Cinema 4D Release 20 1 Cinema 4D Release 20 2

CINEMA 4D RELEASE 20

Uzman alana hoşgeldiniz

Cinema 4D Release 20, kullanmanız için size üst düzey olanaklar sağlayan yeni çerçevelerle, teknolojide büyük bir gelişime ismini yazdırmaktadır. Olanaklar sınırsız. Hayal gücünüzü serbest bırakın – uzman çözümlerin alanına geçme zamanı geldi.

 

Videoyu İzleyin Tüm Özellikleri Görüntüleyin

Cinema 4D Release 20 3

Node-Bazlı Malzemeler

 

Basit referanslardan, karmaşık shader kullanımlarına kadar, node-bazlı bir çalışma ortamında, sıra dışı malzemeler oluşturabilirsiniz. Node’ların kullanımı ile oluşturulan komplike etkiler, asetler olarak paketlenebilir ve sadece gerekli parametreleri sunacak şekilde dağıtılabilir. Release 20’nin node-bazlı malzemeleri, çalışma biçiminizi geliştirecek, ister doğrudan etkileyici shader’lar oluşturarak, ister bu malzemelerin asetler halinde paketlenmiş hallerini kullanarak çalışın.

 

DAHA FAZLA

Cinema 4D Release 20 4

Cinema 4D Release 20 5

MoGraph Fields

 

Effector, deformer, weight ve pek çok diğer özelliği kontrol etmek için, basit biçimlerden çok daha fazlasını kullanın. Falloff kombinasyonlarını bir araya getirerek karmaşık efektlerin basitçe oluşturulmasına olanak tanıyan Fields özelliği, MoGraph özellik setine devrimsel bir katkıdır.

 

DAHA FAZLA

Cinema 4D Release 20 6

Cinema 4D Release 20 7

CAD Verisi Alma

 

Dönüştürme sorunlarına elveda diyin – en çok kullanılan CAD formatları, basit bir sürükle ve bırak işlemi ile açılabilir. STEP, Solidworks, JT, Catia ve IGES dosyalarının etkin ve esnek transferi sayesinde, gerek duyduğunuz modelleri, istediğiniz kalitede transfer edin.

 

DAHA FAZLA

Cinema 4D Release 20 8

Cinema 4D Release 20 9

Hacim Modelleme

powered by OpenVDB

Daha iyi Boolean işlemleri sadece bir başlangıç – modelleri biçimler, eğriler, partiküller ve parazitleri bir araya getirerek oluşturabilirsiniz. Bütün bunlar vokseller ve OpenVDB kullanımı sayesinde gerçekleşebilir. VDB verisi alıp gönderin ve hacimleri MoGraph efektlerini kontrol etmek için kullanın.

 

DAHA FAZLA

Cinema 4D Release 20 6
Cinema 4D Release 20 11

Cinema 4D Release 20 12

ProRender Geliştirmeleri

 

Programla gelen GPU render olanağının gelecek jenerasyonu burada – ve işlerinizi gerçekleştirmeniz için prodüksiyon seviyesinde özelliklerle paketlenmiş durumda. Sub-surface scattering, motion blur ve multi-pass’larınızı Nvidia PC veya iMac’inizde gerçek zamanlı render işlemine tabi tutun.

 

DAHA FAZLA

csm__trex_nosss_aa9cc33782csm__trex_sss_e4fd20c7a0

Cinema 4D Release 20 13

ÇEKİRDEK TEKNOLOJİ

Önemli API değişiklikleri ve yeni bir modelleme alt yapısı geliştirmesi ile Release 20, modern çekirdek teknolojisinde öncü rolünü sürdürmekte ve ilerlemektedir.

Cinema 4D Release 20 14

MULTI-INSTANCES

Klonlama modunu basitçe, yeni Multi-Instance olarak ayarlayarak, Cinema 4D ekranında milyonlarca objeyi yönetin.

Cinema 4D Release 20 15

MOTION TRACKER

Hareket Takibinin gücü, yeni, anahtar iş akışı geliştirmeleri ile daha da kuvvetlendi.

BİR BAĞ KURUN

Malzeme dünyanız için yapı taşları

Cinema 4D Release 20 ile gelen Node-bazlı malzemeler, tamamen yeni bir malzeme oluşturma olasılıkları dünyasının kapısını sizlere açar. Kolay ayarlamalar için bir dokunun basitçe birden fazla kanalda kullanımını ayarlayarak basit malzemeler oluşturun veya Cinema 4D Advanced ve fiziksel render motorlarında kullanılacak karmaşık shaderlar tasarlayın.

VİDEO SEYRET

Herşey Küçükten Başlar

Her node özel fonksiyonları yerine getirir – renk düzenlemesinden kamera mesafesine, parazit, gradyant, desen oluşturmaya kadar … ve bunlar sadece yüzeyi biraz kazıdığınızda göreceğiniz özelliklerdir – Cinema 4D Release 20 dokularınızı oluşturmanız için 150’den fazla node sunmaktadır. Endişeniz olmasın – isim ve anahtar kelime ile aranabilir ve bir yönetici arayüzünden kolaylıkla eklenebilirler.

Cinema 4D Release 20 16

Her node, belirli bir fonksiyonu yerine getirir ancak onları kombine ettiğinizde, olasılıklar sınırsızdır. Bağlantı tellerini sürükleyerek giriş ve çıkışları bağlayabilir ve mevcut bağlantılara dönüştürücüleri kolayca ekleyebilirsiniz. Önizlemeleri istediğiniz zaman açın ve her bir node’un malzemeye katkısını incelemek için, bağlantıları kapatıp açarak kontrollerinizi yapın. Node’ları gruplara, grupları asetlere birleştirin ve bu asetleri kendiniz kullanın veya .zip dosyaları olarak paylaşın.

Cinema 4D Release 20 17
Cinema 4D Release 20 18
Cinema 4D Release 20 19

Node’ların Gücü

BİR NODE, ÇOKLU BAĞLANTI

Bir malzemede tek bir renk, doku veya bir başka elemanı, çoklu kanallarda refere edin. Bir değişiklik gerektiğinde, sadece tek işlemde yapabilirsiniz.

MALZEME GENEL GÖRÜNÜMÜ

Node Penceresi, bir malzemeye katkıda bulunan tüm kanal ve shaderlar içerisinde yolunuzu bulmaya çalışmamanız için, her elemanın tam bir genel görünümünü sağlar.

ÖZEL ARAYÜZLER

Özel shaderlar oluşturmak için nodları bir araya getirin ve sadece değiştirilmesini istediklerinizi ekrana açın.

YENİDEN KULLANILABİLEN ASETLER VE VERSİYON KAYDETME

Node gruplarından asetler oluşturun ve onları sahnede, tercihlerde kaydedin veya diğer insanlarla basit bir .zip dosyası olarak paylaşın. Asetler, güncellemeleri kolayca yönetebileceğiniz, basitçe kullanılabilen bir versiyonlama özelliğine de sahiptirler.

Tümünü Kontrol İçin Tek Malzeme

Üst düzey aset – tamamen yeni bir genel malzeme. Biz ona “Uber malzeme” ismini verdik (Alman olduğumuzdan dolayı, taksi paylaşımı nedeniyle değil). Bu basitleştirilmiş ve kolay kullanılan malzeme, Malzeme Editörü veya Nitelik Yöneticisinden eklenebilir ve düzenlenebilir. Burada ekleyeceğiniz herhangi bir bağlantı da Node Editöründe görülebilir. Gerçekten cesareti olanlar, bu astei Node Editor içerisinde açıp, malzemenin tüm yapısını inceleyebilirler.

Cinema 4D Release 20 20

RÜYALARINIZIN FIELD’LERİ

Özenle hazırlanmış efektleri daha önce hiç olmadığı şekilde oluşturun

Falloff’lar bir efektin temel bir biçimi baz alarak ayarlanmasını kolaylaştıran, Cinema 4D ve moGraph araç setinin en kuvvetli unsurlarındandır. Field’ler bu şekilleri tabakalandırmanızı, çoklu efektlerle bağlamanızı ve çok daha fazlasını sağlar. Tamamen yeni bir olanaklar dünyasıdır.

Gücünüzü ortaya koyun

Field’lar bir MoGraph Effector, bir Deformer, bir Vertex Map veya Selection etiketinde, bir efektin kuvvetini tanımlar. Pek çok farklı field tipi, bu etkinin tanımlanması için pek çok farklı yöntem sunar – basit şekillerden dokulara, seslere, objelere ve formüllere göre. Field’ları birbirleri üzerine standart karıştırma yöntemlerini kullanarak istifleyin ve etkilerini uygulayın. Çoklu Field’ları gruplandırın ve onları tüm efektleri eklemek için kullanın.

