sayıda obje veya partikül birbirleri ile etkileşime girdiklerinde veya rüzgar veya yerçekimi gibi güçlerce etkilendiklerinde, geleneksel animasyon yöntemleri hızla sınırlarını zorlamaya başlarlar. Bu elemanların ayrı ayrı canlandırılması baş edilmesi zor bir görev halini alır. Bu aşamada, simülasyon en etkili silahınız olacaktır. Bu elemanlarının etkileşim ve animasyonlarını oluşturmak için karmaşık algoritmalar devreye girer – ve Cinema 4D nefes kesen fiziksel simülasyonlar ve gerçekçi etkiler elde etmeniz için geniş bir fonksiyon ve önhazır seti sunmaktadır.

Cinema 4D Özellikleri 64

Kağıt, kumaş, saç, tüy veya kürk gibi malzemelerin tipik davranışları, farklı objelere uygulanabilir. Doğal davranışlarına ek olarak, bu malzemelerin nitelikleri, sanatçının talepleri doğrultusunda, doğal olmayan davranışlar gösterecek şekilde de değiştirilebilir.

Cinema 4D kütle, ivme ve yüzey karakteristikleri için dinamik simülasyonlar oluşturmak amacıyla ek fonksiyonlar da barındırmaktadır. Rüzgar ve yerçekimi gibi kuvvetler, bir bardağa su doldurulması, bir duvarla çarpışma veya bir top havuzu oluşturma gibi karmaşık, interaktif animasyonları kolaylıkla oluşturmak için uygulanabilir. Cinema 4D partikül sistemi en karmaşık simülasyonların yüksek sayıda objelerle oluşturulmasına olanak tanır.

Cinema 4D Özellikleri 63

Dinamikler

Gerçekçi simülasyonlar için dinamik sistemi

Rigid Body Dinamikleri

Rijit gövdeler, (mantıklı) kuvvetler altında deforme olmayan objelerdir. Bu objeler, düşerler, çarpışırlar, sıçrarlar – kısaca kuvvetler ve diğer objelerden etikelinrler. Kütle, sürtünme ve yerçekimi gibi fiziksel kuvvetler uygulanır. Yeni Dynamics motoru, binlerce obje ve milyonlarca poligonu kolaylıkla işleme alabilir!

Videoyu Seyredin

Cinema 4D Özellikleri 66

Soft Body Dinamikleri

Dinamik objelerin çarpışmalarda veya diğer elemanlar tarafından etkilendiklerinde şekil değiştirmeleri için yumuşak gövdeleri kullanın. CINEMA 4D Studio’nun soft gövdeleri, yumuşak şekillerin çok daha ötesindedirler – örneğin, şişirilebilirler. Soft body parametreleri neredeyse her türlü malzemeyi canlandıracak kadar kullanılabilecek şekilde çokturlar.

Videoyu Seyredin

Cinema 4D Özellikleri 67

Aerodinamik Kuvvetler

Hava ile animasyon? CINEMA 4D’deki yeni aerodinamik özelliklerle bu mümkün! Hava akımlarını simüle edin ve tüylerin, kağıtların veya yaprakların havada süzülmesini sağlayın. Double-Sided seçeneğini, gerçek derinliği bulunmayan objeleri etkilemek için kullanın. CINEMA 4D’nin yeni dinamik özellikleri ile yüksekleri hedefleyin.

Videoyu Seyredin

Cinema 4D Özellikleri 68

Ek Araçlar

CINEMA 4D Studio’nın Dynamics özellikleri Rigid ve SoftBody özelliklerinden çok daha fazlasını sunar. Mesnet ve yay gibi objelerin hesaplanması ve etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Açısal ve doğrusal motorlar, anahtar kare tanımlamaları olmaksızın objelerin hareket etmesini sağlar.

Cinema 4D Özellikleri 69

Force

Dynamics Force objesi, her objenin kendi radyal yerçekimsel gücünü erişimindeki her diğer objeye uygulamasını sağlar.

Cinema 4D Özellikleri 70

Motor

Bir Motor kendisine bir Dinamik Gövde etiketi atanmış bir objeye sürekli olarak bir kuvvet veya tork aktaran bir Dynamics elemanıdır.

Cinema 4D Özellikleri 71

Connector

Connector’ler Rigid Body ve Soft Body elemanlarının hareket/dönüşlerini sınırlandırır. Connectors olmadan objeler sadece kuvvetler ve çarpışmalardan etkilenirlerdi.

Cinema 4D Özellikleri 72

Spring

Springs bozulmaları ile orantılı olacak şekilde artan güç uygulayan elemanlardır.

Cinema 4D Özellikleri 73

Kumaş Simülasyonu

Karakterleriniz stil sahibi olsun

CINEMA 4D Studio kullanımı son derece kolay olan kumaş çözümleri sunar. Cloth, pek çok parametreye ve karakteristiğe sahip olabilir – esneklik, sürtünme vb gibi. Cloth, gerilebilir veya herhangi bir kumaş gibi yırtılabilir. Aerodinamik kuvvetler, kumaşları etkileyebilir ve göz alıcı animasyonlar oluşturmanıza yardımcı olur. Kumaş elemanı kendisi ile de çarpışabilir.

 

Düşünen Partikül Sistemi

Partiküller

Thinking Particles standart partikül sistemlerinin yetersiz kaldığı alanlarda kullanılan, olay tabanlı gelişmiş bir partikül sistemidir. Tekil partikül ve partikül akışları için CINEMA 4D’nin XPresso arayüzünü kullanır. Düşünen partiküller birbirleri ve çevre unsurları ile etkileşime girebilirler. Objeler emitter olarak kullanılabilir ve farklı çarpışma etkilerini tetikleyebilirler.

