GRAFİK İŞ AKIŞI

 

Cinema 4D’nin Adobe Photoshop dosyalarını (PSD) kullanma şekli, çok tabakalı doku map’lerini ve çok tabakalı render almayı desteklemektedir. Ek olarak, Cinema 4D’den 3D geometrileri, ışıkları, kameraları ve malzemeleri doğrudan Photoshop arayüzüne alabilir ve düzenleyebilirsiniz.

  • PDF dosyalarını doku olarak kullanırken, katmanlardan birini, seçili olanları veya tümünü uygulayın
  • Çok geçişli PSD’leri kanalları tabakalı olacak ve gömülü ışık tabakaları (ayrı diffuse, shadow ve specular) barındıracak biçimde render alabilirsiniz
  • C4D geometrisi ve dokularını doğrudan Photoshop içerisinde açın ve düzenleyin

 

Cinema 4D illüstrasyon tasarımlarınızı bir diğer boyuta taşımanızı sağlar.

  • Illustrator dosyalarını Cinema 4D’ye aktarın
  • Vektörel çizgi verisini Sketch & Toon ile, animasyonlar da dahil (frames to AI layers) gönderin
  • Cinema 4D ve Illustrator path’leri Cineversity ArtSmart iş akışı araçları ile kopyalayıp yapıştırın

 

COLORWAY’in Cinema 4D entegrasyonu görsellerinizin görünüşünü, ışıkları, malzemeleri ve dokuları değiştirerek, yeniden render almaya gerek kalmadan, değiştirebilmenizi sağlar.

  • Yeniden render almadan alternatifleri gerçek zamanlı değerlendirin
  • Son render için COLORWAY içerisindeki ışık ve malzemeleri Cinema 4D’ye geri getirin

 

Yarım milyonun üzerinde 3D sanatçısı camiası ile, Sketchfab 3D dosyalarınızı çevrim içinde sunabileceğiniz öncü platformlardandır. Sketchfab 3D player Facebook, LinkedIn, WordPress, Behance, Reddit… desteği ile herhangi bir platformda kullanılabilir. Sketchfab animasyonları destekler, PBR, 3D notlar, çoklu malzemeler, ileri ışıklandırma, ve VR mod ile sanal gerçeklik sunmaktadır. Sınırsız yüklemeli ücretsiz bir servistir.

Cinema 4D için  Ücretsiz Sketchfab plug-in i 3D obje ve animasyonlarınızı doğrudan Sketchfab platformuna yüklemenizi sağlar.

www.sketchfab.com

DÜZENLEME & KOMPOZE ETME

 

Cinema 4D’nin Adobe After Effects ile ‘Canlı 3D İş Akışı’ benzersizdir. Adobe After Effects CC ile, Cinema 4D projelerinizi After Effects içerisinde Cineware ile alabilir, değiştirebilir ve render edebilirsiniz – ve bu sadece buzdağının görünen kısmı. After Effects proje dosyalarını doğrudan Cinema 4D içerisinden, çok geçişli, tabakalı ve anime edilmiş 3D objeler içerecek şekilde gönderebilirsiniz.

  • After Effects CC, Cineware ile, Cinema 4D dosyalarını aynı film çekimleri gibi işler
  • Cinema 4D dosyalarını doğrudan After Effects içerisinden render eder
  • Aynı Cinema 4D dosyası ile After Effects ve Cinema 4D içerisind eş zamanlı çalışın
  • Pass ve layer’ların kompoze edilmesi
  • Multi-pass render
  • Katmanlı bir After Effects Project dosyasına multipass render alınması
  • Cinema 4D sahnesinin After Effects içerisinde 3D gezilebilmesi
  • Cinema 4D kameraları, ışıklar veya Null objelerin After Effects’e getirilmesi
  • Adobe After Effects CC içerisindeki Cinema 4D Lite, 3D içerik oluşturmak için temel komutları sağlar

Cineware iş akışı: https://www.cineversity.com/vidplaylist/cineware_party

 

Cinema 4D, bir NUKE project dosyasını uygun nod yapısı ile render eder.

  • Multi-channel EXR Desteği
  • Position ve Normal passları
  • FBX ile kamera, ışık ve geometri transferi

 

Cinema 4D sadece birkaç tıklama ile çok tabakalı Final Cut Pro 7 projeleri elde edebilirsiniz.