VİDEO SEYRET

MOGRAPH FALLOFF’LARI

Falloff’lar artık istiflenebildiğinden, birleştirilebildiğinden ve çoklu Effector’lar ile bağlanabildiğinden dolayı, MoGraph klonlarını yeni ve etkili yöntemlerle kontrol edin. Field’ler Efektörler üzerinden renk ve doğrultu da tanımlayabilirler.

DEFORMASYON DÜZENLEYİCİ OLARAK FIELD’LER

Modelleme veya animasyon için Deformer’lar kullandığınızda, deformasyon şiddetini ayarlamak için Field’lerin tüm yeteneklerini kullanabilirsiniz.

VDB KAYNAK VE FİLTRELERİ OLARAK FIELD’LER

Hacimleri tanımlamak veya seçerek yumuşatmak için basit field biçimlerini, 3D parazitleri ve shader’ları kullanın.

SEÇİM VE MAP’LERİ DÜZENLEYİN

Seçim setlerini, nokta dağılımlarını ve nokta renklerini, Field’lerin gücünden yararlanarak, parametrik olarak düzenleyin.

Field’lerle Oynayın

Her amaç için bir çok field bulunur ve bu nedenle en iyisi, onlarla oynamanız ve keşfetmeniz olacaktır. Bu arada, bizim favorilerimizden bazıları için film hazırladık.

VİDEO SEYRET

Field Objeleri

Bu field’ler, konumları önemli olduğundan kendi objelerine sahiptirler. Buna tüm ‘shape’ falloff’ları ve bir kaç tane daha dahildir.

Cinema 4D Release 20 21

Radial Field

Bir başlangıç ve bitiş açısı, iterasyonlar ve ötelemelerle radyal ve dönme tekeri efektleri oluşturun.

Cinema 4D Release 20 22

Sound Field

Belli frekanslarda sesin şiddetini baz alan etkiler oluşturun.

Cinema 4D Release 20 23

Random Field

C4D’nin prosedürel dokularını rastlantısal kuvvetler oluşturmak veya bir 3D hacim tanımlamak için kullanın.

Field Katmanları

Field Layers genellikle sahnenizde mevcut olan eğriler, partiküller veya hacimler gibi obje veya etiketlere bağlıdırlar.

Cinema 4D Release 20 24

Spline Objesi

Elemanlara bir eğri çizginin içinde, dışında, yakınında veya boyunca efekt uygulayın.

Cinema 4D Release 20 25

Variable Tag

Efektlerin etkisini kontrol etmek için bir Nokta Mapi kullanın.

Cinema 4D Release 20 26

Point Objesi

Bir objenin noktaları çevresinde bir indirgeme uygulamanın yanı sıra, yüzeyi veya hacmini de kullanabilirsiniz.

Field Düzenleyiciler

Field’ler için ayarlama katmanları – bunlar bir tabaka yığını içerisinde altında bulunan her şeyin değerini ayarlamak için kullanılabilir.

Cinema 4D Release 20 27

Decay

Kademeli olarak azalan, veya hatta orijinal durumlarına asla geri dönmeyen efektler oluşturun.

Cinema 4D Release 20 28

Quantize

Adımlı efektler oluşturmak için değerleri posterize edin.

Cinema 4D Release 20 29

Freeze

Mevcut değerleri depolayın ve efektleri flulaştırın veya büyütün.

Kolay Bir Geçiş

Field’ler üst düzey olanaklar sağladığından hemen kullanmaya başlamak istersiniz ancak bu çalışma yöntemine geçişin olabildiğince kolay olmasını istedik. Pek çok klasik MoGraph Efektörü (Formula, Shader, Step, Sound ve Volume), temelde sadece bir kuvvet tanımlarlar, bu nedenle field olarak kullanımları daha da anlamlı olur – ve onları tabakalandırabilirsiniz. Mevcut kurgu ve iş akışlarınızla uyumlulukları açısından, hala bunları Efektörler başlığında bulabilirsiniz. Eski sahnelerinizdeki efektörler, önceki gibi kullanılmaya devam edilebilir ancak tek tıklama ile field’lere de dönüştürebilirsiniz.

VERİ ALIMI İŞİN EN KOLAY KISMI

Sıklıkla kullanılan CAD formatı verisini doğrudan ve kolayca transfer edin

Müşterilerinizin CAD modelleri olabilir – şimdi bunları kolayca kullanabilirsiniz. Cinema 4D Release 20 içerisinde, Solidworks, STEP, Catia, JT ve IGES dosyalarını kolayca kullanabilirsiniz. Makina ve diğer tasarım unsurlarını – objeleri, eğrileri, eşleyenleri ve hiyerarşileri – transfer edin ve Cinema 4D içerisinde etkileyici görselleştirmeler yapın.

Cinema 4D Release 20 30

Kolay, Esnek ve Güvenilir Veri Alımı

Bir CAD dosyasını Cinema 4D içerisine sürükleyin ve çalışmaya başlayın. Standart ayarlarla, neredeyse daima kullanabileceğiniz bir transfer gerçekleştirirsiniz. Daha fazla kontrol ve hassasiyet için, Normalleri, hiyerarşi teselasyonunu ve pek çok diğer ayarı kullanabilirsiniz. Ve elbette, en önemli seçenek – Y ve Z eksenlerini, her şeyin doğru eksende gelmesi için ayarlayabilirsiniz.

VİDEO SEYRET

Cinema 4D Release 20 31
Cinema 4D Release 20 32
Cinema 4D Release 20 33
Cinema 4D Release 20 34

ÖLÇEK-TABANLI TESELASYON

CAD formatları Cinema 4D içerisine aktarılırken, NURBS verisi teselasyonla çokgenlere dönüştürülür. Release 20, objelerin ebatlarını baz alacak şekilde detay seviyesini ayarlayabileceğiniz bir ölçek-tabanlı teselasyon arayüzü sunar. Detayları ihtiyaç duyduğunuz yerlere uygulayabilmek, küçük vida ve perçinler için milyonlarca poligonu zai etmeye gerek kalmadan, modelde yumuşatmalar uygulayabileceğiniz anlamına gelir.

MALZEME DÜNYASI

Görselleştirmeye başlamak için bir ayrıştırıcı olarak kullanmak üzere CAD dosyasının renk ve malzeme gösterimlerini transfer edin veya her parçayı kolayca algılamak için rastlantısal malzeme ataması yapın.

GERÇEK HACİM

OpenVDB ile Modelleme ve Ötesi

Karmaşık modelleri Boolean tipi işlemlerle basit şekilleri ekleyerek veya çıkartarak oluşturun veya noise ve yeni MoGraph Field’leri gerçek geometrilere dönüştürerek canlandırılmış büyüme efektleri oluşturun – bütün bunlar, Cinema 4D’nin OpenVDB bazlı Volume Builder ve Mesher araçları ile çok kolay. Hacim Modelleme, daha önce hayal edemeyeceğiniz kolaylıkta, objeleri prosedürel olarak oluşturma yöntemlerini sunmaktadır.

VİDEO SEYRET

Modelleme İçin Yeni Bir Yöntem

Organik veya katı yüzey hacimleri prosedürel yöntemlerle oluşturun – Union, Substract ve Intersect gibi Boolean işlemler kullanarak, çoklu primitifler ve çokgensel objeleri bir araya getirin. Eğrileri, klonları, field’ları ekleyip çıkartarak, karmaşık biçimleri oluşturun ve sonuçları voksel düzenleyiciler ile yumuşatın veya yeniden biçimlendirin. VDB ağ örüntü oluşturma ile, ağ örüntülerinin topolojilerini hızla düzenleyebilir ve Cinema 4D’nin güçlü biçimlendirme setleri ile detaylandırabilirsiniz.

VİDEO SEYRET

Cinema 4D Release 20 35
Cinema 4D Release 20 36

Cinema 4D Release 20 37

Hacim olarak Field’ler

Random veya Shader Field’lerini kullanarak prosedürel dokular veya 3D noise’ler baz alan hacimler oluşturun.

Cinema 4D Release 20 38

Düzenleyiciler olarak Field’ler

Field biçim ve desenlerini baz alacak şekilde, objeleri şişirerek veya sündürerek oluşturmak için, field’ları smooth ve reshape filtrelerinin şiddetini ayarlayın.

Cinema 4D Release 20 39

Field’ler olarak Hacimler

Güç ve doğrultularının yakınlarındaki klonları etkilemesi ile, hacimlerin kendileri de Field’ler olarak kullanılabilir.

Cinema 4D Release 20 40
Cinema 4D Release 20 41
Cinema 4D Release 20 42

4 Boyutta Veri

OpenVDB temel olarak 3D piksel depolama yöntemidir. Cinema 4D herhangi bir .vdb dosyasından çoklu ızgaraları ve animasyonları sıralı .vdb dosyaları olarak yükleyebilir. Release 20 henüz dahili olarak bir hacim render olanağı sunmasa da, Cinema 4D içerisinde oluşturulan VDBler, sıralı .vdb formatında, OpenVDB destekleyen bir render motoru veya uygulamasında kullanılabilir.

