CINEMA 4D RELEASE 19

Bu gün için araçlar, yarın için teknoloji

Cinema 4D Release 19 hemen kullanmaya başlayabileceğiniz yeni komut ve geliştirmelere ek olarak geleceğin temellerine de bir göz atmanızı sağlar. Tasarımcılar Cinema 4D’yi hızlı, kolay iş akışı ve istikrarı için tercih ederler ve Release 19, iş akışınızı daha da hızlandırır, yeni özellikleri ile ufkunuzu genişletir ve güvenebileceğiniz bir sistem sunar.

Özelliklerin Tam Listesi

Vitrin

Ekranda Çalışırken Üst Düzey Görüntüler

Depth of Field ve Screen Space Reflections ile, gerçek zamanda, render-kalitesinde görünümleriniz olur ve ışıkların yerleştirilmesi ve yansıma ayarlarında daha kolay karar verirsiniz.

İş Akışı

Voronoi Fracture

Kırmak kolaydır

Voronoi Fracture objelerin prosedürel olarak parçalanmasını kolaylaştırır – Release 19 ile dinamikleri bağlayıcılar ile kontrol edebilir, parçaları birbirlerine tutturabilir, çatlaklara detaylar ekleyebilir ve çok daha fazlasını gerçekleştirebilirsiniz.

MoGraph

Küresel Kamera

[Sanal] Gerçeklik İçin Render

Günün trendine adım atın – YouTube, Facebook, Oculus veya Vive için Stereo 360° VR video renderları alın.

Render

LOD (LEVEL OF DETAIL)

Vitrin ve render hızını arttırın ve oyun iş akışları için elemanlar hazırlayın

POLY REDUCTION

Yeni oluşturucu, UV-mapli dokuları korumaktadır

SCENE RECONSTRUCTION

Kamera çekimlerinden nokta bulutu veya temel ağ örüntülerini oluşturun

KARAKTER İŞ AKIŞI

Hacim deformasyonu pozlaması ve geliştirilmiş weighting iş akışı

SOUND EFFECTOR

Tek bir MP3’den çoklu frekansları baz alan sese tepki veren animasyonlar oluşturun

Radeon ProRender

Fizik-bazlı, Platformal-Arası GPU Render

İster Windows, ister Mac kullanın, Cinema 4D’de GPU render işleminin geleceğini deneyimleyebilirsiniz – fizik-bazlı, entegre ve üst seviyede interaktif.

Render

Yeni Medya Çekirdeği

aldığınız ve render için kullandığınız tüm veriler için

Anime GIF’ler ve MP4’leri doku olarak kullanı ve doğrudan MP4, DDS ve geliştirilmiş OpenEXR’a render alın. Tüm resim, video ve ses formatları daha hızlı transfer edilir ve daha fazla seçeneği destekler.

İş Akışı

YENİ MODELLEME ÇEKİRDEĞİ

Align ve Reverse Normals komutlarında geliştirilmiş N-gon ve kenar değerlendirmeyi deneyimleyin

BODYPAINT 3D OPENGL

Boyama yaparken gerçek zamanlı yansıma ve displacement görüntüleme

İŞ AKIŞI

Cinema 4D’nin hızlı ve kolay iş akışı, tasarımın hızına ayak uyduracak denemelere olanak tanır. Release 19’un render-hazır vitrin görüntü kalitesi ve diğer iş akışı geliştirmeleri ile, müşterinizin onayına hazır tarzda karelerinize her zamankinden daha hızlı erişeceksiniz.

Vitrin Geliştirmeleri

Bu bir render mı, yoksa gerçek zamanlı OpenGL mi?

Release 19 Screen Space Ambient Occlusion ve Tessellation’a ek olarak Screen-Space Reflections ve OpenGL Depth-Of-Field desteği getirmiştir. OpenGL görünümü kalitesi o kadar arttırılmıştır ki, yeni MP4 desteği ile, doğrudan müşteri onayı için önizleme görselleri oluşturmada kullanabilirsiniz.