  • Final Cut Pro 7 içerisinde Multi-channel kaynaştırma modları
  • Motion’a ışık, kamera ve obje konum verisi gönderimi

 

Fusion kompozisyonlarını Cinema 4D ile render edin

  • Cinema 4D animasyonlarını multi-pass Fusion dosyalarına render edin
  • FBX ile kamera, ışık ve geometri transferi

VFX & SİMÜLASYON

 

SideFX Houdini

Houdini Engine’in Cinema 4D’ye entegrasyonu, sanatçıların Houdini Assets’leri doğrudan Cinema 4D içerisinde kullanabilmelerini ve Houdini içerisinde tanımlanmış parametre setlerini kullanarak manüpile edebilmelerini sağlamaktadır.

  • Cinema 4D içerisinde Houdini Digital Asset’leri kullanın
  • Entegre prosedürel iş akışı
  • Bake veri ihtiyacı bulunmamaktadır

Daha Fazlası

Thinkbox Software Krakatoa

Krakatoa’nın partikül render sistemi Cinema 4D ile kullanılabilir.

  • Krakatoa fonksiyonları Cinema 4D arayüzüne tam entegredir.
  • Cinema 4D Emitter’ları, TP partikülleri, X-Particles ve TurbulenceFD sistemleri desteklenir
  • Ağ ortamı render’ı destekler

Insydium LTD X-Particles

Insydium’un seçkin X-Particles motoru sadece Cinema 4D’de.

  • Sezgisel iş akışı, Sorular ve Aksiyonlar kullanarak neredeyse tüm partikül parametreleri üzerinde kontrol sağlar.
  • Multi-threading desteği
  • Diğer Cinema 4D bileşenleri ile tam uyumluluk

Jawset TurbulenceFD

TurbulenceFD’yi Cinema 4D içerisinden kullanarak duman, ateş, bulut, su buharı, toz ve patlama efektlerini kolayca ve hızla oluşturun.

  • Sezgisel iş akışı, herhangi bir tipteki geometrik obje veya partikül sistemini efektlerin kaynaklarını boyamak için kullanır
  • Cinema 4D ile optimize performans
  • Sonuçları Cinema 4D’nin vitrininde ön izleyin

Next Limit RealFlow

RealFlow sıvı dinamikleri için bir endüstri standartıdır. Simülasyonlar tek başına çalışan versiyondan Cinema 4D’ye Alembic ile alınabilir. RealFlow fonksiyonlarının bir bölümünün doğrudan Cinema 4D içerisinden kullanılmasını sağlana bir eklenti d bulunmaktadır.

  • Cinema 4D içerisinde RealFlow | Cinema 4D ile tam simülasyon
  • CUDA ve OpenGL desteği sayesinde GPU ivmelendirmesi ile optimize performans
  • MoGraph, Hair ve PyroCluster gibi Cinema 4D özellikleri ile tam sinerji

ÇEVRE

IDV SpeedTree

Cinema 4D için ağaç ve bitkileri hızla oluşturun.

  • Doğrudan Cinema 4D dosyalarına veri gönderimi
  • Cinema 4D dosyası desteği

e-on Software Vue & Ozone

Vue ve Ozone ile son derece gerçekçi peyzajları ve atmosferleri Cinema 4D içerisinde oluşturun.

  • Cinema 4D ile eklentiler kullanarak tam entegrasyon
  • Zengin çevreleri interaktif olarak oluşturun, düzenleyin ve sonuçları vitrinde görün

 

Prosedürel modelleme komutlarını Cinema 4D’ye Xfrog ile ekleyin

  • 3D ağaçlar, çiçekler ve daha fazlasını kolayca oluşturun ve anime edin.
  • Tüm Xfrog objeleri Cinema 4D içerisinden kendi parametreleri ile anime edilebilir

 

Laubwerk’in Plants Kits ve SurfaceSPREAD ürünleri 3D bitkiler ve bitki yayılımı için doğal Cinema 4D eklentileridir.

  • Sürükle ve bırak kullanımı
  • Mevsim, yaş, varyasyon ve detay seviyeleri ayarlanabilen rendera hazır 3D bitkiler
  • VRAYforC4D, Arnold, Maxwell Render desteği

REAL-TIME GRAPHICS

 

Cinema 4D projelerinizi doğrudan VizArtist içerisine aktarın. Canlı 3D iş akışı obje ve konteyner özelliklerini otomatik olarak günceller.