ARTIK PİŞİRME ZAMANI

Bazı Yeni Anahtar Katkılarla, ProRender Yükselişte

ProRender ile, bilgisayardaki GPU kuvvetini, fiziksel olarak doğru görseller oluşturmak için kullanabilirsiniz. Cinema 4D Release 20 prodüksiyon için gerekli anahtar özellikleri desteklemektedir.

Subsurface Scattering

Güzellik sadece dışta değildir – gerçekçi renderlar yüzeyin altına penetre olarak dağılan ışığı da barındırırlar. Kolay kullanımlı Subsurface Scattering shader’ı gerçek görünen deri, mum, mermer ve benzeri pek çok objenin oluşturulmasını kolaylaştırır.

csm_octopus_sss_off_2142261d2bcsm_octopus_sss_on_0443657787
Cinema 4D Release 20 43
Cinema 4D Release 20 44

Motion Blur

Hareketi flulaşma olmadan gerçekçi yapmak zordur. Release 20 ile sunulan ProRender hem basit PSR animasyon için doğrusal hareket flulaştırma, hem de deformasyonlar için Sub-Frame Motion Blur desteği sağlar. Sub-Frame Motion Blur kullanırken, her alt kareden sonuçlar, kare başına daha az iterasyon uygunmasını sağlamakla birlikte yüksek kalitede görseller oluşturmak için, enterpole edilirler.

Cinema 4D Release 20 45

Multi-pass Render

ProRender ile gelen yeni multi-pass iş akışı ile, kompoze etmenin gücünü serbest bırakın. Standart illumination ve emission paslarına ek olarak, world coordinates, UVW, normal ve depth paslarını da kullanabilirsiniz. Malzemeleri bir Material ID pass, Object ID pass ile izole edin veya Compositing etiketi içerisindeki obje gruplarına özel matte renkleri atayın. Her veri pass’ının kompoze etme sürecinde nasıl kullanılacağına bağlı olarak anti-aliased bazlı olmasını da belirleyebilirsiniz.

csm_Meditation_Passes_Final_b10ec2d47fcsm_Meditation_Passes_OBJGRPID_39cd927099

render sonucunun belirli alanlarını kolayca düzenlemek için
object group id’leri kullanın

Diğer Geliştirmeler

OUT OF CORE DOKULAR

GPU hafıza limitlerinden sıyrılın ve gerek duyduğunuzda yüksek çözünürlüklü dokuları ekran kartınızda kullanın.

GRANÜLER KONTROL

Diffuse, glossy, refraction ve shadow depth kontrolü ile render hız ve kalitesini kontrol edin.

SHADOW CATCHER

Bir çekim veya tek kare üzerinde 3D obje kompozisyonunu kolaylaştırmak için gölgeleri izole edin.

DAHA FAZLA DESTEKLENEN ÖZELLİK

Release 20 ile gelen ProRender MoGraph Color, Physical Sky ve Voronoi-tabanlı noise renderlarını desteklemektedir.

BEKLEYİN, DAHA FAZLASI VAR!

Release 20 pek çok yeni özellik barındırmaktadır

Cinema 4D Release 20 ile gelen pek çok ek geliştirme bulunmaktadır – iş akışlarını geliştirdik ve kaputun altına daha fazla güç ekledik. İşte kaçırmak istemeyeceğiniz, öne çıkan bir kaç geliştirme.

Cinema 4D Release 20 46

Hareket Takibi

Cinema 4D Release 20 ile gelen Motion Tracking iş akışı geliştirmeleri sayesinde, 3D elemanların 2D çekimlere eklenmesi hiç bu kadar kolay olmamıştı. Motion Tracking araç seti Release 16 ile ilk sunulduğundan beri tutarlı ve sürekli şekilde geliştirildi, ve kamera ve obje takibi, lens bozulma düzeltmesi ve sahne yeniden inşası gibi unsurlarla zenginleştirildi. Release 20 tüm iş akışını daha da kullanışlı hale getirme üzerine odaklandı.

TRACK VIEW

Track View belirli bir takip noktasını büyütüp oraya odaklanarak konumunu rahatça takip etmenizi ve konumunu ayarlamanızı sağlar. Tracker View ile, takipte kullanılan parlaklık değerlerini görebilir ve renk filtresini en iyi kontrast ve otomatik takip için ayarlayabilirsiniz.

SEZGİSEL DÜZENLEME

Tüm Motion Tracker ekranı yeni Track View penceresinin çevresinde yeniden tasarlandı ve anahtar yönetici ve komutlara kolay erişim için ideal iş akışı sağlayacak şekilde düzenlendi.

GELİŞTİRİLEN 2D TAKİP LİSTESİ

Kullanıcı takip noktalarının yeni liste görünümünde yönetilmesi son derece kolaydır. Takip noktalarını kolaylıkla isimlendirebilir, düzenleyebilir ve klasörler altında organize edebilirsiniz. Aynı zamanda takip noktası boyutu ve biçimini doğrudan listede ayarlayabilirsiniz.

SANAL ANAHTAR KARELER

Anahtar karelerin oluşturulması takip işlemlerindeki başarı ve kaliteyi arttırmasına rağmen, ayrı çaba gerektirir. Yeni Virtual Keyframes seçeneği, hata eşikleri veya kare aralıklarını baz alarak, sizin adınıza sanal anahtar kareleri otomatik olarak ekler.

Cinema 4D Release 20 46

Çoklu-Eşleyenler

Cinema 4D’nin MoGraph araçları ile yüksek sayıda obje oluşturabilir ve yeni Multi-Instances özelliği ile onları çok kolay yönetebilirsiniz. Multi-Instances ile, klonlanan objeleriniz, daha verimli şekilde işlem görür ve ekranda kayda değer performans artışını hissedersiniz. Her bir klonun kendi çerçeve kutusu, matris kutusu veya eksen noktası gösterimi ile işlemleri daha da hızlandırabilirsiniz. Multi-Instance’lar, MoGraph Color özelliğini vitrin içerisinde bile desteklemektedir!

Cinema 4D Release 20 48
Cinema 4D Release 20 49
Cinema 4D Release 20 50
Cinema 4D Release 20 51

ADDITIVE MULTI-PASSES

Cinema 4D Standart ve fiziksel render motorunda bulunan tamamen yeni additive passes özelliği ile, doğru ve dolaylı aydınlatmayı, görselinizle eşleşecek şekilde kompoze edebilirsiniz. Bu sayede, dolaylı aydınlatmada doku ve gölge detayı kaybetmeden denoise uygulamasını kolayca yapabilirsiniz.

TEXTURE GIZMO

Cinema 4D’de doku kaplamak hiç bu kadar kolay olmamıştı! Texture Mode’a geçiş yapın (eksen modu değişikliği artık gerekmemektedir) ve her Texture etiketinde ekrana getirilen üç gösterim modu arasından seçim yapın.

SCRIPT VE EKLENTİ GELİŞTİRMELERİ

Daha modern bir çekirdeğe geçilmesinin parçası olarak, Release 20 ile gelen pek çok API geliştirmesi bulunmaktadır. bu nedenle, bu gelişmelerden fayfdalanabilmek için, üçüncü partilerin eklentilerini yeni çekirdeğe uygun şekilde uyarlamaları ve derlemeleri gerekmektedir. 

MODELLEME ÇEKİRDEĞİ GELİŞTİRMELERİ

Modelleme çekirdeğini geliştirmeye yönelik çalışmalar sayesinde, UV’ler, Vertex Maps’leri ve SDS Weights ile ilgili Extrude, Extrude Inner ve Matrix Extrude araçlarının kullanımında büyük gelişmelere şahit olacaksınız. 