RENDER

Üst Düzey Foto Gerçekçiliğin Anahtarı

Cinema 4D’nin çeşitli render seçenekleri, doğrusal iş akışları, renk profili destekleri, çoklu işlemci, HyperThreading ve Multi-Core teknolojileri ile, son derece kaliteli görselleri kısa sürelerde oluşturur. Program içerisinde gelen Advanced Renderer standart 2D görsellerden 3D stereoskopiye kadar üst düzey görsel ve animasyonlar oluşturulması için profesyonel bir render motorudur.

Multi-Pass rendering ile, renk, gölge, yansıtıcılık ve diğer efektler, bağımsız dosyalara kaydedilebilir. Çoklu obje tabanlı alfa kanalları diğer 2D ve 3D uygulamalarda elemanların tabakalandırılmasını kolaylaştırır. Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Final Cut Pro, Nuke, Shake, Fusion veya Motion gibi uygulamalara doğrudan veri gönderilmesiyle, Multi-Pass tabakalarınız, süre harcanmadan kompoze edilmeye hazırdır. Cinema 4D DPX, HDRI veya OpenEXR formatlarındaki yüksek dinamik aralıklı görüntüler için 16-bit ve 32-bit renk derinliği render desteği sağlamaktadır.

Cinema 4D Özellikleri 74

Physical Renderer

CINEMA 4D’deki yeni fiziksel render motoru ile gerçekçi görseller oluşturun. Shutter speed ve aperture gibi gerçekçi kamera özelliklerini projenizi 3D alan derinliği, flulaşma gibi pek çok etkinin de uygulanabileceği gerçek hayat lenslerinden görebilmek için kullanın.

Flu yansımalar, alan gölgeleri ve Ambient Occolusion gibi özelliklerle ileri efektlerin renderını gerçekleştirin.

Global Illumination

Sahneye gerçekliği objeler arasında seken ışıkları da hesaplayarak katan Global Illumination özelliği ile, daha yüksek görsel gerçekçiliğe ulaşın. Global Illumination motoru, görsel bazlı illüstrasyonlar için bir HDRI-bazlı gökyüzü de kullanabilir.

Caustics

Bir saatin canımdaki veya bir yüzme havuzunun dibindeki ışık pırıltıları CINEMA 4D ile kolaylıkla oluşturulabilir.

Harici Render Motorları

Cinema 4D önde gelen render motorları tarafından desteklenir.

Cinema 4D Özellikleri 75

Daha fazla bilgi

Cinema 4D Özellikleri 76

Sketch and Toon

Cinema 4D içerisindeki Sketch and Toon araç seti ile
karikatür tarzı 3D görseller oluşturabilirsiniz.

Mimar ve mühendisler, Sketch and Toon’un sağladığı temiz ve net teknik illüstrasyonlardan hoşlanırken, sanatçılar da, 3D sahnelerin el kara kalem eskizlerinin keyfini sürüyorlar. İstenilen her türlü etkinin elde edilmesi için yarım tonlamalaı tek karelerden cel-render görüntülere pek çok özelliğe erişeceksiniz.

Cinema 4D Özellikleri 77

Cinema 4D Özellikleri 78

Cinema 4D Özellikleri 79

Stereoskopi

CINEMA 4D’de bulunan tamamen stereoskopik iş akışı ile dikkatleri çekecek 3B steryo görüntüler oluşturun. Birkaç basit kamera efektifle, mevcut projelerinizi 3B görüntüler oluşturacak şekle dönüştürebilirsiniz. Birkaç basit ayar herhangi bir CINEMA 4D kamerasını bir stereo dizisine dönüştürür. Sadece stereo modlarından size uygun olanı seçin. Stereo efektini gerçek zamanlı olarak herhangi bir görünümden Stereoscopic modu açarak elde edebilirsiniz. Stereo önizlemeler Anaglyph, Side-by-Side, Interlaced veya Active Shutter modunda, herhangi 3D monitör, projektör veya gözlükle uyumlu olacak şekilde ekrana getirilebilirler.

Team Render

Team Render render görevlerini peer-topeer iletişimi ile dağıtan, Cinema 4D’nin ağ ortamı render konseptidir. Merkezi bir sunucu nedeniyle şişe boynu oluşmadığından, sahnenin render edilmesi için gerekli unsurlar her kullanıcıya daha hızlı erişerek, animasyon ve tek karelerin render sürelerini kayda değer şekilde düşürür.

Büyük stüdyolar için Team Render Server tüm render görevlerinin bir web arayüzünden kontrol edilmesi gibi, geleneksel istemci-sunucu mimarisinin avantajları ile Team Render’ın merkezcil olmayan veri alış verişi kuvvetini bir araya getirir. Team Render Server ağ ortamındaki render görevlerini kontrol etmenizi ve sunucudan ve istemciden gelen tüm log mesajlarını gözlemlemenizi sağlar.

Video 1 Video 2

Cinema 4D Özellikleri 80

IŞIKLANDIRMA

Işık Olsun

Çeşitli ışık ve gölge hesaplama şekilleri, son derece kuvvetli bir ışıklandırmanın temelini oluşturur. Parametrelerle ışıkların renkleri, parlaklıkları, güç kaybetmeleri, dağılımları gibi pek çok özelliği kontrol edebilirsiniz. Pek çok lens parlama etkisi oluşturabilirsiniz.

Cinema 4D Özellikleri 81

IES Işıklar

Lambalarından ışığın nasıl yayılacağını gerçekçi olarak gösterebilmek için, pek çok aydınlatma ünitesi üreticisi ürünlerinin IES verilerini web sitelerinden ücretsiz olarak sağlamaktadırlar. En gerçekçi ışık dağılımının elde edilmesi için, ışık parlaklık, sıcaklık, indirgenme ve doğrultu bilgileri IES dosyasının içinde bulunur. CINEMA 4D ile birlikte, yerleştirilmeye hazır, bazı önceden tanımlı ışıklar paketle gelmektedir.