  • CINEWARE Live 3D köprüsü ile Cinema 4D projelerini doğrudan Viz Artist içerisine aktarın
  • Konum, boyut ve diğer özellikler yazılımlar arasında otomatik olarak güncellenir

OYUN GELİŞTİRME

 

Cinema 4D’nin UNITY ile kesintisiz bağlantısı, oyun tasarımcıları için ideal çözüm olmasını sağlıyor

  • Cinema 4D ile oluşturulan içeriği Unity’e FBX formatında aktarın
  • Cinema 4D elemanlarında yapılan değişiklikler Unity içerisinde güncellenebilir

Tüm workshop burada.

 

Cinema 4D için ücretsiz Substances eklentisi Allegorithmic’in prosedürel Substance iş akışını Cinema 4D içerisinden kullanılmasını sağlar.

  • Substance Designer içerisinde oluşturulan Substance malzemelerini transfer edin
  • Bir Substance’ın dinamik parametrelerini doğrudan Cinema 4D içerisinde ayarlayın
  • Değişiklikleri eş zamanlı olarak vitrininizde gözlemleyin

CINEMA 4D & ALLPLAN

Allplan en popüler 3D mimari uygulamalardan biridir. Her versiyonu ile bu kadar kuvvetli bir yazılımın ne kadar kullanıcı dostu olabileceğini ispatlamaktadır.

Allplan kullanıcıları içerisinde dahil olan özellikleri ile Cinema 4D’nin zaten günlük iş akışlarındaki faydalarının farkındalar ancak bu araç seti daha da zenginleştirilebilir: Cinema 4D sadece Allplan’ın yetilerini arttırmakla kalmaz, fakat uygulama içerisine kesintisiz bir entegrasyon sağlar.

VİDEOYU SEYREDİN

Mükemmel İşbirliği

Cinema 4D’yi Allplan kullanıcıları için render özellikleri, malzeme tasarımı, sahne oluşturma, kamera eşleştirme ve modelleme özellikleri çekici hale getiriyor. Özellikle render sürati ve mazleme tasarımı, Cinema 4D’nin Allplan’ı nasıl desteklediği hususunda önem arz ediyor.

Malzemeler ve Katmanlar

Allplan doğrudan Cinema 4D formatında kayıt yapabildiğinden, obje veya tüm bir projenin Cinema 4D’ye render için aktarılması son derece kolaydır. Bu transferden sonra, son derece gerçekçi görseller elde etmek için Cinema 4D’nin geniş malzeme ve yüzey kütüphaneleri kullanılarak sahne dokulandırılabilir. Çok kolay kullanılan malzeme sistemi, gerçekçi görselleri kolayca oluşturmanızı sağlar. Malzeme sistemlerini Layer shader’ları kullanılarak malzemeler Photoshop’daki gibi tabakalandırılabilir ve istenilen düzende sıralanabilirler.

Cinema 4D içerisinde Displacement ve Normal shader’lar da kullanılabilir. Bir Normal shader Bitmapler veya prosedürel dokular kullanarak düzgün olmayan yüzeyleri oluşturabilirken, Displacement shader’ları son derece detaylı kabartmalar elde etmek için render aşamasında yüzeye uygulanır!

Sahne Tasarımı

Cinema 4D’de render almak istediğiniz Allplan sahnesi ister iç ister dış mekan olsun, soru daima aynıdır, ‘sahneye nasıl hayat verebiliriz?’ Cinema 4D bunun için e bir çözüm sunmakta. Visualize ve Studio versiyonları gündelik hayat objeleri içeren geniş kütüphanelere sahiptir: bitkiler, binalar, mobilya, ev eşyaları, insan modelleri ve daha fazlası. Malzeme kütüphaneleri de Allplan’dan gelen tüm objeler için kullanılabilir.

Allplan ve Cinema 4D arasındaki kesintisiz bağlantı, ve Cinema 4D’nin zngin araç seti ile, Cinema 4D ve Allplan gerçekçi görseller elde etmek için ideal kombinasyondur.