CINEMA 4D RELEASE 20 COMPLETE FEATURE LIST

General

  • Faster Picture Viewer playback
  • Speed and memory optimizations
  • Installer Command Line Interface (CLI) mode

Exchange

  • SketchUp
    • Update to SketchUp 2018 SDK
    •  Null objects with only one child polygon object now create one combined object instead
  • Alembic
    • Update to Alembic 1.7.7 SDK
    • Performance improvements by caching matrices
    • Users can now bake selected objects to Alembic
    • New animation retiming controls
      • Set Frame (for manual animation control via keyframes)
      • Offset Animation
      • Playback modes (Play, Loop, Ping Pong)
      • Speed setting
      • Time Remap Curve Interface
  • FBX
    • Update to FBX 2018.1.1
    • Support for instances
    • Axis preferences:
      • Flip Z Axis
      • Up Axis (Default, X, Y, Z)
  • New CAD imports (CATIA V5, JT, Solidworks, STEP, IGES)
  • Houdini upgrade to 16.5.536
  • AI importer: Illustrator splines now load in at the correct scale

Modeling

  • Enhanced modeling kernel
    • Several commands migrated to the new modeling kernel provide much better preservation of surface attributes (UV, etc.)
      • Delete Components command with much faster performance and better behavior (e.g., deleting disconnected points)
      • Triangulate command
      • Triangulate N-gons
      • Re-Triangulate N-gons
      • Remove N-gons
      • Align Normals
      • Reverse Normals
    • Several tools migrated to the new modeling kernel
      • Extrude Polygon
      • Extrude Inner
      • Matrix Extrude
    • Primitives now use the new modeling kernel
    • Sphere (Icosahedron, Octahedron mode), Platonic and Pyramid primitives now generate non-overlapping UV coordinates
      • An option is available to convert legacy primitives from old scenes to use the new behavior
  • The Structure Manager now automatically switches the Component mode (Points, Polygons, …) to the mode selected in the Structure Manager
  • Custom Data tag
    • A new API allows 3rd-party developers to create custom Data tags, which store surface attributes and can also provide interpolations functions.
    • Commands and tools using the new modeling kernel will respect these surface attributes and use the interpolation functions provided
  • OpenVDB
    • Volume Builder Generator
      • Converts a polygon object, spline object, particle object or a Field into a Volume object
        • Can create Signed Distance Fields and Fog volumes
        • Several parameters of the resulting Volume object can be controlled (e.g., Voxel Size)
      • Filter Objects
        • Smooth Filter / Smooth Layer
          • Different Filter Types
            • Signed Distance Field: Gaussian, Mean, Median, Mean Curvature, Lablacian Filter
            • Fog: Gaussian, Mean, Median
          • Different Filter Accuracy settings for Signed Distance Fields: First Bias, Second Bias, Third Bias, WENO 5, HJWENO 5
        • Reshape Filter / Reshape Layer
          • Different Filter Types
            • Signed Distance Field: Dilate / Erode, Close / Open
            • Fog: Offset, Range Map, Curve
          • Different Filter Accuracy settings for Signed Distance Fields: First Bias, Second Bias, Third Bias, WENO 5, HJWENO 5
      • Objects and Filters can be layered using different mix modes
        • Signed Distance Fields (Union, Substract, Intersect)
        • Fog (Normal, Max, Min, Add, Subtract, Multiply, Divide)
      • Volume objects can be referenced as a Field Layer
    • Volume Mesher Generator
      • Generate a polygon object from a Volume object
        • User can control the Voxel Range Threshold or the Surface Threshold
        • Meshing can be adaptive
      • Import / Export .vdb
        • Volume objects can be imported and exported from and to the industry standard .vdb file format.
      • Volume Loader object
        • References and loads volume files and volume file sequences
      • Volume Mesh command: Remeshes and combines polygon objects using a volume-based approach.

Rendering

  • ProRender
    • ProRender now supports:
      • Subsurface Scattering
      • Linear & Angular Motion Blur
      • Sub-frame Motion Blur
      • Out of Core Texture streaming to render textures that exceed the total GPU memory
      • Multi Instances
      • Texture Selection tags on instances
      • MoGraph Color shader
      • Physical Sky
      • Compositing passes
        • Direct Illumination
        • Indirect Illumination
        • Emission
        • Environment
        • World Coordinate
        • Texture Coordinate
        • Geometry Normal
        • Shading Normal
        • Depth
        • Object ID
        • Object Group ID
        • Material ID
      • Anti-Aliasing can be enabled for
        • World Coordinate
        • Texture Coordinate
        • Geometry Normal
        • Shading Normal
        • Depth
        • Object ID
        • Material ID
        • Object Group ID
      • Shadow Catcher
      • 2D Noises: users now can use all 2D noises except ‘sparse convolution’ in the legacy base shader.
    • New Seed setting: users can now specify a seed that is used for rendering.
    • Ray Depth can now be restricted (Diffuse, Glossy Reflection, Refraction, Glossy Refraction)
    • Shadow Ray Depth can now be set
    • Support for Metal 2
    • Compiling kernels on demand, shaders that introduce a big chunk of GPU kernel code will not be included in the initial kernel compilation. The kernel compilation is triggered when such a shader is added.
    • Scenes are now cached when animations are rendered to the Picture Viewer.
      • New Reload Scene per Frame option to enforce R19 behavior
    • General performance enhancements
  • Physical Renderer
    • Improved progressive rendering performance

Materials

  • General
    • Immediate low-resolution baking for Viewport
    • Improved shader / material baking for the Viewport
    • Updated Material previews
      • Updated scene setup
      • Several new scenes
    • MoGraph Beat Shader now accepts float values for BPM
  •  New node-based materials
    • Over 140 nodes available
    • Projection nodes can be visualized in the Viewport
    • Node networks can be turned into material assets
    • Node based Materials can be edited in the Node Editor, Material Editor and Attributes Manager
  • New Node Editor based on new UI framework
    • Attributes Area, displaying the parameters of the selected nodes
      • A specialized version of the Attribute Manager
      • New connector element showing dependencies within the shading/rendering context
      • The Connector context menu allows to:
        • Connect Nodes
        • Textures
        • Load Textures
        • Replace Nodes
        • Insert Converters
        • Copy
        • Paste (Link)
        • Paste (Duplicate)
        • Remove
        • Mute Ports
        • Propagate Ports
      • Basic tab
        • Name
        • Asset Version dropdown shows the different versions of a node (if available)
        • Custom Node color
      • Inputs tab
        • The input attributes of the selected node
        • Nodes can have a dynamic number of inputs (e.g., the gradient can have a variable number of Knots)
        • The command Show Sub-channels can switch the layout to also show sub-channels of a parameter (e.g., Color.R, Color.G, Color.B, Color.A for “Color”)
      • Context tab
        • Enables users to replace the context of many Nodes, e.g., to change the UV mapping for this node.
    • Asset area
      • Lists all available assets provided by MAXON or stored by the user
      • The asset list can be filtered by name and keywords
      • A keyword filter can set certain parameters in a node (e.g., a search for “Buya” will show a Basic Noise Node with Buya set as the Noise type)
      • Context menu
        • Create New category
        • Create Node
        • Import Assets
        • Create New Database
        • Mount Database (Folder / Zip File)
        • Unmount Database
        • Export Database
    • Nodes area lists all the Nodes in the current setup
      • The Nodes list can be filtered
      • Nodes can be cut, copied, pasted, deleted and duplicated
    • Info area, displaying information about the selected Node / asset / Wire (name, version, warnings, …)
    • Nodes commander, allows the user to search for assets by name and keyword
    • Node view
      • Nodes
        • Header (displays the title, preview and node state toggle)
          • Can be colored to give users a way to organized their Node networks
          • Naming of the Node can be changed
        • Body (includes in- / out-port groups, port bars, port slots and port names)
          • The body can display all ports, no ports or only the connected ports
        • Nodes can have two major states (full and collapsed)
        • Nodes can be displayed in vertical or horizontal layout
        • Ports
          • Node ports can have different states (unconnected, connected, propagated, converted, group ports, error)
          • Node ports are color coded  to make it easy to differentiate between different types of ports.
          • Ports can be renamed
        • Wires
          • Several ways to connect a Wire to a port:
            • Connect a Wire straight to a port
            • Release a Wire on the port name
            • Release a Wire on the group port name. A pop-up will appear with compatible ports of the group the Wire can connect to
            • Release a Wire inside the empty area of the Node. Again a pop-up with all compatible ports will appear
          • Wires can be displayed as Linear or Bezier curves
          • Wires can be muted (displayed as a dotted line)
        • Special Nodes
          • Start Node: the Node’s attributes will be displayed in the Material Editor and the Attribute Manager when the Node material is selected
          • Solo Node: allows the system to use the data from this Node to be displayed in the Viewport and previews
          • Group Node: a Node that contains a nodal network
          • Asset Node: Group Nodes can be converted into Assets
      • Users can use different techniques to navigate the Node View, including touch gestures.
      • Navigator mini map shows an overview of the complete Node network, can be used to quickly navigate the Node network
      • Group bars on the left and right sides of the Node View can be used to propagate the ports to the outside of the group.
      • Nodes can snap to the grid when moved
      • Toolbar shows:
        • Breadcrumb display of the path to the currently edited Node
        • Filter Field
  • Uber Material
    • Material Asset, build with the new Node system
    • Three reflection channels
      • Diffuse Channel: renders diffuse reflections
      • Reflection Channel with three reflection modes
        • Artistic – blends between two user defined colors
        • Dielectric – for dielectric reflections, such as plastic
        • Conductor – for conductors, e.g., metals
      • Coating channel, a simplified dielectric reflection layer to render effects such as a clear coat
    • Emission layer for emissive effects such as luminous materials
    • Transparency for refractive materials such as glass
    • Opacity to control the material’s opacity
    • Bump to control global bump mapping
    • Normal to control global bump mapping
    • Displacement to control the displacement of the material
  • New Node materials
    • Car Paint
    • Ceramic
    • Concrete
    • Cutout
    • Emission
    • Gold
    • Granite
    • Marble
    • Metal
    • Plastic
    • Rock
    • Wood
  • Material Manager
    • New commands in the Create menu
      • New Uber Material
      • New Node Material
      • Node materials (displays all materials in the asset repository folder)
    • Can now open the Node Editor