VIDEOYU SEYREDİN

Preview everything from your scene!

Gölgeler

Şeffaflık

Yansıma

SSAO

Tesselation

Depth of Field

LOD (Levels Of Detail) Objesi

Yeni LOD objesi ile, vitrin veya render hızını arttırın, yeni animasyon tipleri oluşturun veya optimize edilmiş oyun-hazır elemanlar oluşturun. Ekran boyutu, kameraya olan mesafe ve diğer faktörlere göre obje ve hiyerarşileri otomatik olarak basitleştirebilirsiniz. Yeni, sezgisel arayüz elemanı, LOD ayarlarını tanımlama ve yönetimi kolaylaştırır ve popüler oyun motorlarına FBX ile gönderimde detaylarınızı yönetir.

VİDEOYU SEYREDİN

Yeni Medya Çekirdeği

Çekirdek modernizasyon çalışmalarımızın bir bölümü olarak, Cinema 4D’nin resim, video ve ses formatları desteği tamamen yeniden yazılarak hız ve hafıza verimliliği arttırıldı. Cinema 4D artık MP4 formatını QuickTime olmadan desteklediğinden, bir önizleme render, videonun dokular olarak paylaşımı veya bir çekimin hareket yakalamasının dağıtımı daha kolaydır. Tüm veri alma ve gönderme paketleri, eskiye nazaran daha fazla kontrol edilebilen niteliğe sahiptir.

VİDEOYU İZLEYİN

VERİ TAKAS FORMATI GÜNCELLEMELERİ

FBX ve Alembic formatlarında LOD ve seçili obje verisini gönderin. Alembic dosyaları için alt kare enterpolasyon desteği ile kesin hareket flulaşmalarını yeniden zamanlayın ve render edin.

YENİ ÖZELLİK İŞARETLEME

R19, R18 veya eğitim dokümanlarında yeni özellikleri İşaretlenmiş olarak görün.

MODELLEME

Cinema 4D objelerin interaktif olarak oluşturulmasını daima kolaylaştırmıştır ve Release 19 ile gelen, obje yerleşimlerindeki klavye özellikleri ile bu işlemler daha da kolaydır. Objeleri hızlı ve güvenilir Polygon Reduction ile kontrol edebilirsiniz. Kaputun altında, geleceğin komutlarının temelini oluşturacak yeni modelleme çekirdeği uygulaması da bulunmaktadır.

Polygon Reduction

Cinema 4D’nin yeni çokgen indirgeme aracı bir “generator” olarak çalıştığından, tüm hiyerarşileri indirgemek son derece kolaydır. İndirgeme önceden hesaplandığından, indirgeme şiddeti veya istenilen nokta sayılarının ayarlanması son derece hızlıdır. Ve en iyisi, dokuların doğru kaplanmaya devam etmelerini garanti altına almak ve çokgen detayının korunması gereken alanlarda kontrol sahibi olmak için Polygon Reduction, Vertex Maps, Selection tags ve UV koordinatlarını korur.

MODELEME ÇEKİRDEĞİ

Release 19 modelleme araçlarının yeni temelini oluşturmak üzere yapılan geliştirme çalışmalarının ilk küçük örneklerini de sunmaktadır. Cinema 4D’nin yeni modelleme çekirdeği, kenarlar, N-gonlar ve diğer yüzey nitelikleri ile ilgili geliştirilen destek sunmaktadır. Release 19 yeni çekirdek geliştirmelerinin ufak bir bölümünü, daha güvenilir ve N-gon ve yüzey niteliklerini daha iyi yöneten Align Normals ve Reverse Normals komutlarının yeniden tasarlanan algoritmaları ile sunmaktadır.