Üst düzey modelleme

Allplan’ı destekleyen Cinema 4D özelliklerinden biri, organik modellerin oluşturulmasını kolaylaştıran Cinema 4D modelleme araçlarıdır.

Allplan kendi modelleme araçlarına sahiptir ancak Cinema 4D araç setinin desteği, modelleme yeteneklerini bir üst seviyeye taşır. Subdivision Surfaces ve pek çok diğer araç, karmaşık ve akıcı tasarımların kolayca modellenmesini sağlar. Allplan Cinema 4D dosyalarını doğrudan okuyabildiğinden, bu objeler doğrudan Allplan tarafından açılabilir!

Normal veri okuma fonksiyonlarına ek olarak, Allplan, Cinema 4D modellerinin Allplan yapı elemanlarını yeni Cinema 4D şekillerine adapte etmesi için özel bir fonksiyon içerir. örneğin, Allplan içerisinde oluşturulan bir çatı, Cinema 4D’de oluşturulan ve Allplan içerisine aktarılan bir objenin biçimini alacak şekilde değiştirilebilir.

Hızlı, gerçekçi ve gerçek ortamlarda render alın

Cinema 4D, doğal ışık dağılımını üst seviyede gerçekçilikle yapan Physical Renderer render motoru içerir. Global Illumination özelliği ile birlikte, fotogerçekçi görseller ve titremesiz animasyonlar kolayca oluşturulur. Bu tarz sahnelerin oluşturulması çocuk oyunu halini alırken, render süreleri kısalır. Görsellerin gerçekçiliklerini daha da arttıracak şekilde IES ışıklar da kullanılabilir!
3D’de oluşturulanların tek başlarına kalmalarına gerek yoktur – Cinema 4D’nin kamera eşleştirme sistemi sanal objelerin gerçek ortamlara yerleştirilmelerini sağlar. Geometri, alınan fotoğrafın perspektifine va bakış açısına uyarlanarak projelerin gerçek ortamda görselleştirilmesini sağlar.
Cinema 4D’nin Physical Sky özelliği otantik HDRI çevre aydınlatması oluşturulmasında kullanılabilir. Allplan objelerini Cinema 4D’ye aktarın ve gerçekçi görseller için doku ve arka plan resmi ekleyin. Yapı modeliniz gerçek görüntülerle birleşecektir.

IES ışıklar ve Global Illumination (GI) ile, iç mekanlarınızdan da gerçekçi görseller elde edebilirsiniz.

CINEMA 4D & ARCHICAD

ArchiCAD 18 ile, Graphisoft entegre görselleştirmeleri için MAXON CineRender’ı duyurdu. CineRender, Cinema 4D’nin kuvvetli render motorunu kullanır ve ArchiCAD kullanıcılarının üst kalitede görselleri oluşturmasını sağlar. Ve, görsellerini bir üst aşamaya taşımak isteyenler için, Cinema 4D ideal seçenektir.

VİDEOYU SEYREDİN

Anahtar Tutarlılıktadır

Cinema 4D’ye doğrudan veri aktarımı sayesinde, mimarlar, etkileyici görseller ve animasyonlar oluşturabilirler. Cinema 4D’nin kullanım kolaylığı 3D profesyonelleri arasında bir efsanedir.

Biçimlendirme

Sculpt komutu sadece arazi oluşturmak için herhangi bir organik şeklin oluşturulması için de ideal çözümdür: Sezgisel ve kolay kullanılan araçlar, yüzlerce önceden tanımlı fırça, mobilyalar, ahşap işleri, yastıklar, dikiş izleri ve pek çok diğer unsurun oluşturulmasını kolaylaştırır.

MoGraph

Cinema 4D’nin MoGraph araç seti ile binlerce obje hızla oluşturulabilir, canlandırılabilir ve pek çok diğer şey gerçekleştirilebilir, örneğin bir stadyumu 80,000 kişi ile doldurabilir veya tepeleri gerçekçi görünen bitkilendirme ile kaplayabilirsiniz. MoGraph sadece elemanların otomatik olarak dağılmalarınız sağlamaz, render eşleyenleri ile, örneğin oluşturacağınız ormanların, bilgisayarınız dizleri üzerine çökmeden render alınmasını sağlar.