Workflow/UI

  • Compositing tag now has a ProRender tab
      • Shadow Catcher Alpha
      • Light Portal
      • Object Group ID
  • Multi Instances
    • New Instances integrated in the Cloner object, Instance object and supported by all internal Render Engines
    • Multi Instances are stored as one object internal, resulting in higher performance and less allocated memory
    • Supports different render modes in the Viewport (Off, Points, Matrix, Bounding Box, Object)
    • Supports the Color shader and MoGraph colors
  • Project Settings
    • Use Color Channel for Node Material”´ setting
  • New Console
    • Categories provide more overview
    • Python console can now completely replace functionality of the Command Line
    • Output can be written to files
    • Drastically improved performance
  • New gradient
    • Updated interface
    • Gradient color bar can be displayed in 3 different sizes (small, medium, large)
    • Selected knots now have an orange outline
    • If more than one Knot is selected, selection handles appear. The allow to move all selected Knots at the same time to to scale the range
    • New Double Selected Knots and Distribute Selected Knots command in the Context menu
    • New Interpolation mode Blend
    • Interpolation can now be set per Knot
    • Intensity renamed to Brightness (only available in the Legacy gradient)
    • New options if gradient is used in User Data”´ (COLOR, ALPHA, NOEDITCOLOR, NOPRESET,NOINTERPOLATION, NOKNOTPOSITION, NOBIASPOSITION, NOBRIGHTNESS)
  • New Gradient Node
    • Can display textures and shaders in the gradient color bar
    • Can display alpha
    • Color Chooser is extended with an Alpha slider
    • Blending Space can be set to Linear or sRGB
    • Knot symbol changes: if this Knot is driven by a Node input
  • Enhanced Color Chooser
    • Color Chooser now can store alpha values in swatches
    • Color Picker now is always available when the Color Chooser is collapsed
    • Color Chip context menu now offers option to enable/disable Alpha (where applicable) and to copy & paste a color
    • The Color Chooser in the unfolded state is now responsive to the size of the manager it displays
    • In the Color Wheel mode it is possible to click on the number on the right side to define the amount of color samples directly
    • The Hex mode now can be enabled directly in the Color Chooser Interface
    • Linear Numeric Values switch allows to display the color sliders linearly in the nodes interface
    • Alpha slider in the nodes interface
  • Texture Manager
    • Channel column is renamed to Material Path, also supports node-based materials and displays the path within the material
    • Edit menu now contains commands formerly only available in the context menu (Show File in Explorer/Finder, …)
    • New Open File in Manager behavior – a new command and Show in Attribute Manager now displays the attributes of the bitmap shader / Image Node.
    • Open Material in Manager is now exposed as a command.
    • Preview shows resolution and bit depth now and small images are centered
  • Attribute Manager was adapted to the Nodes’ workflow
    • New Connector interface to handle node connections
  • Preferences
    • Interface: new dropdown menu Field Remapping Graph (Hide, Show, Hide in Field lists)
    • Input devices: new setting to enable touch devices
    • Files / Path: new Fields lists for file assets and database search paths
    • Plug-ins: new Field list for plug-in search paths
    • Units / default sets: new Alpha mode and Hexadecimal mode check boxes
      • New group Gradient
        • Size drop-down menu (Small, Medium, Large)
        • Selection handles check box
      • New group Alpha
        • Grid Color drop-down menu (Light, Medium, Dark)
    • Renderer / ProRender: new group Out of Core Cache
      • Custom Location check box
      • Location path
    • Material (previously Material Preview)
      • New group Node-based Materials
        • Node Preview Size drop-down menu (Small, Medium, Large, Huge)
        • 3D Preview Scene drop-down menu
        • Node Previews check box
        • Preview HUD check box
    • Modeling/Sculpting (previously Sculpting):
      • New group Modeling
        • Disconnected Points on Delete drop-down menu (Remove (press Shift to preserve), Preserve (press Shift to remove))
    • Import/Export:
      • Settings for new CAD formats:
        • CATIA (*.CATPart, *.CATProduct, *.cgr) Import settings
        • IGES (*.igs,*.iges) Import
        • JT (*.jt) Import
        • Solidworks (*.SLDPrt,*.SLDAsm,*.SLDDrw) Import
        • STEP (*.stp,*.step,*.p21) Import
        • Settings include:
          • Settings to enable/disable the import of geometry, splines, instances, helper and hidden objects
          • Settings how to import Normals, display colors, layers and materials
          • Combine by None, Original Bodies, By Topology, By Color or By Layer
          • Heal and Stitch
          • Optimize Hierarchy
          • Setting to import Source Mesh
          • Settings to import LOD with JT
          • Settings to influence the tessellation, also scale-based tesselation
      • FBX (*.fbx) Export
        • General: new Instances check box
        • Additional: new Flip Z Axis check box and new Up Axis drop-down menu (Y Axis (default), X Axis, Z Axis)
      • FBX (*.fbx) Import
        • General: new Instances check box
        • Additional: new Flip Z Axis check box and new Up Axis drop-down menu (Y Axis (default), X Axis, Z Axis)
      • Volume (*.vdb) Export
        • Scale input field
        • Animation check box
        • Name drop-down menu
        • From and To input fields
        • Selected Only check box
      • Volume (*.vdb) Import
        • Volume Grids list field
        • Scale input field
        • Animation check box
        • Name drop-down menu
        • From and To input fields
        • Group Objects check box
        • Import to Project Location check box
    • Assets
      • Node-based materials and Node networks can be stored as Assets
      • Save Assets dialog
        • Name: name of the Asset
        • Version tag: the version number of the Asset
        • ID: Asset ID
        • Database: the database the Asset will be stored in
        • Category: Asset Category (Color, Context, Conversion, Generator, Info, Material, Math, Shape, String, Surface, Uncategorized, Utility, New Category)
  • General
    • Send to PictureViewer now supports all Viewport renderings (also OpenGL)
    • Camera 2D mode for the Viewport
    • New Export Selected Object as … menu entry in the Object Manager
    • The Compositing Project File for Nuke now supports Alembic
    • New Viewport display modes for the Texture tag (Simple, Grid, Solid)
    • Improved UVs for Sphere (some types), Pyramid and Platonic
    • New Bake as Alembic and Bakes as Alembic + Delete commands
    • New command Save as Default Scene
    • Updated Visualize layout
    • New Multi-Passes
      • Direct Diffuse
      • Indirect Diffuse
      • Direct Specular
      • Indirect Specular
    • Texture mode now works as the former Texture Axis mode. Texture Axis mode isn’t available anymore.

MoGraph

  • MoGraph Fields
    • MoGraph Fields replace falloffs in all areas where formerly Falloffs were used
    • Field Objects are Objects in the scene and can be freely placed and animated
    • Some Fields can have Sub-Fields, modifying one of their special parameters
    • Fields can write values into certain maps (Vertex Maps, Vertex Colors, Point/Edge/Polygon selections, MoGraph selections, MoGraph Weights)
    • Old falloffs are loaded as legacy falloffs, can be converted to Fields
    • MoGraph Fields UI allows for layering of Fields
      • Different Blend modes available (Normal, Min, Subtract, Multiply, Overlay, Max, Add, Screen, Clip)
      • Opacity slider
      • Value, direction (for certain Effectors) and color modification of each layer can ben enabled/disabled
    • New Field Objects (Box, Capsule, Cone, Cylinder, Linear, Spherical, Torus, Formula, Python, Radial, Random, Shader, Sound, Group)
    • New Modifier Layers (Clamp, Color Filter, Colorizer, Curve, Decay, Delay, Formula, Freeze, Invert, Noise Remap, Python, Quantize, Rangemap, Remap)
    • New Field Layers (MoGraph Object, Particle Object, Point Object, Solid, Spline Object, Step, Time, Variable Tag, Volume Object)
    • Fields Interface
      • Blending tab: here are the Blending options that are also found in the Field Layer interface.
      • Field tab: here are the field-specific parameters of the object
      • Optional sub-fields tab: this tab offers a Field Layer UI for the sub-fields
      • Remapping tab: this tab holds the integrated remapping parameters of the Field value.
      • Color Remapping tab: this tab holds integrated remapping options for the Field color
      • Direction tab: this tab holds integrated remapping options for Field direction
      • Optional View Settings tab: this tab holds the Viewport settings for the Field
    • Field object interface
      • Same as Fields Interface, minus the Blending tab, plus Direction tab
      • Direction tab: Direction Mode drop-down menu (No Remap, Custom Direction, Attenuate by Strength) and Normalize Direction check box
  • MoGraph Cloner object now supports Multi-Instances