Cinema 4D Özellikleri 82

Fiziksel Gökyüzü

Cinema 4D’nin gelişmiş Physical Sky özelliği sahnenizde doğal dış mekan görselleri oluşturmanızı sağlar. Ayrıca, sahnenize hemen yerleştirebileceğiniz çeşitli atmosfer ön hazırları da kullanımınıza sunulmaktadır.

Cinema 4D Özellikleri 83
Cinema 4D Özellikleri 84

CONTENT BROWSER

Harika 3D Burada Başlıyor

Cinema 4D 3D projelerinizi hızlandırmak için, geniş bir önhazır obje, malzeme ve sahne kütüphanesi içerir. Bu kaynağı, modelleme için zaman harcamadan (veya model satın almadan) konseptleri hızla geliştirmek veya üst düzey C4D sanatçılarının hazırladığı örnek sahnelerle kendinizi geliştirmek için kullanın

Cinema 4D Özellikleri 85

Malzemeler

Basit sürükle ve bırak işlemleri ile 3D tasarımlarınıza yüzeyler ekleyin. Cinema 4D pek çok cam, metal, ahşap, taş, prosedürel, eskiz ve farklı malzemeler içermektedir.

Cinema 4D Özellikleri 86

Cinema 4D Özellikleri 87

Cinema 4D Özellikleri 88

Objeler

Bir iç mekanı hızla ve kolaylıkla mimari elemanlar ve mobilyalar ile dekore edin veya hareketli grafikler sahnelerinize spor ekipmanları ekleyin.

Temiz Geometri

C4D’nin önhazır objeleri temiz topolojili geometrilerle, yakın plan sahneler, animasyon ve deformasyonlar uygulanabilecek şekilde tasarlanmıştır.

Cinema 4D Özellikleri 89

Modüler Kurgular

Modüler kurgulama, objenin görünüş ve biçimini değiştirmek için kaydırma çubukları ve basit nitelikler kullanmanızı sağlar. Kutular, şişeler, merdivenler ve pek çok diğer obje için esnek kontroller bulunmaktadır.

Cinema 4D Özellikleri 90

Detaya Özen

Modeller yakın plan çalışmaları için uygun ve yüksek detaylı olarak hazırlanmıştır.

Cinema 4D Özellikleri 91

Kaliteli Dokular

Modellere ek olarak, Cinema 4D önhazırları herhangi bir sahneye eklenebilecek, yüksek kalitede dokular da içerir.

Cinema 4D Özellikleri 92

Cinema 4D Özellikleri 93

Sahneler

Cinema 4D’nin özellikleri bir içerikte görün ve bazı en iyi Cinema 4D sanatçılarının çalışmalarından öğrenin. Content Browser içerisinde bulunan sahneler, Cinema 4D ile yapabileceklerinize, ve nasıl yapılacağının öğrenilmesine yardımcı olmak için koyulmuştur.

Cinema 4D Özellikleri 94

Önhazırlar

Cinema 4D’nin içerik kütüphanesinde bulunan parametrik önhazırlarla en karmaşık efektleri kolayılıkla oluşturun. Işık ve Kamera yolları, ifadeler ve animasyon önhazırları harekete geçmenizi kolaylaştıracaktır.

Yazı Önhazırları

MoText ve MoGraph efektörleri ile geliştirilen önhazır hareketlerle metinleri sahnenizde canlandırın. Basit düzenlemeleri efektörleri kendinize özel hale getirmek için nasıl kullanabilceğinizi gözlemleyin.

 

Cinema 4D Özellikleri 95

Kitap Oluşturucu

Rafları ebatları farklılık gösteren kitap ve dergilerle hızla doldurmak için Book Generator kullanın. Mevcut kitap ve dergi kapaklarını kullanın veya kendinize ait olanları ekleyin.

Cinema 4D Özellikleri 96

Fold My Design

Cinema 4D pek çok paket önhazırı sunmaktadır, ancak Fold My Design komutu ile size özel paketleri de kolaylıkla oluşturup anime edebilirsiniz. Basitçe kesme ve katlama yerlerini C4D’nin çizgi ve kenar komutları ile tanımlayın ve Fold My Design kutuyu derleyecektir.

 

Cinema 4D Özellikleri 97

House Builder

Bir kat planını sadece birkaç adımda tam bir 3D modele dönüştürün. C4D’nin çizgi komutlarını kapı ve pencereleri oluşturmak için kullanın ve yapıyı oluşturmak için önhazır kapı ve pencereleri kullanın.

 

Cinema 4D Özellikleri 98

TAKE SYSTEM

Kolay ve Esnek Sahne Yönetimi

Film sektöründe, montaj odasında daha fazla seçenek için aynı sahnenin farklı çekimlerini yaparsınız. Cinema 4D’nin Take System’i bir sahnenin farklı varyasyonlarını tek bir dosyada barındırarak size aynı esnekliği sunar. Elbette kompoze etmek için özel render pass’ları oluşturabilirsiniz ancak Take System basit render katmanlarının çok daha ötesine sizi taşıyacaktır. Neredeyse tüm Cinema 4D ayarlarını değiştirebilir ve Take olarak kaydedebilirsiniz – obje nitelikleri, animasyonlar, ışıklar, kameralar, malzemeler, dokular, renk varyasyonları ve daha pek çoğu. Olasılıkları keşfedin.

1

Render Katmanları

Kolaylaşan Karmaşık Kompoze İşlemleriKarmaşık kompoze işlemleri Cinema 4D’nin multipass render sisteminin bile ötesinde özel render geçişlerine gerek duyabilir. Özel matlar ve pass’ları tek bir Take içerisinde obje görünürlüğü ve malzemelerini ayarlayarak elde edin.
Cinema 4D Özellikleri 99
2

Malzeme Değiştirme

Yeni fikirler ve tasarım alternatiflerini hızla test etmek için malzemeleri ayrı Take’ler içerisinde değiştirin. Farklı varyasyonların görsellerini tek bir tıklama ile elde edin.
Cinema 4D Özellikleri 100
3

Kamera Açısı Değiştir

Her Cinema 4D Take için ayrı bir kamera tanımlayarak farklı perspektiflerden en uygun olanları seçebilirsiniz.

