BİÇİMLENDİRME

Modellerinizi dijital kil gibi kullanın

Cinema 4D Studio ve BodyPaint3D içerisindeki tamamen entegre Sculpt sistemi ile organik yüzeyleri modelleyin ve herhangi bir objenin detay seviyesini arttırın. Ağ örüntünüzü bir dijital kile dönüştürmek için basitçe detay seviyesini yükseltin. Ağı, yüzeyleri yumuşatan, düzleştiren, kesen ve çekiştiren sezgisel biçimlendirme araçları ile biçimlendirin. Karmaşık biçim ve yüzey detayları oluşturmak için gelişmiş simetri özellikleri, damgalar gibi fonksiyonların avantajlarını kullanın.

Katmanlarda Organize Edin

Biçim projelerinizi, her biri kendi biçimlendirme seviyesi, maskeleme ve kuvvet ayarlarına sahip katmanlarda organize edin. Basitçe, aktif hale getirmek istediğiniz katmanı tıklayın ve uygun detay seviyesine atlayın. Doğru katmanın bulunması ve aktif hale getirilmesini kolaylaştıracak şekilde katmanlarınızı bir düzen ve hatta klasör yapısı içerisinde organize edin. Biçimlendirme tarafından kullanılan hafızayı boşa çıkartmak ve biçimlendirilmiş ağınız üzerinde deformasyon etkilerini görmek için biçimi istediğiniz zaman dondurabilirsiniz.

Esnek Araçlar

Cinema 4D’nin, her biri tablet kaleminize göre interaktif olarak ayarlanabilen boyut ve basınç özelliklerine sahip esnek modelleme araçları ile objelerinize şekil verin. Steady Stroke seçeneği ile, kesintisiz bir şekilde sürekli darbeler uygulayın. Sculpt Stamps yerleşimilerini hassas gerçekleştirmek için özel sürükleme seçenekleri kullanın ve Repeat aracı ile kendini tekrar eden damgaları kolaylıkla uygulayın. Mask’lar ve Stencil’ler yardımı ile ince detayları işleyin. Kendi stamp ve stencil’lerinizi oluşturun veya Cinema 4D ile birlikte gelen geniş kütüphaneden faydalanın. 
Son olarak, kendi biçimlendirme fırçalarınızı oluşturabilir veya Cinema 4D’nin geniş geliştirici camiasından araç setlerinin Python ve C++ geliştirilme desteğinden yararlanın.

Pull Brush

Pull brush verteks noktalarını Normallerin ortalama doğrultusunda (fırçanın önizleme alanında) yükseltir (veya alçaltır). Bu fırça, aynı zamanda Stamp ve Stencil fonksiyonları ile kullanıma uygundur.

Grab Brush

İsminden de anlaşılacağı üzere, bu fırça, modelin bir bölümünün yakalanması ve istenilen konuma çekilmesini sağlar.

Örneğin, karakterlerin çene veya kafa bölümlerinin oluşturulması için kullanılabilir.

Smooth Brush

Smooth brush en önemli biçimlendirme fırçalarından biridir. Smooth brush – düşük bir Strength değeri ile – geometrinin gevşemesini ve gereksiz keskin çokgenlerin diğerleri ile hizalanmasını sağlar.

Erase Brush

Erase fırçasını, aktif katmanın biçimlendirilmiş alanlarını silmek için kullanın, yani, Erase fırçası uygulandığında, biçimlendirilmiş alanlar doğal durumlarına geri dönerler.

Aynalama ve Maskeleme

Her biçimlendirme fırçasındaki kuvvetli simetri özellikleri, artık, Cinema 4D’nin çalışma düzlemini de destekleyerek, bir öteleme ekseni yanında vurulan fırça darbelerinin simetrilerinin oluşmasını sağlar. Modelin bir tarafına odaklanarak şekillendirmenizi hızlı ve akıcı bir şekilde yaparken, yeni Sculpt Symmetry seçeneği, her iki tarafta da biçimlendirmeyi uygular. Biçimlendirmede ince detaylara odaklanabilmek için, bir maske ileçokgenleri de gizleyebilirsiniz.

Taban Örüntüler

Sculpt önhazır kütüphanesindeki modellerden birini veya kendi modellerinizi kullanın. Pek çok biçimlendirme projesi için, kütüphanedeki insan, dinazor ve hayvan modelleri hızlı bir başlangıç sağlayacaktır. Basitçe, bir ağ örüntüsünü çift tıklayın, Subdivide seçeneğine birkaç defa basın ve biçimlendirmeye başlayın.

Örüntü İzdüşürme

Project Mesh özelliğini kullanarak, birden fazla Sculpt objesini tek bir Sculpt objesi haline optimize bir kenar akışıyla dönüştürebilirsiniz. İster eklemeler yapmak ister animasyon için modelinizi optimize etmek isteyin, mevcut biçimlendirmeniz üzerine temiz bir topoloji modelleyip, tüm biçimlendirme detayları korunacak şekilde, tanımlı alt bölümlenme ayarları baz alınarak hızla uyarlamasını gerçekleştirebilirsiniz.

Unsubdivide

Unsubdivide komutunu kullanarak, diğer biçimlendirme uygulamalarından gelen yüksek çokgen sayılı ağ örüntülerini, tüm detay seviyesi korunan, Sculpt tag’li, düşük çözünürlüklü Cinema 4D objelerine dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Bu, herhangi bir kaynaktan temin edilen biçimlendirilmiş modellerle çalışmayı kolaylaştırır.

Baking

Cinema 4D’nin entegre biçimlendirme özellikleri ile, biçimlendirilmiş tasarımlarınızı istediğinizde, önceden Bake işlemine tabi tutmaya gerek duymadan, dondurabilir ve deforme edebilirsiniz. Biçimlendirmeyi daha düşük çokgenli bir geometriye, otomatik Ambient Occolusion, displacement ve normal map’ler ile birlikte bake ederek, sahnenizi optimize edin ve oyun motorlarında kullanıma hazır hale getirin.

Bize Ulaşın