Motion Tracking

  • Updated Motion Tracker layout
  • Simplified workflow to create a Motion Tracker object and to load the footage
  • Show dope sheet style data representation for selected track in the Graph Mode of Graph View.
  • The tracking direction can now be defined per keyframe
  • Tracks can now be frozen, to prevent them from being changed by other edits
  • Newauto re-keying options automatically inserts a key whenever the 2D error reaches a certain threshold toimprove tracking for tracks where the size or orientation of the surface changes significantly
  • New 2D Tracks editor mode
  • User Tracks list
    • Selected tracks are highlighted in the Cinema 4D standard way
    • Individual tracks can be renamed directly within the GUI
    • Full set of standard selection interactions supported
    • Ability for user to re-order tracks
    • Multiple column data display to show the main track settings
    • Support for folders
    • Cursor navigation
    • Ability to delete track(s) using the Delete key
    • Pop up context menu with relevant controls.
  • Tracking direction indication in Graph View
  • Multi-selection and editing of mask vertices is now supported
  • New dockable Track Window that shows the zoomed view of a 2D Track

SDK

  • C++
    • New MAXON API
    • Project tool
      • to generate project files for different operating systems
      • support (optional) style and syntax checks
  • Python
    • Integrated Python updated to version 2.7.14, including updated OpenSSL module
    • Script Manager: Python scripts can now also set the menu state, as it was possible in previous versions with C.O.F.F.E.E. scripts
    • Improved developer workflow due to better integration into external IDEs, including code auto completion
    • First exposure of MAXON API in Python
STORE

ÜYELİK SÖZLEŞMESİ 

1. Taraflar 

a. www.fga.com.tr internet sitesinin faaliyetlerini yürüten Süleyman Seba Cad. Maçka Talimyeri Sk. No:4/2 34357 Beşiktaş / İSTANBUL adresinde mukim FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi (Bundan böyle “FGA Mimarlık” olarak anılacaktır). 

b. www.fga.com.tr internet sitesine üye olan internet kullanıcısı (“Üye”) 

2. Sözleşmenin Konusu 

İşbu Sözleşme’nin konusu FGA Mimarlık’ın sahip olduğu internet sitesi www.fga.com.tr‘den üyenin faydalanma şartlarının belirlenmesidir. 

3. Tarafların Hak ve Yükümlülükleri 

  1. Üye, www.fga.com.tr internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin kanunlar önünde doğru olduğunu, FGA Mimarlık’ın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları aynen ve derhal tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder. 
  2. Üye, FGA Mimarlık tarafından kendisine verilmiş olan şifreyi başka kişi ya da kuruluşlara veremez, üyenin sözkonusu şifreyi kullanma hakkı bizzat kendisine aittir. Bu sebeple doğabilecek tüm sorumluluk ile üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından FGA Mimarlık’a karşı ileri sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, FGA Mimarlık’ın sözkonusu izinsiz kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır. 
  3. Üye www.fga.com.tr internet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran üyeyi bağlayacaktır. 
  4. Üye, www.fga.com.tr internet sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının fikri ve telif haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) ve işlemlerde bulunamaz. 
  5. www.fga.com.tr internet sitesinde üyeler tarafından beyan edilen, yazılan, kullanılan fikir ve düşünceler, tamamen üyelerin kendi kişisel görüşleridir ve görüş sahibini bağlar. Bu görüş ve düşüncelerin FGA Mimarlık’la hiçbir ilgi ve bağlantısı yoktur. FGA Mimarlık’ın üyenin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan ve üçüncü kişilerin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle üyenin uğrayabileceği zararlardan dolayı herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. 
  6. FGA Mimarlık, üye verilerinin yetkisiz kişilerce okunmasından ve üye yazılım ve verilerine gelebilecek zararlardan dolayı sorumlu olmayacaktır. Üye, www.fga.com.tr internet sitesinin kullanılmasından dolayı uğrayabileceği herhangi bir zarar yüzünden FGA Mimarlık’tan tazminat talep etmemeyi peşinen kabul etmiştir. 
  7. Üye, diğer internet kullanıcılarının yazılımlarına ve verilerine izinsiz olarak ulaşmamayı veya bunları kullanmamayı kabul etmiştir. Aksi takdirde, bundan doğacak hukuki ve cezai sorumluluklar tamamen üyeye aittir. 
  8. İşbu üyelik sözleşmesi içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal nedeniyle cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, FGA Mimarlık’ı bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu ihlal nedeniyle, olayın hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, FGA Mimarlık’ın üyeye karşı üyelik sözleşmesinee uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.
  9. FGA Mimarlık’ın her zaman tek taraflı olarak gerektiğinde üyenin üyeliğini silme, müşteriye ait dosya, belge ve bilgileri silme hakkı vardır. Üye işbu tasarrufu önceden kabul eder. Bu durumda, FGA Mimarlık’ın hiçbir sorumluluğu yoktur. 
  10. www.fga.com.tr internet sitesi yazılım ve tasarımı FGA Mimarlık mülkiyetinde olup, bunlara ilişkin telif hakkı ve/veya diğer fikri mülkiyet hakları ilgili kanunlarca korunmakta olup, bunlar üye tarafından izinsiz kullanılamaz, iktisap edilemez ve değiştirilemez. Bu web sitesinde adı geçen başkaca şirketler ve ürünleri sahiplerinin ticari markalarıdır ve ayrıca fikri mülkiyet hakları kapsamında korunmaktadır.
  11. FGA Mimarlık tarafından www.fga.com.tr internet sitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesine yönelik olarak ve/veya yasal mevzuat çerçevesinde siteye erişmek için kullanılan İnternet servis sağlayıcısının adı ve Internet Protokol (IP) adresi, Siteye erişilen tarih ve saat, sitede bulunulan sırada erişilen sayfalar ve siteye doğrudan bağlanılmasını sağlayan Web sitesinin Internet adresi gibi birtakım bilgiler toplanabilir. 
  12. FGA Mimarlık kullanıcılarına daha iyi hizmet sunmak, ürünlerini ve hizmetlerini iyileştirmek, sitenin kullanımını kolaylaştırmak için kullanımını kullanıcılarının özel tercihlerine ve ilgi alanlarına yönelik çalışmalarda üyelerin kişisel bilgilerini kullanabilir. FGA Mimarlık, üyenin www.fga.com.tr internet sitesi üzerinde yaptığı hareketlerin kaydını bulundurma hakkını saklı tutar. 
  13. FGA Mimarlık’ya üye olan kişi, yürürlükte bulunan ve/veya yürürlüğe alınacak uygulamalar kapsamında FGA Mimarlık tarafından kendisine ürün ve hizmet tanıtımları, reklamlar, kampanyalar, avantajlar, anketler ve diğer müşteri memnuniyeti uygulamaları sunulmasına izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye, FGA Mimarlık’ya üye olurken ve/veya başka yollarla geçmişte vermiş olduğu ve/veya gelecekte vereceği kişisel ve alışveriş bilgilerinin ve alışveriş ve/veya tüketici davranış bilgilerinin yukarıdaki amaçlarla toplanmasına, FGA Mimarlık tarafından kullanılmasına ve arşivlenmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye aksini bildirmediği sürece üyeliği sona erdiğinde de verilerin toplanmasına, FGA Mimarlık tarafından kullanılmasına ve arşivlenmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye aksini bildirmediği sürece FGA Mimarlık’ın kendisi ile internet, telefon, SMS, vb iletişim kanalları kullanarak irtibata geçmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye yukarıda bahsi geçen bilgilerin toplanması, paylaşılması, kullanılması, arşivlenmesi ve kendisine erişilmesi nedeniyle doğrudan ve/veya dolaylı maddi ve/veya manevi menfi ve/veya müsbet, velhasıl herhangi bir zarara uğradığı konusunda talepte bulunmayacağını ve FGA Mimarlık’ı sorumlu tutmayacağını beyan ve kabul eder. Üye, kişisel verileri ile ilgili detaylı bilgiye https://www.fga.com.tr/kvk  adresinden ulaşabilir. 
  14. FGA Mimarlık, üyenin kişisel bilgilerini yasal bir zorunluluk olarak istendiğinde veya (a) yasal gereklere uygun hareket etmek veya FGA Mimarlık’ya tebliğ edilen yasal işlemlere uymak; (b) FGA Mimarlık ve FGA Mimarlık web sitesi ailesinin haklarını ve mülkiyetini korumak ve savunmak için gerekli olduğun  iyi niyetle kanaat getirdiği hallerde açıklayabilir. 
  15. FGA Mimarlık web sitesinin virus ve benzeri amaçlı yazılımlardan arındırılmış olması için mevcut imkanlar dahilinde tedbir alınmıştır. Bunun yanında nihai güvenliğin sağlanması için kullanıcının, kendi virus koruma sistemini tedarik etmesi ve gerekli korunmayı sağlaması gerekmektedir. Bu bağlamda üye FGA Mimarlık web sitesi’ne girmesiyle, kendi yazılım ve işletim sistemlerinde oluşabilecek tüm hata ve bunların doğrudan ya da dolaylı sonuçlarından kendisinin sorumlu olduğunu kabul etmiş sayılır. 
  16. FGA Mimarlık, sitenin içeriğini dilediği zaman değiştirme, kullanıcılara sağlanan herhangi bir hizmeti değiştirme ya da sona erdirme veya FGA Mimarlık web sitesi’nde kayıtlı kullanıcı bilgi ve verilerini silme hakkını saklı tutar. 
  17. FGA Mimarlık, üyelik sözleşmesinin koşullarını hiçbir şekil ve surette ön ihbara ve/veya ihtara gerek kalmaksızın her zaman değiştirebilir, güncelleyebilir veya iptal edebilir. Değiştirilen, güncellenen ya da yürürlükten kaldırılan her hüküm, yayın tarihinde tüm üyeler bakımından hüküm ifade edecektir. 
  18. Taraflar, FGA Mimarlık’ya ait tüm bilgisayar kayıtlarının tek ve gerçek münhasır delil olarak, HUMK madde 287’ye uygun şekilde esas alınacağını ve söz konusu kayıtların bir delil sözleşmesi teşkil ettiği hususunu kabul ve beyan eder. 
  19. FGA Mimarlık, iş bu üyelik sözleşmesi uyarınca, üyelerinin kendisinde kayıtlı elektronik posta adreslerine bilgilendirme mailleri ve cep telefonlarına bilgilendirme SMS’leri gönderme yetkisine sahip olmakla beraber, üye işbu üyelik sözleşmesini onaylamasıyla beraber bilgilendirme maillerinin elektronik posta adresine ve bilgilendirme SMS’lerinin cep telefonuna gönderilmesini kabul etmiş sayılacaktır. Üye mail ve/veya SMS almaktan vazgeçmek istemesi durumunda “Benim Sayfam” bölümündeki “Tercihlerim” kısmından mail ve/veya SMS gönderim iptal işlemini gerçekleştirebilecektir. 