Gelişmiş Global Illumination

Yayılı ve yansıyan ışık ışınlarını canlandıran Global Illumination, gerçekçi görseller oluşturulması için gereklidir. Cinema 4D iç ve dış görsellerde daha yüksek gerçeklik için CineRender ile kıyaslandığından daha yüksek ışın derinliği sağlar.

Daha da hızlı alınan renderlar

Cinema 4D ile render almak daha yüksek kalitenin daha kısa sürede elde edilebilmesi anlamına gelir. Entegre Intel Embree kütüphanesi kalite kaybı olmaksızın, sahnesine bağlı olarak render hızını %300’e kadar arttırabilmektedir! Ek olarak, Cinema 4D’nin Team Render özellikleri, bir ağ ortamında bulunan tüm bilgisayar işlemcilerinin tek kare veya animasyonlarda devreye girebilmesini sağlar. Dağıtılmış render işlemi hiç bu kadar kolay ve konforlu olmamıştı.

Cinema 4D’nin diğer render motorları ile entegrasyonu

Cinema 4D’nin diğer render motorları ile entegrasyonu da, örneğin IndigoirayMaxwell Rendermental rayOctane Render ve VRay en uygun çözümleri sunmaktadır.

Gelişmiş komope etme ve animasyon araçları

Gerçek görüntüler üzerine tasarımlarınızın montajını gerçekleştirmek için Camera Calibration komutu ve Projection Man özelliklerini kullanabilirsiniz. Resimdeki verilen basit geometrilere izdüşürülebilirler.

Sahne Kaynaştırma

Scene Combine büyük projelerle çalışmayı kolaylaştırmaktadır. Daha verimli görselleştirme çalışmasını garanti altına almak için Cinema 4D’ye alınan yapının strüktürünü optimize eder. Aynı yüzey malzemesine sahip objelerin tek bir obje altında gruplandırılması ile, sahne dosyasının karmaşıklığı indirgenmiş olur. Aynı veya benzer objeler daha kolay modifike edilir. Ek olarak, büyük projelerde çalışırken, ekran performansı kayda değer şekilde yükselir.

CINEMA 4D & VECTORWORKS

Vectorworks® Yazılımı verileri doğrudan Send to Cinema 4D komutu ile Cinema 4D’ye gönderilir. Vectorworks dosyanız anında paketlenerek Cinema 4D içerisine yerel geometrisi, katman ve sınıf strüktürleri, kameralar, malzemeler, HDRI arkaplanlar ve 2D düzlemsel objeleri ile birlikte aktarılır. Vectorworks dosyalarınız tam istediğiniz şekilde organize olduğundan Cinema 4D ile çalışmayı sezgisel ve basit hale getirir. Cinema 4D’nin kuvvetli özelliklerini kullanırken, BIM modelinizin her bölümünü nasıl yönetebileceğinizi bilirsiniz. Sofistike, foto gerçekçi render ve animasyonlardan, Sketch and Toon kullanarak elde edilecek eskiz stili görsellere, tüm sunum şekilleri elinizin altında olacaktır.

1. VİDEOYU SEYREDİN 2. VİDEOYU SEYREDİN

Render fast, realistic and in real environments

Cinema 4D’nin fiziksel render motoru, muhtemelen Vectorworks kullanıcılarına en büyük desteği sağlayacaktır. Bunun kullanımı ile, görseller, geriye arzu edilecek hiçbir şey bırakmadan hayata geçeceklerdir. İsminden de anlaşılacağı üzere, bu motor, fiziksel olarak gerçek hesaplamalar yaparlar. Bu yeni ve gelişmiş render motoru yeni Radiosity map’ler sayesinde özellikle iç mekan görsellerinin çok daha hızlı ve yüksek kalitede oluşmasını sağlar.

Pek çok mimari projenin gerçekte inşa edilecekleri çevrede gösterilmeleri gerekebilir. Cinema 4D’nin kamera eşleştirme sistemi ile bu, kolay bir işlemdir. HDRI resimler de sahnenin aydınlatmasında kullanılarak, gerçek dünya ışıkları sahneye aktarılabilir.

Aydınlatme HDRI kullanılmadan dahi yapılsa, Cinema 4D’nin geniş araç seti, istenilen atmosferin yakalanmasını sağlar.

