Rhino 6’daki Yenilikler

Popüler görsel programlama dili olan Grasshopper’ı Rhino 6’ya “ekleyerek” programlama dilini tamamen benimsedik. Grasshopper artık beta versiyonunu geriden bırakarak dengeli geliştirme ortamı olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda bazı özellikleri baştan yazdık ve iş akışlarını tamamen üretken hale getirmek için temel revizyonları gerçekleştirdik. İşte bazı önemli noktalar…

Rhino 6 Yenilikler 1

Grasshopper

Uzun süredir devam eden beta dönemi sona erdi: Dünyanın en güzel programlama dili olan Grasshopper artık Rhino’nun gerçek bir parçası. Geride bıraktığımız yıllarda en iddialı tasarım projelerinin bazılarında kullanılan Grasshopper’da Rhino gibi dayanıklı bir geliştirme platformuna dönüştü. Grasshopper çevresel analizden robotik kontrolle kadar birçok farklı üçüncü parti bileşen için sağlam temeller sunuyor.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 2

Sunum

Sunum çok önemli, tasarımın neredeyse her aşamasında iletişim kurarak müşterilerden, iş birliği yapan firmalardan ve genel olarak kullanıcılardan “destek” almanız gerekir. Çalışmalarınızı sunmaya yardımcı olma amacıyla Rhino’yu geliştirdik: “hızlı bir şekilde projeyi kurtarın” ya da “yüksek çözünürlükle farkınızı ortaya koyun”. Render, Malzeme veya sadece görüş alanını yakalama konusunda yapılan büyük değişimler sayesinde sunum yapmak, konuşmak, karar vermek ve tekrarlamak hem daha kolay hem de daha hızlı.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 3

Görüntüleme

Rhino’nun yeni ekranı daha hızlı, daha dengeli ve GPU hassas gölgeyiciler ve hafıza seçenekleriyle modern grafik donanımında bulunan özellikleri daha fazla kullanıyor. Bu da GPU’ya özel ekran boşluklarının daha az olmasını sağlayarak daha büyük modellerde bile daha tutarlı, güzel ve şık kareler sunuyor. Bazı durumlarda görüntüleme hızı %300’e kadar daha hızlı olabilir.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 4

Dokümantasyon

Modelleme tasarım sürecinin sadece bir parçası; aynı zamanda ekrandaki tasarımı nasıl yapacağınızı göstermelisiniz. Daha iyi DWG desteği ve RichText sonucu için tamamen yeniden hazırlanan kısaltma tarzı ara yüz sayesinde dokümantasyon iş akışının birçok bölümünü düzenledik. Neyi nasıl tasarladığınızı doğru ve açık bir şekilde göstermek artık çok daha kolay.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 5

Licensing & Administration

Rhino’nun kurulumunu, lisanslamasını ve yapılandırılmasını daha kolay hale getirmek için çok çalıştık. Cloud Zoo’yu kullanarak Rhino’yu lisanslamak için yeni bir seçenek sunuyoruz. Lütfen yeni Sistem Gereksinimlerine de göz atın.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 6

Make2D

Make2D daha hızlı, daha iyi, daha temiz ve daha fazla özelleştirilebilir sonuçlar sunmak için baştan sona yeninden yazıldı.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 7

Rhino Geliştirmeleri

Küçük kaçamaklar uzatılmış modelleme seansı boyunca acılı kağıt kesiklerinin üstüne ekleniyor. Rhino 6’da yüzlerce küçük hatayı çözdük ve ayrı ama benzer özellikleri tek bir komut altında toplayarak Rhino’yu daha rafine hale getirdik.

Tüm detaylar…

Rhino 6 Yenilikler 8

Geliştirme Platformu

Rhino bir modelleme programından çok daha fazlası. Zengin eklenti ekosistemi ve açık geliştirme aracı seti sayesinde Rhino tasarımın sınırlarını zorlamak isteyenler için geliştirme platformuna dönüştü. Rhino 6 API iyileştirmeleri, daha iyi dokümantasyon ve Grasshopper’ı kullanarak Rhino komutlarına daha fazla erişimle ücretsiz SDK’ya büyük gelişmeler katıyor.