4. Sözleşmenin Feshi 

İşbu sözleşme üyenin üyeliğini iptal etmesi veya FGA Mimarlık tarafından üyeliğinin iptal edilmesine kadar yürürlükte kalacaktır. FGA Mimarlık üyenin üyelik sözleşmesinin herhangi bir hükmünü ihlal etmesi durumunda üyenin üyeliğini iptal ederek sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilecektir. 

5. İhtilaflerin Halli 

İşbu sözleşmeye ilişkin ihtilaflerde İstanbul Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir. 

6. Yürürlük 

Üyenin, üyelik kaydı yapması üyenin üyelik sözleşmesinde yer alan tüm maddeleri okuduğu ve üyelik sözleşmesinde yer alan maddeleri kabul ettiği anlamına gelir. İşbu Sözleşme üyenin üye olması anında akdedilmiş ve karşılıklı olarak yürürlülüğe girmiştir. 

Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni

1. Aydınlatma Metni’nin Amacı ve Şirketimizin Veri Sorumlusu Konumu:

Şirketimiz FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi, müşterilere ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Aydınlatma Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin FGA Mimarlık tarafından gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında aydınlatılması hedeflenmektedir.

2. Müşterilere Ait Kişisel Verilerin İşlenme Amacı:

Müşterilere ait kişisel veriler, FGA Mimarlık tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık’ın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın ve FGA Mimarlık ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini de dahil olmak üzere Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde işlenmektedir.

3. Müşterilerin Açık Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları:

Açık rıza doğrultusunda işlenecek kişisel veriler ve işleme amaçları Rıza Metni’nde belirtilmiştir.

4. Müşterilere Ait Kişisel Verilerin Aktarımı:

Müşterilere ait kişisel veriler, FGA Mimarlık tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık’ın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın ve FGA Mimarlık ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası da dahil olmak üzere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi, Şirket yetkilileri, iştiraklerimiz, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, hissedarlarımız, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurumlar ile paylaşılabilecektir.

5. Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi:

Kişisel veriler, müşterilerden elektronik ortamda toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel veriler Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu Aydınlatma Metni ve açık rıza gerekli olduğu hallerde Rıza Metni’nde belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

6. Kişisel Veri Sahibi Olarak Müşterilerin Hakları:

Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri; (i) kendileri ile ilgili kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, (ii) kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, (iii) kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, (iv) yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, (v) kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vi) Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vii) işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve (viii) kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından iletilebilecektir. FGA Mimarlık, söz konusu talepleri değerlendirerek 30 gün içerisinde sonuçlandıracaktır. FGA Mimarlık’ın taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır.

Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Rıza Metni

Şirketimiz FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi, müşterilere ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Rıza Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin FGA Mimarlık tarafından gerçekleştirilen ve aşağıda belirtilen kişisel veri işleme faaliyetlerine ilişkin açık rızalarının temini hedeflenmektedir.

Kanun’un 5/2 ile 6/3 maddesinde yer alan kişisel veri işleme şartlarının karşılanamadığı aşağıdaki durumlar için FGA Mimarlık tarafından kişisel verilerin işlenebilmesi için müşterilerin açık rızasının alınması gerekmektedir. Açık rıza gerektirmeyen süreçlere ilişkin olarak Aydınlatma Metni kapsamında veri işleme faaliyetleri sürdürülmekte olup açık rıza gerektiren süreçlerde de Aydınlatma Metni’nde belirtilen temel prensiplere uygun veri işlenmektedir.

Bu kapsamda müşterilerin kişisel verileri FGA Mimarlık Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına İlişkin Politika‘da Bölüm 3 – Madde IV altında belirtilen amaçlarla ve buradaki usule uygun olarak işlenmektedir. Buna göre kişisel veriler; müşterilere yönelik kampanyaların oluşturulması, FGA Mimarlık iş ortakları tarafından FGA Mimarlık müşterilerine FGA Mimarlık’da kullanabilecekleri özel fırsatların sunulması, çapraz satış yapılması, hedef kitle belirlenmesi, Müşteri hareketlerinin takip edilerek kullanıcı deneyimini arttırıcı faaliyetlerin yürütülmesi, FGA Mimarlık’a ait internet sitesi ile mobil uygulamanın işleyişinin geliştirilmesi ve Müşteri ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmesi, doğrudan ve doğrudan olmayan pazarlama, kişiye özel pazarlama ve yeniden pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, kişiye özel segmentasyon, hedefleme, analiz ve şirket içi raporlama faaliyetlerinin yürütülmesi, pazar araştırmaları, müşteri memnuniyeti aktivitelerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın sunduğu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması ile müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası amaçları da dahil olmak üzere genel anlamda FGA Mimarlık’ın ürün ve/veya hizmetlerinin satış ve pazarlama süreçlerinin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık’ın sunduğu ürün ve/veya hizmetlere bağlılık oluşturulması ve/veya arttırılması süreçlerinin planlanması ve icrası kapsamında Müşteri’nin vereceği onayı doğrultusunda işlenebilecek ve bu amaçlara yönelik olarak Aydınlatma Metni’nde belirtilen taraflarla paylaşılabilecektir.

Gizlilik Politikası

FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi olarak, kullanıcılarımızın hizmetlerimizden güvenli ve eksiksiz şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla sitemizi kullanan üyelerimizin gizliliğini korumak için çalışıyoruz. Bu doğrultuda, işbu FGA Mimarlık Gizlilik Politikası (“Politika”), üyelerimizin kişisel verilerinin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ile tamamen uyumlu bir şekilde işlenmesi ve kullanıcılarımızı bu bağlamda bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. FGA Mimarlık.com çerez politikası İşbu Politika’nın ayrılmaz parçasıdır. 

İşbu Politika’nın amacı, FGA Mimarlık tarafından işletilmekte olan www.fga.com.tr internet sitesi ile mobil uygulamanın (hepsi birlikte “Platform” olarak anılacaktır) işletilmesi sırasında Platform üyeleri/ziyaretçileri/kullanıcıları (hepsi birlikte “Veri Sahibi” olarak anılacaktır) tarafından FGA Mimarlık ile paylaşılan veya FGA Mimarlık’ın, Veri Sahibi’nin Platform’u kullanımı sırasında ürettiği kişisel verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. 