Obje Ekleme

Tasarımın hızla aktarımında, Cinema 4D’nin hiyerarşi sistemi anahtardır ve Release 19 generator ve deformerların çoklu objelere aktarımını daha da kolaylaştırmıştır. Pek çok sürükle ve bırak adımına gerek duyulabilen modelleme işlemleri, şimdi, kısayol kombinasyonları ile tek adımda gerçekleştirilebilir. Generator objeleri Alt/Option tuşlarını basılı tutarak her seçili objenin ebeveyni olarak veya deformer objeleri seçili tüm objelere Shift tuşunu basılı tutarak ekleyin. Yeni objeleri her seçili objenin çocuğu olarak eklemek için Ctrl tuşunu basılı tutun veya Alt-Ctrl kombinasyonunu tüm seçili objeleri tek bir obje altında gruplandırmak için kullanın.

VİDEOYU SEYREDİN

SHIFT BASILIYKEN

shift tuşunu basılı tutarak her seçili
objeye deformer objeleri ekleyin

ALT BASILIYKEN

alt/option tuşu basılı durumdayken generator objeleri seçili her objenin ebeveyni olarak ekleyin

CTRL BASILIYKEN

ctrl basılıyken yeni objeleri seçili her

objenin çocuğu olarak ekleyin

ALT+CTRL BASILIYKEN

Alt-Ctrl ile seçili objeleri tek

yeni obje altında gruplandırın

NOKTA RENGİ GELİŞTİRMELERİ

Diğer objelerin yerleştirilmesinde rehber olarak kullanılabilmeleri için renklendirilmiş noktaların renklerinin obje seçili olmasa da ekranda görünmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle diğer uygulamalarla veri alış verişinde kullanışlı olacak şekilde yüvez niteliklerini nokta renk değerleri olarak da depolayabilirsiniz.

ANIMASYON

Zaman dördüncü boyuttur ve daha fazla karakter animasyonu geliştirmesi zamanı geldi. R19’un karakter iş akışındaki gelişmeleri ve Cinema 4D’nin hareket takibindeki gelişmeleri inceleyin.

Pose Space Deformation

Yeni düzeltici morflar

Karmaşık kas objeleri oluşturma ve riglemeye gerek kalmadan, kasları oluşturun ve anahtar pozlardaki deformasyonu görsel olarak ayarlayın. Cinema 4D R19 içerisindeki PoseMorph etiketindeki Pose Space Deformation özelliğini kullanarak, otomatik olarak birleşim animasyonuyla yönlendirilen düzeltme morfları yapılması mümkündür. Morfu bir weight map’e bağlayın ve  canlandırılan birleşimler ve morf otomatik olarak karakter bazına bağlı olarak uygulanır.

Weighting Geliştirmeleri

Weight’lerin boyanması karakter riglemenin en zorlu bölümlerinden biridir, ancak Cinem 4D R19 süreci geliştirmek için gelişmiş iş akış araçları sunar. Weight’leri aynalamadaki yeni algoritmalar yapılan işlerin bir taraftan diğerine tercümesini kolaylaştırırken, Weighting Aracında normal dengeleme ve geçiş yumuşatmalar geliştirildi. Weight Manager, sezgisel kullanıma yönelik pek çok iyileştirme içermektedir ve artık birden fazla Weight Manager penceresi kullanabilir ve her pencereyi, özel birleşimler için filtreleyebilirsiniz.

csm_Half_Mirrorred_swipe_274234d403csm_Mirrorred_swipe_54a48bf3c8

İŞ AKIŞI GELİŞTİRMELERİ

Geliştirilen boyama iş akışı (joint viewport selection, smoothing, eyedropper), yeniden yapılandırılan weight manager, geliştirilen weighting komutları (bind to multiple meshes).

BAKIM & OPTİMİZASYONLAR

Geliştirilen weighting kesinliği, normal geliştirmeleri, arttırılan boyama performansı.

Sahne Oluşturma & Takip Geliştirmeleri

Filmdeki takip edilen noktalarla renkli nokta bulutları ve yüzeyler oluşturabilen Scene Reconstruction ile, 3D objelerin kamera çekimlerine eklenmesi artık çok daha kolay. Elle takip özellikleri de artık daha kolay – filmin tüm aydınlık seviyesini mi yoksa kırmızı, yeşil veya mavinin mi takip edileceğini tanımlayabilirsiniz.