Cinema 4D Özellikleri 101

4

Animasyon Varyasyonları

Her Take içerisinde herhangi bir nitelik için özel animasyonlar oluşturun ve alternatifleri müşterilerinize tek dosyada sunun.
Cinema 4D Özellikleri 102

TRACKING

Gerçek Dünya İş Akışı. Gerçek Dünya Çekimleri. Bu Dünyanın Dışında Sonuçlar.

Cinema 4D Motion Tracker sayesinde 3D elemanları gerçek dünya çekimlerine hızla ve kolayca ekleyin. 3D objeleri mevcut ortamlara Camera Tracking ile ekleyin veya Object Tracking kullanarak gerçek dünya objelerini 3D objelerinizle değiştirin.

Cinema 4D Özellikleri 103

Camera Tracking

Gerçek dünyaya hoşgeldiniz

3D prodüksiyonda, sanal 3D elemanları gerçek çekimlerle bir araya getirmek standart bir görevdir. Gerçekçi görüntünün yakalanmasında kritik bir faktör kameranın hareketinin yeniden oluşturulmasıdır. Motion Tracker yardımıyla 3D elemanları gerçek çekimlere kolaylıkla ve hızla entegre edebilirsiniz. Kameranın 3D olarak yeniden oluşturulması pek çok çekimde tek tıklama ile yapılabilir. Zorlu çekimlerde otomatik takip, elle takip veya bölge maskelemeleri kullanabilirsiniz. Kamera çözümlendiğinde, yakalanan noktaları 3D dünyanıza konum, vektör ve düzlemsel sabitlerle bağlayabilirsiniz. Hareket yakalama, işin zor kısmını çözeceğinden tüm yapmanız gereken 3D içeriği eklemek olacaktır.

Cinema 4D Özellikleri 103

Object Tracking

MAXON’un VFX iş akış ve araçlarını herkes tarafından erişilebilir hale getirmesinin bir sonraki adımı olan Object Tracking ile Cinema 4D tasarımlarınızı gerçek hayat çekimleri ile birleştirin. Kameranın ve istediğiniz objelerin hareketlerini bir video dosyasını 3D dünyayla ilişkilendirmek için dönüştürün. Objenin özelliklerini anahtarlamak için 2D User Track’lar ekleyin ve onlerı Object Tracker’a atayın – ardından takip noktaları veya referans geometriler yardımıyla objeyi yeniden oluşturun..

Cinema 4D Özellikleri 105

Camera Calibrator

Camera Calibrator kullanarak 3D kameranızı herhangi bir görünüme eşleştirin. Resim üzerine çizeceğiniz çizgi veya ızgaralarla ve belirlenen kaçış noktalarıyla kamera merceği ve doğrultusu hesaplanır. Kamera konumu çözümü için bir pin noktası girin ve bir uzunluğu girin.

REAL-TIME

No Time to Wait

If you’re developing assets for augmented reality or simply facing the reality of looming deadlines, you’ll appreciate Cinema 4D’s technology for optimizing and previewing 3D scenes. You can easily simplify projects and prepare assets for export to game engines, and directly output high-quality renders using OpenGL.

Cinema 4D Özellikleri 106

Viewport

Gorgeous Graphics Without the Wait

Preview reflections, shadows, ambient occlusion, displacement and depth-of-field directly within Cinema 4D’s OpenGL viewport. You’ll get a great idea of the final look without waiting for lengthy renders and you can quickly output high-quality previews for client review.

Cinema 4D Özellikleri 107

Cinema 4D Özellikleri 108

Polygon Reduction

Cinema 4D’s Polygon Reduction tool works procedurally, so it’s easy to reduce entire hierarchies and quickly dial in the desired reduction strength or point count. And best of all, the Polygon Reduction preserves Vertex Maps, Selection tags and UV coordinates, ensuring textures and point-level data continue to map properly.

Cinema 4D Özellikleri 109

Cinema 4D Özellikleri 110

Level of Detail

Maximize viewport or render speed, create new types of animations or prepare optimized game assets with Cinema 4D’s LOD object. You can simplify objects and hierarchies automatically based on screen size, camera distance and other factors. An intuitive new interface element makes it easy to define and manage LOD settings, and your detail levels export via FBX for use in popular game engines.

Videoyu İzleyin

ÜYELİK SÖZLEŞMESİ 

1. Taraflar 

a. www.fga.com.tr internet sitesinin faaliyetlerini yürüten Süleyman Seba Cad. Maçka Talimyeri Sk. No:4/2 34357 Beşiktaş / İSTANBUL adresinde mukim FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi (Bundan böyle “FGA Mimarlık” olarak anılacaktır). 

b. www.fga.com.tr internet sitesine üye olan internet kullanıcısı (“Üye”) 

2. Sözleşmenin Konusu 

İşbu Sözleşme’nin konusu FGA Mimarlık’ın sahip olduğu internet sitesi www.fga.com.tr‘den üyenin faydalanma şartlarının belirlenmesidir. 