Tüm detaylar…

Uzun süreli bekleyiş sona erdi: Grasshopper artık Rhino 6’nın içinde.  Geride bıraktığımız yıllarda en iddialı tasarım projelerinin bazılarında kullanılan Grasshopper’da Rhino gibi dayanıklı bir geliştirme platformuna dönüştü.

Grasshopper çevresel analizden robotik kontrole kadar birçok farklı üçüncü parti bileşen için sağlam temeller sunuyor. Rhino 6 ile paket olarak sunulan Grasshopper, eskiden kullandığınız Grasshopper’ın aynısı, sadece birkaç yeni iyileştirmeye sahip.

Tanıdığınız eski Grasshopper… Sadece daha iyisi!

Rhino 6 içerisinde yer alan Grasshopper, yıllardır geliştirmeye çalıştığımız Grasshopper ile aynı; bu nedenle program size tanıdık gelecek. Bununla birlikte beta versiyonunda olmayan birçok yeni özellik ve iyileştirme de var.

Tek Yükleme

Grasshopper, Rhino 6 ile yükleniyor. Güncellemeler ve hata düzeltmeleri normal servis sunumlarıyla geliyor.

Tanıdık

Sadık kullanıcılar arasındaysanız Rhino 6 içindeki Grasshopper size evinizde gibi hissettirecek.

Rhino 6 Yenilikler 9

Yüksek DPI

Artık yüksek DPI görüntüler de destekleniyor.

Rhino 6 Yenilikler 10

Uyumlu

Rhino 6 içindeki Grasshopper mevcut bileşenlerle uyumlu.

Rhino 6 Yenilikler 11

Yeni Bileşenler

Make2D, Symbol Display, Bend, Flow, Maelstrom, Splop, Splorph, Stretch, Taper, Twist dahil.

Rhino 6 Yenilikler 12

Kangaroo

Artık etkileşimli dinamik gevşeme çözücü/fiziksel motor da dahil.

Çoklu-İş Bileşenleri

Bazı bileşenler paralel hesaplamayı kullanarak daha hızlı çözüm sağlıyor.

Rhino 6 Yenilikler 13

GhPython

GhPython da dahil edildi. Kendi dahili GHA derleyicisi ve ana kod içi düğüm hızlandırıcısı var.

Rhino 6 Yenilikler 14

Kolay Hedef

Grasshopper artık dengeli bir geliştirme ortamı: bileşenleriniz tüm küçük Grasshopper güncellemelerinde çalışmaya devam edecek.

Aynı zamanda RhinoCommon kullanarak Grasshopper bileşenleri kullanarak Grasshopper bileşenleri geliştirmek Grasshopper içerisinde Rhino’nun temelinde işlevselliğini daha da fazla ortaya çıkarıyor.

Geliştirici dokümantasyonu ile kılavuzlar ve API referanslarına olarak erişmek mümkün.

Rhino 6 Yenilikler 15

Sunum çok önemli: tasarımın neredeyse her aşamasında iletişim kurarak müşterilerden, iş birliği yapan firmalardan ve genel olarak kullanıcılardan “destek” almanız gerekir. Çalışmalarınızı sunmaya yardımcı olma amacıyla Rhino’yu geliştirdik: “hızlı bir şekilde projeyi kurtarın” ya da “yüksek çözünürlükle farkınızı ortaya koyun”. Render, Malzeme veya sadece görüş alanını yakalama konusunda yapılan büyük değişimler sayesinde sunum yapmak, konuşmak, karar vermek ve tekrarlamak hem daha kolay hem de daha hızlı.

Fikirlerinizi Hızlı Bir Şekilde Yakalayın

Anlık Görüntüler modelin görünüş kurumlarını kaydetmenize ve görünüşlere geri dönmenize izin verir.