Malzemeler ve katmanlar

Objelerin render işlemi sonucunda istenildiği şekilde görünmeleri için üst düzey malzemelerin kullanılması gerekir. Doğru malzeme kullanımı sahneye istenilen gerçekçi görünümü kazandırır. Cinema 4D’nin malzeme sistemi Vectorworks projelerine gerçekçilik eklemek için iyi bir destektir. Belirli bir yüzeyin belirli bir alanına malzeme ataması yapabilir, hangi malzemenin nerede ekrana getirileceğini belirleyebilirsiniz. Bir diğer kuvvetli araç, malzemeleri Photoshop layer’ları gibi üst üste yığabileceğiniz Layer shader’dır. Bu, farklı katmanların kombine edilmesinde sınırsız olanaklar sağlar.

Cinema 4D Normal ve Displacement shader’larını sunmaktadır. Vectorworks pütürlü yüzeylerin tanımlanması için bump map’leri kullanırken, Cinema 4D bu sürece Normal ve Displacement özellikleri ile katkı sağlar! Belirli bir açıdan bakıldığında bump, kabartma etkilerini kaybederken, Normal map’ler her açıdan bu etkileri koruyabilirler.

Normal map’ler sadece yüzey deformasyonlarını canlandırırken, Displacement map’ler vitrinde geometrinin dendisini de deforme ederek, bu özellikleri bir adım ileri taşır. Deformasyonlar, Displacement map olarak kullanılan bir bump map’den yararlanarak sadece render işleminde geometriyi deforme eder, geometrinin basit yapısı çalışma esnasında korunur!

Gelişmiş modelleme

Cinema 4D’nin bir diğer avantajı, gelişmiş modelleme araç setidir. Modellenen elemenaların deforme edilebilmesi için de rahatlıkla kullanılabilir. Cinema 4D Vectorworks objelerine farklı geometriler elde etmek için uygulanabilecek araçlar içerir.

Peyzaj

Mimari modelin gerçek dünya ortamında gösterilmesi strüktüre hayat verirken, peyzaj da gerçekçilik katar. Cinema 4D Visualize bitkiler, ağaçlar ve insanlar içeren bir kütüphane sunar. İç mekan görselleri için, kütüphanede mobilyalarda bulunmaktadır. Dış bitki kütüphanesinin geniş içeriği çeşitliliğe sahip peyzajla render almanıza olanak sağlar.

Bu Cinema 4D Visualize obje kütüphanesi uygulamanın Content Browser bölümünde bulunur ve buradaki tüm unsurlar sahneye sürükle ve bırak yöntemleri ile kolayca ve hızlı bir şekilde eklenebilir. Işıklandırma ve sanal stüdyo sahneleri de buradan kullanılabilir.

RENDER MOTORLARI

Cinema 4D’nin içerisindeki Advanced ve Physical render motorları hızlı ve kaliteli sonuçlar elde edebilir ancak Cinema 4D sanatçıları için tek seçenek değildirler. Cinema 4D’yi pek çok 3ncü parti render motoru ile birlikte kullanabilir ve projelerinizde sağlayacakları benzersiz avantajlardan yararlanabilirsiniz.

Arnold’un saygın global illumination ray tracer motoru doğrudan Cinema 4D içerisinden kullanılabilir. C4DtoA eklentisi iki uygulamayı bağlayarak Cinema 4D sanatçısının doğrudan Arnold’un ileri render yetilerine erişimini sağlar.

art and animation studio
Furryball

FurryBall’un son derece hızlı ve üst kaliteli GPU rendering motoru Cinema 4D’yi doğrudan destekler.

m4d iRay

iRay for Cinema 4D görseli istenilen kaliteye ulaşana kadar progressive render yöntemi ile render ederek render sürecini yeni bir seviyeye taşırken, daha fazla CUDA GPU’larının katılımı ile hızlanır.

m4d Mental Ray

Mental Ray özelliklerinin Cinema 4D ile doğal entegrasyonu sayesinde herhangi bir Cinema 4D malzemesi veya kanalının kullanılması sağlanmıştır. Aynısı, neredeyse tüm Cinema 4D obje ve ayarları için de geçerlidir.

Next Limit Maxwell Render

Maxwell Render doğrudan Cinema 4D’yi destekleyen, mükemmel fotogerçekçi render alma olanakları sağlamaktadır.

otoy Octane Render

Octane Render for Cinema 4D, GPU bazlı, un-biased, physically-based renderer özelliklerini Cinema 4D’nin arayüzüne taşımaktadır.