DİĞER ANİMASYON GELİŞTİRMELERİ

  • Perlin, Ridged Multifractal ve Cinema 4D’nin tüm Noise tiplerinde Noise indirgeme tipi
  • Çoklu objeleri eklemlere tek tıkla bağlama
  • Daha hızlı dinamik hesabı için çarpışmalarda deforme olmamış objeler kullanımı

MOGRAPH

Cinema 4D olmasaydı, hareketli grafikler bu gün göründüklerinden daha farklı olurdu , ve Cinema 4D, MoGraph olmadan şimdi olduğu uygulama haline gelemezdi. Cinema 4D Release 19 içindeki iki büyük gelişme, hareketli grafiklerdeki öncülüğünü pekiştirmektedir.

VİDEOYU SEYREDİN

Voronoi Fracturing Geliştirmeleri

Release 18 ile gelen, tamamen prosedürel Voronoi Fracture ile objelerin parçalara ayrılması kolay ve popüler hale geldi – şimdi, Release 19 ile bu parçaların bir arada tutulmasını kolaylaştırırken işlemleri neredeyse 4 kat hızlandırdık.

VİDEOYU SEYREDİN

BAĞLAYICILAR

Objeleri çarpışmalar ve diğer kuvvetlerle parçalayın. Parçalar arasındaki dinamik bağlayıcılar, kuvvetler uygulanana dek bir arada kalmalarını sağlar.

VİDEOYU SEYREDİN

ÖNCEDEN PARÇALANMIŞ DÖNÜŞÜMLER

Ahşap ayrılması veya kristal strüktürlerini önceden parçalanmış dönüşümlerle oluşturun.

DETAYLANDIRMA

Kırılan yüzeylerde yükseltilmiş parazit, parçaların çok daha gerçekçi görünmelerini sağlar.

TUTKAL

Karmaşık biçimler elde etmek için çoklu parçaları birbirlerine tutturun.

DİĞER GELİŞTİRMELER

  • Gelişmiş sıralama (objeye mesafe veya özel vektör ile)
  • Invert Offset ile bal peteği biçimler oluşturma
  • Hull Thickness ile kabuk oluşturma

Sound Effector

Release 19’da tamamen yenilenen Sound Effector ile, enerjik ritim görselleştirmeleri oluşturmak ve hareketli grafiklerin ritmi yakalaması çok kolay. Tutma noktalarını sürükleyerek belirli frekans ve sesleri izole edin ve klonlarınızı kontrol etmek için her kontrol alanından değerleri karıştırın veya dağıtın. Herhangi bir gecikme efektörü kullanmaya gerek kalmadan kendi içerisinden bu işlevi yerine getirin. Çoklu efektörleri tek bir müzik dosyasına bağlayın ve kolay kontrol ve hızlı oynatma ile, dahili MP+ desteğini kullanarak animasyonları ses içerecek şekilde render edin.

RENDER

Release 19 render için yeni yöntemler sunmaktadır – GPU’nuzun gücünü iyi görünen OpenGL önizlemeler veya ProRender ile yüksek kaliteli fizik bazlı görseller oluşturmak için kullanın. Sanal Gerçeklik devriminde yerinizi almaya hazır mısınız? 360º VR video render almak R19’un Küresel kamerası ile çok kolay.

Radeon ProRender

Güzel bir şeyler hazırlıyoruz

Fiziksel olarak doğru görseller oluşturmak için ekran kartınızın gücünü serbest bırakın. AMD’nin Radeon ProRender teknolojisi Cinema 4D’nin standart malzeme, ışık ve kameralarını kullanacak şekilde Release 19’a entegre edildi. İster Mac sistemlerde güçlü AMD çipleri kullanın, ister Windows’la Nvidia ve AMD ekran kartları, platform bağımsız, tamamen entegre ve sezgisel iş akışı içeren bu sürecin keyfini süreceksiniz.