Işın İzlemeli Görüntü Modu

Görüntü alanında hızlı, etkileşimli ışın izleme modern CUDA ve OpenCL grafik kartlarının GPU’sunda hızlanıyor.

İyileştirilmiş Varsayılan Ayarlar

Rhino 6’nın varsayılan render ayarları artık daha açık.

Yeni varsayılan ayarlar, gerçek dünyadan gelen tipik bir ürün tasarım stüdyosunda modelleniyor. Otomatik olarak ayarlanan zemin düzlemi olan beyaz bir arka plana, yumuşak gölgelere ve büyük stüdyo ışık panellerinden gelen aydınlatmaya sahip. Artık modelin her yanında hatta en derin boşluklarda bile harika bir şekilde yansıyan aydınlatma elde edebilirsiniz.

Tüm yeni modeller güncellenen varsayılan ayarlara sahip olacak. Ayrıca sadece Render Panelinde bulunan “Varsayılana Geri Dön” butonuna basarak eski modellere dönmek de çok kolay.

Malzeme Olarak Daha İyi

Değişik isimlerden arındırılmış yeni sade malzemeler ve kullanıma hazır, gerçek dünyaya ölçeklenmiş dokuları içeren tam malzeme kütüphanesi sayesinde malzemeleri oluşturmak ve atamak çok daha kolay.

Tanım: Basit boya ve metal malzemeleri ekleyin – tek yapmanız gereken rengi istediğiniz gibi değiştirmek. Jargon kullanımı yok. Render alınmış görüntü ekranı nasıl görüneceklerini zaten gösteriyor.

Kütüphane panelini açık ve modelinize sürükleyip bırakabileceğiniz yüzlerce dokulu malzemeyi keşfedin.

Tüm malzemeler gerçek dünya ölçeklerine sahip olduğu için ayarlama yapmanız gerek yok – her şey olduğu gibi işliyor!

Yeni malzeme arama aracıyla çalışmak ve yüzlerce veya binlerce malzeme ve dokuyu yönetmek çok daha kolay.

Malzeme Editörü içine malzemeler için “Etiketle ve ara” seçeneğini ekledik.

İsim, etiket veya hatta malzemedeki notalara göre arama/filtreleme yapın.

Daha sonra favoriler gibi sizin için anlamlı şekilde gruplamak için özel etiketler ekleyin.

Malzeme isimlerinde karakterleri ve basamakları eşleştirmek için ? veya # bile kullanabilirsiniz.

Aynı zamanda ^ ile arama sonuçlarını tersine çevirebilir veya kullanılmış ve kullanılmamış malzemelere göre filtreleyebilirsiniz.

Aynı zamanda modelin farklı yüzeylerine malzemeye atamayı da ekledik – bu işlem sonunda sadece malzeme değiştirmek için yüzeyleri çıkarma adımını ortadan kaldırıyor.

Rhino 6 Yenilikler 16
Rhino 6 Yenilikler 17

Her Şey Tek Yerde

Daha önce ayrı olan tüm kontrolleri kolay erişilebilir, tek bir noktada birleştirdik. Render için ihtiyaç duyduğunuz her şey yeni Render panelinde.

Artık aktif görünüşte render almakla kısıtlanmak zorunda değilsiniz. Belirli bir görünüm alanı, adlandırılmış görünüm veya anlık görünümü belirtebilirsiniz.

Renderın çözünürlüğünü ve görsel kalitesini ayarlayabilir ve hatta görüntü alanı oranını kilitleyebilirsiniz.

Arka plan görseli, zemin düzlemi veya çevre haritası bile ekleyebilirsiniz. Aydınlatma, yansıtma ve görünür arka fon için ayrı ortamları karıştırıp eşleştirebilirsiniz.

Işıkla oynayabilir, güneşin konumunu ayarlayabilir ve render butonuna basabilirsiniz.

