SİMÜLASYON

Fiziksel Olsun

Çok sayıda obje veya partikül birbirleri ile etkileşime girdiklerinde veya rüzgar veya yerçekimi gibi güçlerce etkilendiklerinde, geleneksel animasyon yöntemleri hızla sınırlarını zorlamaya başlarlar. Bu elemanların ayrı ayrı canlandırılması baş edilmesi zor bir görev halini alır. Bu aşamada, simülasyon en etkili silahınız olacaktır. Bu elemanlarının etkileşim ve animasyonlarını oluşturmak için karmaşık algoritmalar devreye girer – ve Cinema 4D nefes kesen fiziksel simülasyonlar ve gerçekçi etkiler elde etmeniz için geniş bir fonksiyon ve önhazır seti sunmaktadır.

Kağıt, kumaş, saç, tüy veya kürk gibi malzemelerin tipik davranışları, farklı objelere uygulanabilir. Doğal davranışlarına ek olarak, bu malzemelerin nitelikleri, sanatçının talepleri doğrultusunda, doğal olmayan davranışlar gösterecek şekilde de değiştirilebilir.

Cinema 4D kütle, ivme ve yüzey karakteristikleri için dinamik simülasyonlar oluşturmak amacıyla ek fonksiyonlar da barındırmaktadır. Rüzgar ve yerçekimi gibi kuvvetler, bir bardağa su doldurulması, bir duvarla çarpışma veya bir top havuzu oluşturma gibi karmaşık, interaktif animasyonları kolaylıkla oluşturmak için uygulanabilir. Cinema 4D partikül sistemi en karmaşık simülasyonların yüksek sayıda objelerle oluşturulmasına olanak tanır.

Dinamikler

Gerçekçi simülasyonlar için dinamik sistemi

Rigid Body Dinamikleri

Rijit gövdeler, (mantıklı) kuvvetler altında deforme olmayan objelerdir. Bu objeler, düşerler, çarpışırlar, sıçrarlar – kısaca kuvvetler ve diğer objelerden etikelinrler. Kütle, sürtünme ve yerçekimi gibi fiziksel kuvvetler uygulanır. Yeni Dynamics motoru, binlerce obje ve milyonlarca poligonu kolaylıkla işleme alabilir!

Videoyu Seyredin

Soft Body Dinamikleri

Dinamik objelerin çarpışmalarda veya diğer elemanlar tarafından etkilendiklerinde şekil değiştirmeleri için yumuşak gövdeleri kullanın. CINEMA 4D Studio’nun soft gövdeleri, yumuşak şekillerin çok daha ötesindedirler – örneğin, şişirilebilirler. Soft body parametreleri neredeyse her türlü malzemeyi canlandıracak kadar kullanılabilecek şekilde çokturlar.

Videoyu Seyredin

Aerodinamik Kuvvetler

Hava ile animasyon? CINEMA 4D’deki yeni aerodinamik özelliklerle bu mümkün! Hava akımlarını simüle edin ve tüylerin, kağıtların veya yaprakların havada süzülmesini sağlayın. Double-Sided seçeneğini, gerçek derinliği bulunmayan objeleri etkilemek için kullanın. CINEMA 4D’nin yeni dinamik özellikleri ile yüksekleri hedefleyin.

Videoyu Seyredin

Ek Araçlar

CINEMA 4D Studio’nın Dynamics özellikleri Rigid ve SoftBody özelliklerinden çok daha fazlasını sunar. Mesnet ve yay gibi objelerin hesaplanması ve etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Açısal ve doğrusal motorlar, anahtar kare tanımlamaları olmaksızın objelerin hareket etmesini sağlar.

Force

Dynamics Force objesi, her objenin kendi radyal yerçekimsel gücünü erişimindeki her diğer objeye uygulamasını sağlar.

Motor

Bir Motor kendisine bir Dinamik Gövde etiketi atanmış bir objeye sürekli olarak bir kuvvet veya tork aktaran bir Dynamics elemanıdır.

Connector

Connector’ler Rigid Body ve Soft Body elemanlarının hareket/dönüşlerini sınırlandırır. Connectors olmadan objeler sadece kuvvetler ve çarpışmalardan etkilenirlerdi.

Spring

Springs bozulmaları ile orantılı olacak şekilde artan güç uygulayan elemanlardır.

Kumaş Simülasyonu

Karakterleriniz stil sahibi olsun

CINEMA 4D Studio kullanımı son derece kolay olan kumaş çözümleri sunar. Cloth, pek çok parametreye ve karakteristiğe sahip olabilir – esneklik, sürtünme vb gibi. Cloth, gerilebilir veya herhangi bir kumaş gibi yırtılabilir. Aerodinamik kuvvetler, kumaşları etkileyebilir ve göz alıcı animasyonlar oluşturmanıza yardımcı olur. Kumaş elemanı kendisi ile de çarpışabilir.

Düşünen Partikül Sistemi

Partiküller

Thinking Particles standart partikül sistemlerinin yetersiz kaldığı alanlarda kullanılan, olay tabanlı gelişmiş bir partikül sistemidir. Tekil partikül ve partikül akışları için CINEMA 4D’nin XPresso arayüzünü kullanır. Düşünen partiküller birbirleri ve çevre unsurları ile etkileşime girebilirler. Objeler emitter olarak kullanılabilir ve farklı çarpışma etkilerini tetikleyebilirler.

Bize Ulaşın