3. Tarafların Hak ve Yükümlülükleri 

  1. Üye, www.fga.com.tr internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin kanunlar önünde doğru olduğunu, FGA Mimarlık’ın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları aynen ve derhal tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder. 
  2. Üye, FGA Mimarlık tarafından kendisine verilmiş olan şifreyi başka kişi ya da kuruluşlara veremez, üyenin sözkonusu şifreyi kullanma hakkı bizzat kendisine aittir. Bu sebeple doğabilecek tüm sorumluluk ile üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından FGA Mimarlık’a karşı ileri sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, FGA Mimarlık’ın sözkonusu izinsiz kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır. 
  3. Üye www.fga.com.tr internet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran üyeyi bağlayacaktır. 
  4. Üye, www.fga.com.tr internet sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının fikri ve telif haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) ve işlemlerde bulunamaz. 
  5. www.fga.com.tr internet sitesinde üyeler tarafından beyan edilen, yazılan, kullanılan fikir ve düşünceler, tamamen üyelerin kendi kişisel görüşleridir ve görüş sahibini bağlar. Bu görüş ve düşüncelerin FGA Mimarlık’la hiçbir ilgi ve bağlantısı yoktur. FGA Mimarlık’ın üyenin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan ve üçüncü kişilerin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle üyenin uğrayabileceği zararlardan dolayı herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. 
  6. FGA Mimarlık, üye verilerinin yetkisiz kişilerce okunmasından ve üye yazılım ve verilerine gelebilecek zararlardan dolayı sorumlu olmayacaktır. Üye, www.fga.com.tr internet sitesinin kullanılmasından dolayı uğrayabileceği herhangi bir zarar yüzünden FGA Mimarlık’tan tazminat talep etmemeyi peşinen kabul etmiştir. 
  7. Üye, diğer internet kullanıcılarının yazılımlarına ve verilerine izinsiz olarak ulaşmamayı veya bunları kullanmamayı kabul etmiştir. Aksi takdirde, bundan doğacak hukuki ve cezai sorumluluklar tamamen üyeye aittir. 
  8. İşbu üyelik sözleşmesi içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal nedeniyle cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, FGA Mimarlık’ı bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu ihlal nedeniyle, olayın hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, FGA Mimarlık’ın üyeye karşı üyelik sözleşmesinee uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.
  9. FGA Mimarlık’ın her zaman tek taraflı olarak gerektiğinde üyenin üyeliğini silme, müşteriye ait dosya, belge ve bilgileri silme hakkı vardır. Üye işbu tasarrufu önceden kabul eder. Bu durumda, FGA Mimarlık’ın hiçbir sorumluluğu yoktur. 
  10. www.fga.com.tr internet sitesi yazılım ve tasarımı FGA Mimarlık mülkiyetinde olup, bunlara ilişkin telif hakkı ve/veya diğer fikri mülkiyet hakları ilgili kanunlarca korunmakta olup, bunlar üye tarafından izinsiz kullanılamaz, iktisap edilemez ve değiştirilemez. Bu web sitesinde adı geçen başkaca şirketler ve ürünleri sahiplerinin ticari markalarıdır ve ayrıca fikri mülkiyet hakları kapsamında korunmaktadır.
  11. FGA Mimarlık tarafından www.fga.com.tr internet sitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesine yönelik olarak ve/veya yasal mevzuat çerçevesinde siteye erişmek için kullanılan İnternet servis sağlayıcısının adı ve Internet Protokol (IP) adresi, Siteye erişilen tarih ve saat, sitede bulunulan sırada erişilen sayfalar ve siteye doğrudan bağlanılmasını sağlayan Web sitesinin Internet adresi gibi birtakım bilgiler toplanabilir. 
  12. FGA Mimarlık kullanıcılarına daha iyi hizmet sunmak, ürünlerini ve hizmetlerini iyileştirmek, sitenin kullanımını kolaylaştırmak için kullanımını kullanıcılarının özel tercihlerine ve ilgi alanlarına yönelik çalışmalarda üyelerin kişisel bilgilerini kullanabilir. FGA Mimarlık, üyenin www.fga.com.tr internet sitesi üzerinde yaptığı hareketlerin kaydını bulundurma hakkını saklı tutar. 
  13. FGA Mimarlık’ya üye olan kişi, yürürlükte bulunan ve/veya yürürlüğe alınacak uygulamalar kapsamında FGA Mimarlık tarafından kendisine ürün ve hizmet tanıtımları, reklamlar, kampanyalar, avantajlar, anketler ve diğer müşteri memnuniyeti uygulamaları sunulmasına izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye, FGA Mimarlık’ya üye olurken ve/veya başka yollarla geçmişte vermiş olduğu ve/veya gelecekte vereceği kişisel ve alışveriş bilgilerinin ve alışveriş ve/veya tüketici davranış bilgilerinin yukarıdaki amaçlarla toplanmasına, FGA Mimarlık tarafından kullanılmasına ve arşivlenmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye aksini bildirmediği sürece üyeliği sona erdiğinde de verilerin toplanmasına, FGA Mimarlık tarafından kullanılmasına ve arşivlenmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye aksini bildirmediği sürece FGA Mimarlık’ın kendisi ile internet, telefon, SMS, vb iletişim kanalları kullanarak irtibata geçmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye yukarıda bahsi geçen bilgilerin toplanması, paylaşılması, kullanılması, arşivlenmesi ve kendisine erişilmesi nedeniyle doğrudan ve/veya dolaylı maddi ve/veya manevi menfi ve/veya müsbet, velhasıl herhangi bir zarara uğradığı konusunda talepte bulunmayacağını ve FGA Mimarlık’ı sorumlu tutmayacağını beyan ve kabul eder. Üye, kişisel verileri ile ilgili detaylı bilgiye https://www.fga.com.tr/kvk  adresinden ulaşabilir. 
  14. FGA Mimarlık, üyenin kişisel bilgilerini yasal bir zorunluluk olarak istendiğinde veya (a) yasal gereklere uygun hareket etmek veya FGA Mimarlık’ya tebliğ edilen yasal işlemlere uymak; (b) FGA Mimarlık ve FGA Mimarlık web sitesi ailesinin haklarını ve mülkiyetini korumak ve savunmak için gerekli olduğun  iyi niyetle kanaat getirdiği hallerde açıklayabilir. 
  15. FGA Mimarlık web sitesinin virus ve benzeri amaçlı yazılımlardan arındırılmış olması için mevcut imkanlar dahilinde tedbir alınmıştır. Bunun yanında nihai güvenliğin sağlanması için kullanıcının, kendi virus koruma sistemini tedarik etmesi ve gerekli korunmayı sağlaması gerekmektedir. Bu bağlamda üye FGA Mimarlık web sitesi’ne girmesiyle, kendi yazılım ve işletim sistemlerinde oluşabilecek tüm hata ve bunların doğrudan ya da dolaylı sonuçlarından kendisinin sorumlu olduğunu kabul etmiş sayılır. 
  16. FGA Mimarlık, sitenin içeriğini dilediği zaman değiştirme, kullanıcılara sağlanan herhangi bir hizmeti değiştirme ya da sona erdirme veya FGA Mimarlık web sitesi’nde kayıtlı kullanıcı bilgi ve verilerini silme hakkını saklı tutar. 
  17. FGA Mimarlık, üyelik sözleşmesinin koşullarını hiçbir şekil ve surette ön ihbara ve/veya ihtara gerek kalmaksızın her zaman değiştirebilir, güncelleyebilir veya iptal edebilir. Değiştirilen, güncellenen ya da yürürlükten kaldırılan her hüküm, yayın tarihinde tüm üyeler bakımından hüküm ifade edecektir. 
  18. Taraflar, FGA Mimarlık’ya ait tüm bilgisayar kayıtlarının tek ve gerçek münhasır delil olarak, HUMK madde 287’ye uygun şekilde esas alınacağını ve söz konusu kayıtların bir delil sözleşmesi teşkil ettiği hususunu kabul ve beyan eder. 
  19. FGA Mimarlık, iş bu üyelik sözleşmesi uyarınca, üyelerinin kendisinde kayıtlı elektronik posta adreslerine bilgilendirme mailleri ve cep telefonlarına bilgilendirme SMS’leri gönderme yetkisine sahip olmakla beraber, üye işbu üyelik sözleşmesini onaylamasıyla beraber bilgilendirme maillerinin elektronik posta adresine ve bilgilendirme SMS’lerinin cep telefonuna gönderilmesini kabul etmiş sayılacaktır. Üye mail ve/veya SMS almaktan vazgeçmek istemesi durumunda “Benim Sayfam” bölümündeki “Tercihlerim” kısmından mail ve/veya SMS gönderim iptal işlemini gerçekleştirebilecektir. 