Sonuçları beğenmediniz mi? Reset to Default (Varsayılana Geri Al) butonuyla tüm değerleri varsayılan değerlerine geri döndürebilirsiniz.

Çıkartma Yerleştirme

Çıkartma Yerleştirme basitleştirildi ve kullanması artık daha kolay.

UV Çözülme

UV Çözülme, doku haritalarını ayarlamayı daha kolay hale getirecek şekilde birden fazla nesnede kullanılabiliyor.

Ve Daha Fazlası

Fresnel Yansımaları:

Rhino 6 Yenilikler 18

Yansıma için berraklık kontrolü…

…ve şeffaflık:

Sadece gölge zemin düzlemi:

Bölmeler için görsel alfasını kullanın. Alfa şeffaflığı tam da bekleyeceğiniz gibi çalışıyor – şeffaflığı nasıl maskeleyeceğinizi kendi başınıza çözmenize gerek yok.

Rhino’nun yeni ekranı daha hızlı, daha dengeli ve GPU hesaplanan gölgeleyiciler ve hafıza seçenekleriyle modern grafik donanımında bulunan özellikleri daha fazla kullanıyor. Sonuçlar mı? Birçok grafik kartı için daha tutarlı, güzel ve sık kareler için daha az GPU’ya özel görüntüleme kusurları.

Hız

Rhino’nun modern görüntüleme hattı, grafik kartınızın kapasitelerine göre farklı OpenGL® seviyelerine ölçekleniyor.

Mümkün olan ölçüde GPU mozaiği yüzeyin çoğunu, çoklu yüzeyleri ve çıkarma çizgisi çizimini grafik kartına aktararak destekleyen kartlarda ciddi hız artışları sağlıyor.

As much as possible, GPU Tessellation moves much of the surface, polysurface, and extrusion wire drawing onto the graphics card, resulting in significant speed improvements on those cards that support it.

Güzellik

Yeni görüntüleme hattı, daha geniş grafik kartı aralığında daha tutarlı ve güzel görseller sunuyor.

Geliştirilmiş Görüntüleme Modları

Yeni ve geliştirilmiş görüntüleme alanı görüntüleme modları, etkileşimli kare oranlarında etkileyici ve yüksek çözünürlüklü görsel çıktıları oluşturuyor.

Rhino 6 Yenilikler 19
Rhino 6 Yenilikler 20

Eğriler ve Noktalar

Eğriler daha pürüzsüz ve eğrileri çizmek daha hızlı. Noktalar güzel detaylarda görüntüleniyor.

Rhino 6 Yenilikler 21

Gerçek Zamanlı Render

Rhino artık gerçek zamanlı ışın izleme görüntü alanı moduna sahip… Ayrıca gerçek zamanlı SSAO, çıkartma, görsel tabanlı aydınlatma ve ekran ,dünya tabanlı haritalama ön gösterileri de var:

Modelleme tasarım sürecinin sadece bir parçası. Aynı zamanda tasarımı nasıl oluşturduğunuzu da göstermelisiniz. Daha iyi DWG desteği ve RichText sonucu için yeninden hazırlanan kısaltma tarzı ara yüz sayesinde dokümantasyon iş akışının birçok bölümünü düzenledik. Neyi, nasıl tasarladığınızı doğru ve açık bir şekilde göstermek artık çok daha kolay.

Kısaltma Stilleri

Boyutların, liderlerin ve kısaltma tarzıyla metinlerin görünümünü kontrol edin. Her kısaltma nesnesine atanan boyut stillerinin özelliklerini değiştirerek çizim görünüşünü güncelleyin.

Zengin Metin

Zengin metin tek bir metin bloku içerisinde font, kalın, italik ve altını çizme ayarlarını yapmanıza izin veriyor.

Rhino 6 Yenilikler 22

Alanlar

metin ve kısaltmalardaki dokümanlardaki veya nesnelerdeki verilerin görüntülenmesini destekliyor.