PIXAR
Renderman

Cineman RIB verisi gönderimi ve RenderMan entegrasonunu sunar ve bu Cinema 4D’nin Advanced Render özellikleri içerisinden sunulur. 3Delight ve RenderMan gibi RenderMan uyumlu render motorlarını doğrudan Cinema 4D arayüzünden kullanmanızı sağlar. Doğrudan Cinema 4D’nin vitrininde render işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Cineman ile ekstra RIB komutlarını RenderMan veri göndericisine eklemeniz için bir RIB konteyneri de sunar.

Solid Iris Technologies
Thea Render

Thea Render’ın son teknoloji, unbiased ve GPU render yetileri Cinema 4D içerisinde bir bağlantı eklentisi ile kullanılabilir. Thea Render Cinema 4D’nin Interactive Render Region özelliği ile çalışır ve yüksek hız için kendi entegre darkroom özelliğini sağlar. Thea malzemeleri Cinema 4D kütüphane dosyasından sürüklenerek bırakılır.

Chaos Group /
LAUBlab KG V-RAY

VRAYforC4D V-Ray’i, doğrudan Cinema 4D içersinden, Cinema 4D benzeri bir iş akışı ile üst kalitede görseller elde etmeniz için kullanır. V-Ray Cinema 4D ile pek çok yönden entegredir. V-Ray doğal Cinema 4D ışıklarını otomatik olarak V-Ray fiziksel ışıklarına dönüştürür. Cinema 4D generator objelerin eşleyenlerinin renderlarını alabilir. Ek olarak, VRAYforC4D MoGraph, Thinking Particles, HAIR ve pek çok diğer özelliği desteklemektedir.

DOSYA ALIŞVERİŞİ

Cinema 4D pek çok endüstri standartı formatı destekler. Gerçek dünyada 3D sanatçıları izole çalışmadıklarından, Cinema 4D güncel veri formatlarında veri gönderip alabilir.

Okino PolyTrans

PolyTrans for Cinema 4D 3D verinin Cinema 4D dosyalarından ve dosyalarına kolay veri dönüşümü sağlar.

  • Önemli MCAD programlarını optimize Cinema 4D dosyalarına hızlı “yükle ve render et” amaçlarına hizmet edebilecek biçimde dönüştürür.
  • Komple Cinema 4D sahnelerini yükleyip kaydeder.
  • Cinema 4D verisini tüm diğer ana 3D DCC/Animasyon program ve dosya formatlarına – animasyon verisi, ebeveyn çocuk hiyerarşisi, malzemeler, geometriler vb özellikleri ile dönüştürür.

Ek bilgi için burayı tıklayın.

Cinema 4D içerisinde desteklenen formatlar

2D Resim ve Animation Formatları (R/W)

  • TIFF
  • BodyPaint 3D
  • Photoshop PSD
  • Targa TGA
  • HDRI
  • DPX
  • Open EXR
  • BMP
  • PICT
  • IFF
  • JPEG
  • RLA
  • RPF
  • PNG
  • QuickTime (if available)
  • AVI (Windows only)

3D Formatlar

  • 3D Studio .3ds (R/W)
  • Alembic (R/W)
  • Biovision .bvh (R)
  • Collada .dae (R/W)
  • DEM (R)
  • DXF (R/W)
  • DWG (R)
  • Direct 3D .x (W)
  • FBX (R/W)
  • IGES* (R)
  • LightWave 3D .lws .lwo (R)
  • RIB (W)
  • SketchUp .skp (R)
  • STL (R/W)
  • VRML2 .wrl (R/W)
  • Wavefront .obj (R/W)

Compositing Formatları (sadece yazma)

  • After Effects (3D)
  • Final Cut (2D, Mac only)
  • Shake (2D)
  • Motion (3D, Mac only)
  • Nuke (2D)
  • Fusion (2D, Windows only)

2D Vector Formatları

  • Illustrator (R/W)
  • EPS (R)

R = okuma / W = yazma

* Cinema 4D içerisindeki IGES importer’ın tüm olası varyasyonları desteklemediğini unutmayın.

Bize Ulaşın