4. Sözleşmenin Feshi 

İşbu sözleşme üyenin üyeliğini iptal etmesi veya FGA Mimarlık tarafından üyeliğinin iptal edilmesine kadar yürürlükte kalacaktır. FGA Mimarlık üyenin üyelik sözleşmesinin herhangi bir hükmünü ihlal etmesi durumunda üyenin üyeliğini iptal ederek sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilecektir. 

5. İhtilaflerin Halli 

İşbu sözleşmeye ilişkin ihtilaflerde İstanbul Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir. 

6. Yürürlük 

Üyenin, üyelik kaydı yapması üyenin üyelik sözleşmesinde yer alan tüm maddeleri okuduğu ve üyelik sözleşmesinde yer alan maddeleri kabul ettiği anlamına gelir. İşbu Sözleşme üyenin üye olması anında akdedilmiş ve karşılıklı olarak yürürlülüğe girmiştir. 

Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni

1. Aydınlatma Metni’nin Amacı ve Şirketimizin Veri Sorumlusu Konumu:

Şirketimiz FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi, müşterilere ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Aydınlatma Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin FGA Mimarlık tarafından gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında aydınlatılması hedeflenmektedir.

2. Müşterilere Ait Kişisel Verilerin İşlenme Amacı:

Müşterilere ait kişisel veriler, FGA Mimarlık tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık’ın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın ve FGA Mimarlık ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini de dahil olmak üzere Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde işlenmektedir.

3. Müşterilerin Açık Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları:

Açık rıza doğrultusunda işlenecek kişisel veriler ve işleme amaçları Rıza Metni’nde belirtilmiştir.

4. Müşterilere Ait Kişisel Verilerin Aktarımı:

Müşterilere ait kişisel veriler, FGA Mimarlık tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık’ın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın ve FGA Mimarlık ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası da dahil olmak üzere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi, Şirket yetkilileri, iştiraklerimiz, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, hissedarlarımız, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurumlar ile paylaşılabilecektir.

5. Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi:

Kişisel veriler, müşterilerden elektronik ortamda toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel veriler Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu Aydınlatma Metni ve açık rıza gerekli olduğu hallerde Rıza Metni’nde belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

6. Kişisel Veri Sahibi Olarak Müşterilerin Hakları:

Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri; (i) kendileri ile ilgili kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, (ii) kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, (iii) kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, (iv) yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, (v) kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vi) Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vii) işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve (viii) kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından iletilebilecektir. FGA Mimarlık, söz konusu talepleri değerlendirerek 30 gün içerisinde sonuçlandıracaktır. FGA Mimarlık’ın taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır.

Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Rıza Metni

Şirketimiz FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi, müşterilere ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Rıza Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin FGA Mimarlık tarafından gerçekleştirilen ve aşağıda belirtilen kişisel veri işleme faaliyetlerine ilişkin açık rızalarının temini hedeflenmektedir.

Kanun’un 5/2 ile 6/3 maddesinde yer alan kişisel veri işleme şartlarının karşılanamadığı aşağıdaki durumlar için FGA Mimarlık tarafından kişisel verilerin işlenebilmesi için müşterilerin açık rızasının alınması gerekmektedir. Açık rıza gerektirmeyen süreçlere ilişkin olarak Aydınlatma Metni kapsamında veri işleme faaliyetleri sürdürülmekte olup açık rıza gerektiren süreçlerde de Aydınlatma Metni’nde belirtilen temel prensiplere uygun veri işlenmektedir.