İNTERAKTİF RENDER

ProRender’ı bir vitrinle ilişkilendirip, aynı diğer vitrinler gibi kullanın. Objelere müdahale ettikçe, kamerayı değiştirdikçe ve malzeme ve ışık ayarları ile oynadıkça, eş zamanlı geri bildirime sahip olacaksınızdır.

PBR İŞ AKIŞI

Yeni PBR Malzeme ve ışık seçenekleri, Physically-Based Rendering iş akışı için en uygun şekilde ayarlanmış standartları içerir.

BUCKET RENDER

Özellikle yüksek çözünürlükte render işlemlerinde daha verimli hafıza yönetimi için kovalara bölerek render işlemini yerine getirebilirsiniz.

PLATFORM BAĞIMSIZ

ProRender sisteminizdeki tüm ekran kartlarından yararlanabilir. İster çoklu Radeon kartları olan bir MacPro veya AMD ve Nvidia kartları olan Windows sisteminiz olsun.

DERİN ENTEGRASYON

Cinema 4D’nin kendi malzeme, Işık ve Kameralarını kullanın.

ATEŞ BÖCEĞİ FİLTRESİ

Işın takibi motorlarının genel sorunu parlak piksellerden kurtulun.

SADECE BAŞLANGIÇ

Release 19 ile gelen ProRender ürün görselleştirme ve diğer tek kareler için çok iyi bir seçenektir  ancak elbette ProRender ile gelecek özelliklere sadece bir başlangıçtır ve ilerideki versiyonlarda daha derin Cinema 4D entegrasyonu ve daha fazla özellik getirilecektir.

Küresel VR Kamera

Stereoscopik 360° Sanal Gerçeklik videoları ve kubbe projeksiyonları Release 19’un Küresel kamerası ile oluşturun. Yatay ve düşey aralık belirleyin, ve equirectangular, cubic string, cubic cross veya 3×2 cubic formatlarında render alın. 

TONE MAPPING

Reinhard ve Photo Linear gibi sektör standardı Tone Mapping algoritmaları ile detayları koruyun ve expojuru kontrol edin.

VARIATION SHADER

UV tekrarı ve saça aktarım varyasyonları için yeni seçenekler.

TEAM RENDER KEŞFİ

Bonjour yüklenmesine gerek kalmaksızın Team Render İstemcilerini bulun ve bağlayın.

STANDARD RENDERER HIZLANMASI

Embree teknolojisi, çok sayıda yansıma ve şeffaflık içeren sahnelerde ciddi hızlanma sağlamaktadır.
VİDEOYU SEYREDİN

BODYPAINT 3D

BodyPaint 3D renk, yansıtıcılık, alfa, kabartma veya normalleri ve hatta displacement boyamasında gerçek bir önizleme görebilmeniz için artık OpenGL kullanmaktadır. Fiziksel bazlı iş akışında çalışırken R19’un Screen Space Reflections özelliği ile her yansıma kanalında tam önizleme ile boyama yapabilirsiniz. Projeksiyon boyama tamamiyle çok işlemcilidir ve modellerinize fırça darbeleri çok hızlı aktarılabilir.

UV Düzenleme Geliştirmeleri

C4D’nin UV düzenleme araçsetleri geliştirilmeye devam ediyor ve bu çalışmaların ilk meyvelerini Release 19 içerisinde bulabilirsiniz. Boyama ve çokgen seçimlerini ilişkilendirilmiş UV noktaları ve çokgenlerine daha etkin dönüştürmek için seçimler oluşturun. UV nokta seçimlerini genişletip daraltabilir ve Koordinat Yöneticisi desteğini seçili UV elemanlarını daha rahat taşımak ve hizalamak için kullanabilirsiniz.

UV COORDINATE MANAGER

UV Koordinatlarını sayısal değerler girerek kontrol edin

SEÇİMLERİN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ

İlişkili UV’lere kolay dönüştürme için Loop, Ring ve diğer Seçim araçlarını kullanın

ÇOKGEN ADALARI

Bağlantılı UV adalarını çift tıklama ile seçin

Bize Ulaşın