Hangi Veriler İşlenmektedir? 

Aşağıda FGA Mimarlık tarafından işlenen ve Kanun uyarınca kişisel veri sayılan verilerin hangileri olduğu sıralanmıştır. Aksi açıkça belirtilmedikçe, işbu Politika kapsamında arz edilen hüküm ve koşullar kapsamında “kişisel veri” ifadesi aşağıda yer alan bilgileri kapsayacaktır. 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 3. ve 7. maddeleri dairesince, geri döndürülemeyecek şekilde anonim hale getirilen veriler, anılan kanun hükümleri uyarınca kişisel veri olarak kabul edilmeyecek ve bu verilere ilişkin işleme faaliyetleri işbu Politika hükümleri ile bağlı olmaksızın gerçekleştirecektir. 

Kişisel Veri İşleme Amaçları 

FGA Mimarlık, Veri Sahibi tarafından sağlanan kişisel verileri, üyelik kaydı ve hesabının oluşturulması ve buna ilişkin kayıtların tutulması, Veri Sahibi’nin Platform üzerinden sağlanan hizmetlerden faydalandırılması sistem hatalarının tespit edilerek performans takibinin yapılması ve Platform’un işleyişinin iyileştirilmesi, bakım ve destek hizmetleri ile yedekleme hizmetlerinin sunulması amaçları dahil olmak üzere FGA Mimarlık tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi ile bu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası, FGA Mimarlık tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, FGA Mimarlık ve iş ilişkisi içerisinde bulunduğu kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temini ile FGA Mimarlık’ın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası amaçlarıyla işlenebilecektir. 

Veri Sahiplerinin Açık Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları 

Veri Sahibi’nin açık rızası kapsamında, FGA Mimarlık, Veri Sahipleri’nin Platform üzerindeki hareketlerini takip ederek kullanıcı deneyiminin artırılması, istatistik oluşturulması, profilleme yapılması, doğrudan pazarlama ve yeniden pazarlama, Veri Sahibi’ne özel promosyon önerilerinin oluşturulması ve Veri Sahibi’ne iletilmesi ve bu kapsamda elde edilen verilerin her türlü reklam ve materyal içeriğinde kullanılması amacıyla veri işleyebilecek ve aşağıda anılan taraflarla bu verileri paylaşabilecektir. 

Kişisel Verilerin Aktarımı

FGA Mimarlık, Veri Sahibi’ne ait kişisel verileri ve bu kişisel verileri kullanılarak elde ettiği yeni verileri, işbu Gizlilik Politikası ile belirlenen amaçların gerçekleştirilebilmesi için FGA Mimarlık’ın hizmetlerinden faydalandığı üçüncü kişilere, söz konusu hizmetlerin temini amacıyla sınırlı olmak üzere aktarılabilecektir. FGA Mimarlık, Veri Sahibi deneyiminin geliştirilmesi (iyileştirme ve kişiselleştirme dâhil), Veri Sahibi’nin güvenliğini sağlamak, hileli ya da izinsiz kullanımları tespit etmek, operasyonel değerlendirme araştırılması, Platform hizmetlerine ilişkin hataların giderilmesi ve işbu Gizlilik Politikası’nda yer alan amaçlardan herhangi birisini gerçekleştirebilmek için SMS gönderimi yapanlar da dahil olmak üzere dış kaynak hizmet sağlayıcıları, barındırma hizmet sağlayıcıları (hosting servisleri), hukuk büroları, araştırma şirketleri, çağrı merkezleri gibi üçüncü kişiler ile paylaşabilecektir. 

Kişisel veriler, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi ve Şirket yetkilileri, hissedarları, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile kanunen yetkili özel kurumlar ile paylaşılabilecek, bu amaçlarla sınırlı olarak Kanun m.9’da işaret edilen usul esaslar ile Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararları çerçevesinde yurt dışına aktarılabilecektir. 

Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi 

Kişisel veriler, Platform üzerinden ve elektronik ortamda toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel veriler 6698 sayılı Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu Gizlilik Politikası’nda belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir. 

Kişisel Veri Sahibinin Hakları 

Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri, 

Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından www.fga.com.tr adresinde yer alan 6698 sayılı Kanun Kapsamında FGA Mimarlık tarafından hazırlanan Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’da belirtilen yöntemlerle iletilebilecektir. FGA Mimarlık, söz konusu talepleri otuz gün içerisinde sonuçlandıracaktır. FGA Mimarlık’ın taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır. 

Çerez Politikası

FGA Mimarlık Bilgisayar Elekt. İnş. Turz. San. ve Tic. LTD Şirketi olarak, kullanıcılarımızın hizmetlerimizden güvenli ve eksiksiz şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla sitemizi kullanan kişilerin gizliliğini korumak için çalışıyoruz. 

Çoğu web sitesinde olduğu gibi, FGA Mimarlık.com (“Site”) ile mobil uygulamanın (hepsi birlikte “Platform” olarak anılacaktır) ziyaretçilere kişisel içerik ve reklamlar göstermek, site içinde analitik faaliyetler gerçekleştirmek ve ziyaretçi kullanım alışkanlıklarını takip etmek amacıyla Çerezler kullanılmaktadır. 

İşbu Çerez Politakası FGA Mimarlık.com Gizlilik Politikası’nın ayrılmaz bir parçasıdır. 

FGA Mimarlık, bu Çerez Politikası’nı (“Politika”) Site’de hangi Çerezlerin kullanıldığını ve kullanıcıların bu konudaki tercihlerini nasıl yönetebileceğini açıklamak amacıyla hazırlamıştır. FGA Mimarlık tarafından kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin daha detaylı bilgi için www.fga.com.tr Gizlilik Politikası’nı incelemenizi tavsiye ederiz. 

Çerez (“Cookie”) Nedir? 

Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz web sitesiyle ilişkili sunucular tarafından oluşturulurlar. Böylelikle ziyaretçi aynı siteyi ziyaret ettiğinde sunucu bunu anlayabilir. 

Çerezler, ziyaretçilere ilişkin isim, cinsiyet veya adres gibi kişisel verileri içermezler. Çerezler konusunda daha detaylı bilgi için www.aboutcookies.org ve www.allaboutcookies.org adreslerini ziyaret edebilirisiniz. 

Hangi Çerezler Kullanılmaktadır? 

Çerezler, sahipleri, kullanım ömürleri ve kullanım amaçları açısında kategorize edilebilir: 

Neden Çerezler Kullanılmaktadır? 

Platform’da, Çerezler aşağıdaki amaçlar kapsamında kullanılmaktadır: 

Çerez Tercihlerinizi Nasıl Yönetebilirsiniz? 

FGA Mimarlık, kullanıcıların kendilerine ait kişisel veriler üzerindeki tercihlerini kullanabilmelerini son derece önemsemektedir. Bununla birlikte, Site’nin çalışması için zorunlu olan bazı Çerezler konusunda tercih yönetimi mümkün olmamaktadır. Ayrıca bazı Çerezlerin kapatılması halinde Site’nin çeşitli fonksiyonlarının çalışmayabileceğini hatırlatma isteriz. 

Platform’da kullanılan Çerezlere dair tercihlerin ne şekilde yönetebileceğine dair bilgiler aşağıdaki gibidir: 

Hangi Haklara Sahipsiniz? 

6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca ziyaretçiler, FGA Mimarlık’ya başvurarak, kendileriyle ilgili, 

Söz konusu haklar, kişisel veri sahipleri tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında FGA Mimarlık tarafından hazırlanan Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’da belirtilen yöntemlerle iletildiğinde her hâlükârda 30 (otuz) gün içerisinde değerlendirilerek sonuçlandırılacaktır. Taleplere ilişkin olarak herhangi bir ücret talep edilmemesi esas olmakla birlikte, FGA Mimarlık, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkını saklı tutar. 

Rıza ve Gizlilik Politikası’ndaki Değişiklikler 

FGA Mimarlık, Gizlilik Politikası (“Politika”) ile kullanıcılarına Çerez kullanımının kapsamı ve amaçları hakkında detaylı açıklama sunmayı ve Çerez tercihleri konusunda kullanıcılarını bilgilendirmeyi hedeflemiştir. Bu bakımdan, Platform’da yer alan Çerez bilgilendirme uyarısının kapatılması ve Site’nin kullanılmaya devam edilmesi halinde Çerez kullanımına rıza verildiği kabul edilmektedir. Kullanıcıların Çerez tercihlerini değiştirme imkânı her zaman saklıdır. 

FGA Mimarlık, Politika hükümlerini dilediği zaman değiştirebilir. Güncel Politika Platform’da yayınlandığı tarihte yürürlük kazanır.