Bu kapsamda müşterilerin kişisel verileri FGA Mimarlık Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına İlişkin Politika‘da Bölüm 3 – Madde IV altında belirtilen amaçlarla ve buradaki usule uygun olarak işlenmektedir. Buna göre kişisel veriler; müşterilere yönelik kampanyaların oluşturulması, FGA Mimarlık iş ortakları tarafından FGA Mimarlık müşterilerine FGA Mimarlık’da kullanabilecekleri özel fırsatların sunulması, çapraz satış yapılması, hedef kitle belirlenmesi, Müşteri hareketlerinin takip edilerek kullanıcı deneyimini arttırıcı faaliyetlerin yürütülmesi, FGA Mimarlık’a ait internet sitesi ile mobil uygulamanın işleyişinin geliştirilmesi ve Müşteri ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmesi, doğrudan ve doğrudan olmayan pazarlama, kişiye özel pazarlama ve yeniden pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, kişiye özel segmentasyon, hedefleme, analiz ve şirket içi raporlama faaliyetlerinin yürütülmesi, pazar araştırmaları, müşteri memnuniyeti aktivitelerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın sunduğu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması ile müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası amaçları da dahil olmak üzere genel anlamda FGA Mimarlık’ın ürün ve/veya hizmetlerinin satış ve pazarlama süreçlerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın sunduğu ürün ve/veya hizmetlere bağlılık oluşturulması ve/veya arttırılması süreçlerinin planlanması ve icrası kapsamında Müşteri’nin vereceği onayı doğrultusunda işlenebilecek ve bu amaçlara yönelik olarak Aydınlatma Metni’nde belirtilen taraflarla paylaşılabilecektir.

Gizlilik Politikası

FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi olarak, kullanıcılarımızın hizmetlerimizden güvenli ve eksiksiz şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla sitemizi kullanan üyelerimizin gizliliğini korumak için çalışıyoruz. Bu doğrultuda, işbu FGA Mimarlık Gizlilik Politikası (“Politika”), üyelerimizin kişisel verilerinin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ile tamamen uyumlu bir şekilde işlenmesi ve kullanıcılarımızı bu bağlamda bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. FGA Mimarlık.com çerez politikası İşbu Politika’nın ayrılmaz parçasıdır. 

İşbu Politika’nın amacı, FGA Mimarlık tarafından işletilmekte olan www.fga.com.tr internet sitesi ile mobil uygulamanın (hepsi birlikte “Platform” olarak anılacaktır) işletilmesi sırasında Platform üyeleri/ziyaretçileri/kullanıcıları (hepsi birlikte “Veri Sahibi” olarak anılacaktır) tarafından FGA Mimarlık ile paylaşılan veya FGA Mimarlık’ın, Veri Sahibi’nin Platform’u kullanımı sırasında ürettiği kişisel verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. 

Hangi Veriler İşlenmektedir? 

Aşağıda FGA Mimarlık tarafından işlenen ve Kanun uyarınca kişisel veri sayılan verilerin hangileri olduğu sıralanmıştır. Aksi açıkça belirtilmedikçe, işbu Politika kapsamında arz edilen hüküm ve koşullar kapsamında “kişisel veri” ifadesi aşağıda yer alan bilgileri kapsayacaktır. 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 3. ve 7. maddeleri dairesince, geri döndürülemeyecek şekilde anonim hale getirilen veriler, anılan kanun hükümleri uyarınca kişisel veri olarak kabul edilmeyecek ve bu verilere ilişkin işleme faaliyetleri işbu Politika hükümleri ile bağlı olmaksızın gerçekleştirecektir. 

Kişisel Veri İşleme Amaçları 

FGA Mimarlık, Veri Sahibi tarafından sağlanan kişisel verileri, üyelik kaydı ve hesabının oluşturulması ve buna ilişkin kayıtların tutulması, Veri Sahibi’nin Platform üzerinden sağlanan hizmetlerden faydalandırılması sistem hatalarının tespit edilerek performans takibinin yapılması ve Platform’un işleyişinin iyileştirilmesi, bakım ve destek hizmetleri ile yedekleme hizmetlerinin sunulması amaçları dahil olmak üzere FGA Mimarlık tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi ile bu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık ve iş ilişkisi içerisinde bulunduğu kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temini ile FGA Mimarlık’ın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası amaçlarıyla işlenebilecektir. 

Veri Sahiplerinin Açık Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları 

Veri Sahibi’nin açık rızası kapsamında, FGA Mimarlık, Veri Sahipleri’nin Platform üzerindeki hareketlerini takip ederek kullanıcı deneyiminin artırılması, istatistik oluşturulması, profilleme yapılması, doğrudan pazarlama ve yeniden pazarlama, Veri Sahibi’ne özel promosyon önerilerinin oluşturulması ve Veri Sahibi’ne iletilmesi ve bu kapsamda elde edilen verilerin her türlü reklam ve materyal içeriğinde kullanılması amacıyla veri işleyebilecek ve aşağıda anılan taraflarla bu verileri paylaşabilecektir. 