Rhino 6 Yenilikler 23

Tolerans

Tolerans seçenekleri: artı/artı, simetrik ve sapma:

İncelikli Kontrol

Artık her nesne için kısaltma stillerini geçersiz kılabilirsiniz.

Kısaltma öğeleri için artık sıfır bastırma ayarları var.

 

İyi Konumlandırma

Arkadan görüntülendiğinde metinleri okuyucuya doğru konumlandırın:

Rhino 6 Yenilikler 24

 

Yığılmış Kısımlar

Yığılmış kısımlar artık tüm kısaltmalarda destekleniyor:

Rhino 6 Yenilikler 25

 

Düzenleme

Artık düzenlemek için metinlere ve kısaltmalara çift tıklayabilirsiniz.

 

Metin

  • Editörde çizgi sarma kontrolleri.
  • Oluşturma sırasında dönme açısını ayarlayın.
  • Model alanı ve yerleşim alanı metni için ayrı ölçekleme.
  • Metin ve metin nesneleri komutları için aynı iş akışı.
  • Tüm metin düzeleme kutularında semboller (derece, yarıçap, çap, ±), yığılmış kısımlar ve metin alanları.
  • Büyük harf-küçük harf düzenleme: Büyük harf, küçük harf, kelimenin baş harfini büyütme ve harf boyutlarını değiştirme seçenekleri.

 

Boyutlar

  • Boyutlar için geçmiş varsayılan değerdedir. Boyutlanmış bir nesneyi değiştirdiğiniz zaman boyutlar güncellenir.
  • Devam (Zincir) boyutları.
  • Taban çizgisi boyutları.
  • Açısal boyut ok yerleşimi: okların içinde, dışında oklar olabilir ya da oklar otomatik olarak yerleştirilebilir.
  • Açısal boyut metin yerleşimi: metin içeriye, sağa, sola ya da otomatik olarak yerleştirilebilir.

 

Nokta

  • Font ve yükseklik ayarları.
  • İkincil metin: noktanın içinde gösterilmeyen ama noktayla ilgili olabilecek bilgi.

Liderler

Lider yapılara daha fazla kontrol ekledik: düz, eğimli, metne nokta ekleme.
Rhino 6 Yenilikler 26

 

Çıkma (Hatch)

Çıkma sınırları blok içerisinden seçilebilir.

 

Merkez İşareti

Merkez işaretleri, dairelerin ve kavislerin merkezlerini işaretlemek için yerleştirilebilir.

Rhino 6 Yenilikler 27

 

Resim

Resim komutu bitmap kullanmayı kolaylaştırıyor.

Katman

  • Sadece mevcut detay ayarlarında yeni Katman.
  • Detay görünürlüğü artık bağlantılı bloklarda hatırlanıyor.
  • Görüntü alanı katmanı başına görünürlük, genel katma görünürlüğü ayarlarından etkileniyor.

 

Dosya I/O

  • DWG: Yeni kısaltma stili ayarları, formatlamayı kaybetmeden Rhino içerisinde daha fazla DWG dosyasını kullanmaya imkan tanıyor.
  • DWG: Basitleştirme işaretlenmediğinde düz çizgilerin dışa aktarılması basitleştirildi.
  • DWG: AutoCAD 2015 dosyalarını açabilme becerisi eklendi.
  • Birden fazla PDF baskısı alabilme.
  • PDF kaydetmek için API.
  • SVG dışa aktarma aracı Ölçeklenebilir Vektör Grafikleri dosyalarını kaydetmeye izin veriyor. Bu görsel Rhino’dan dışa aktarılan SVG’yi gösteriliyor:

Rhino 6 Yenilikler 28

 

Make2D

Make2D  daha hızlı, daha iyi, daha temiz ve daha fazla özelleştirilebilir sonuçlar sunmak için baştan sona yeninden yazıldı.