Kişisel Verilerin Aktarımı

FGA Mimarlık, Veri Sahibi’ne ait kişisel verileri ve bu kişisel verileri kullanılarak elde ettiği yeni verileri, işbu Gizlilik Politikası ile belirlenen amaçların gerçekleştirilebilmesi için FGA Mimarlık’ın hizmetlerinden faydalandığı üçüncü kişilere, söz konusu hizmetlerin temini amacıyla sınırlı olmak üzere aktarılabilecektir. FGA Mimarlık, Veri Sahibi deneyiminin geliştirilmesi (iyileştirme ve kişiselleştirme dâhil), Veri Sahibi’nin güvenliğini sağlamak, hileli ya da izinsiz kullanımları tespit etmek, operasyonel değerlendirme araştırılması, Platform hizmetlerine ilişkin hataların giderilmesi ve işbu Gizlilik Politikası’nda yer alan amaçlardan herhangi birisini gerçekleştirebilmek için SMS gönderimi yapanlar da dahil olmak üzere dış kaynak hizmet sağlayıcıları, barındırma hizmet sağlayıcıları (hosting servisleri), hukuk büroları, araştırma şirketleri, çağrı merkezleri gibi üçüncü kişiler ile paylaşabilecektir. 

Kişisel veriler, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi ve Şirket yetkilileri, hissedarları, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile kanunen yetkili özel kurumlar ile paylaşılabilecek, bu amaçlarla sınırlı olarak Kanun m.9’da işaret edilen usul esaslar ile Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararları çerçevesinde yurt dışına aktarılabilecektir. 

Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi 

Kişisel veriler, Platform üzerinden ve elektronik ortamda toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel veriler 6698 sayılı Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu Gizlilik Politikası’nda belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir. 

Kişisel Veri Sahibinin Hakları 

Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri, 

Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından www.fga.com.tr adresinde yer alan 6698 sayılı Kanun Kapsamında FGA Mimarlık tarafından hazırlanan Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’da belirtilen yöntemlerle iletilebilecektir. FGA Mimarlık, söz konusu talepleri otuz gün içerisinde sonuçlandıracaktır. FGA Mimarlık’ın taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır. 

Çerez Politikası

FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi olarak, kullanıcılarımızın hizmetlerimizden güvenli ve eksiksiz şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla sitemizi kullanan kişilerin gizliliğini korumak için çalışıyoruz. 

Çoğu web sitesinde olduğu gibi, FGA Mimarlık.com (“Site”) ile mobil uygulamanın (hepsi birlikte “Platform” olarak anılacaktır) ziyaretçilere kişisel içerik ve reklamlar göstermek, site içinde analitik faaliyetler gerçekleştirmek ve ziyaretçi kullanım alışkanlıklarını takip etmek amacıyla Çerezler kullanılmaktadır. 

İşbu Çerez Politakası FGA Mimarlık.com Gizlilik Politikası’nın ayrılmaz bir parçasıdır. 

FGA Mimarlık, bu Çerez Politikası’nı (“Politika”) Site’de hangi Çerezlerin kullanıldığını ve kullanıcıların bu konudaki tercihlerini nasıl yönetebileceğini açıklamak amacıyla hazırlamıştır. FGA Mimarlık tarafından kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin daha detaylı bilgi için www.fga.com.tr Gizlilik Politikası’nı incelemenizi tavsiye ederiz. 

Çerez (“Cookie”) Nedir? 

Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz web sitesiyle ilişkili sunucular tarafından oluşturulurlar. Böylelikle ziyaretçi aynı siteyi ziyaret ettiğinde sunucu bunu anlayabilir. 

Çerezler, ziyaretçilere ilişkin isim, cinsiyet veya adres gibi kişisel verileri içermezler. Çerezler konusunda daha detaylı bilgi için www.aboutcookies.org ve www.allaboutcookies.org adreslerini ziyaret edebilirisiniz. 

Hangi Çerezler Kullanılmaktadır? 

Çerezler, sahipleri, kullanım ömürleri ve kullanım amaçları açısında kategorize edilebilir: 

Neden Çerezler Kullanılmaktadır? 

Platform’da, Çerezler aşağıdaki amaçlar kapsamında kullanılmaktadır: 

Çerez Tercihlerinizi Nasıl Yönetebilirsiniz? 

FGA Mimarlık, kullanıcıların kendilerine ait kişisel veriler üzerindeki tercihlerini kullanabilmelerini son derece önemsemektedir. Bununla birlikte, Site’nin çalışması için zorunlu olan bazı Çerezler konusunda tercih yönetimi mümkün olmamaktadır. Ayrıca bazı Çerezlerin kapatılması halinde Site’nin çeşitli fonksiyonlarının çalışmayabileceğini hatırlatma isteriz. 

Platform’da kullanılan Çerezlere dair tercihlerin ne şekilde yönetebileceğine dair bilgiler aşağıdaki gibidir: 

Hangi Haklara Sahipsiniz? 

6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca ziyaretçiler, FGA Mimarlık’ya başvurarak, kendileriyle ilgili, 

Söz konusu haklar, kişisel veri sahipleri tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında FGA Mimarlık tarafından hazırlanan Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’da belirtilen yöntemlerle iletildiğinde her hâlükârda 30 (otuz) gün içerisinde değerlendirilerek sonuçlandırılacaktır. Taleplere ilişkin olarak herhangi bir ücret talep edilmemesi esas olmakla birlikte, FGA Mimarlık, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkını saklı tutar. 

Rıza ve Gizlilik Politikası’ndaki Değişiklikler 

FGA Mimarlık, Gizlilik Politikası (“Politika”) ile kullanıcılarına Çerez kullanımının kapsamı ve amaçları hakkında detaylı açıklama sunmayı ve Çerez tercihleri konusunda kullanıcılarını bilgilendirmeyi hedeflemiştir. Bu bakımdan, Platform’da yer alan Çerez bilgilendirme uyarısının kapatılması ve Site’nin kullanılmaya devam edilmesi halinde Çerez kullanımına rıza verildiği kabul edilmektedir. Kullanıcıların Çerez tercihlerini değiştirme imkânı her zaman saklıdır. 

FGA Mimarlık, Politika hükümlerini dilediği zaman değiştirebilir. Güncel Politika Platform’da yayınlandığı tarihte yürürlük kazanır.