Rhino 6 Yenilikler 29

 

ViewCaptureToClipboard/File

ViewCaptureToFile (Görüntüyü Dosyada Göster) ve ViewCaptureToClipboard (Görüntüyü Panoda Göster) artık kolay diyaloglara sahip.

Bloklar

Blok değiştirme mantığı, sonuçları daha tahmin edilebilir yapmak ve isimlendirme çarpışmalarını önlemeye yardımcı olmak için yeninden tasarlandı.

Lisanslama

Rhino’nun sizin için nerede ve ne zaman mevcut olacağını değiştirecek şekilde Rhino’yu yeni bir şekilde lisanslama yöntemi ekledik. Artık Rhino’yu lisanslamanın üç yolu var:

  1. Cloud Zoo (Yeni) – Lisansınızı giriş yaparak dünyanın herhangi bir yerinde kullanın.
  2. Single-Computer – Rhino’yu tek bir bilgisayarda lisanslayın.
  3. Zoo – Özel ağınız içerisine Rhino lisanslarını kullanın.

Yeni Cloud Zoo yönetiminin birçok kişi için en iyi Rhino lisanslama yöntemi olduğuna inanıyoruz:

  Cloud Zoo Single-Computer Zoo
Kolay Kurulum
Her Yerde Çalışma
Çevrimdışı Lisans
Tüm Bilgisayarlarda Lisans
Lisansı Paylaşın*
Dünyanın Her Yerindeki Takımları Yönetin
Lisans Kullanımını İzleyin
İstemci Yapılandırması Yok
Bakım Yapılacak Sunucu Yok
Otomatikleştirilmiş Lisans Konfigürasyonu

* Tek kullanıcı için eğitim lisansı ve yeninden satışa uygun olmayan lisanslar paylaşılamaz.

Cloud Zoo Lisanslama

Cloud Zoo Lisanslama, Rhino’yu lisanslamanın en yeni yolu. Cloud Zoo birçok fayda sunuyor:

  • Bireysel kullanıcılar Rhino’yu kullanmak için Rhino Hesaplarını kullanarak giriş yapabilirler. Kısacası Rhino herhangi bir bilgisayarda kullanılabilir.
  • Cloud Zoo, kurumlar ve okullar için lisans dağıtımını basitleştirebilir. Kurumlar lisans havuzu oluşturarak lisansı takım üyeleriyle paylaşabilirler.
  • Çevrim içi veya çevrim dışı çalışın. Lisansları kontrol etmenize gerek olmaz; bu nedenle lisansız kullanım gibi bir durumdan kaçınabilirsiniz.
  • Sürekli internet bağlantısı olmasa bile lisanslama çalışmaya devam eder.
  • Lisans sunucu alt yapısını McNeel yönetsin.

Takımlar Cloud Zoo Üzerinde

Cloud Zoo, kurumlar ve okullar için takım oluşturmayı destekliyor. Takımlar, Zoo üzerindeki lisansları kullanabilecek insanlardır.

Alan Adına Bağlı Takımlar

Büyük takımların daha kolay yönetilmesi için alan adıyla bağlanan hesaplar ayarlanabilir. Alan adıyla eşleşen e-posta adresi olan herkes otomatik olarak alan adına bağlı takıma katılır ve lisansa erişir – e-posta ile doğrulama gerekli değildir. Alan adına bağlı takımlar, kullanıcı yönetiminin merkezi olması için özel doğrulama sağlayıcılarını destekler (Google, Aktif Rehber veya One Login). Takımınızı alan adına bağlayın..

Cloud Zoo Seçenekleri:

Tek Bilgisayar Lisansı

Tek Bilgisayar lisansı, lisansı doğrundan belirli bir bilgisayarda çalıştırır. Lisansı farklı bir bilgisayara taşıyabilirsiniz. Sadece eski bilgisayardan kaldırın ve yeni bilgisayara kurun – McNeel & Ortakları ile bağlantı kurmanıza gerek yok. Lisansınızı birden fazla bilgisayarda paylaşmak istiyorsanız, lisansı Cloud Zoo’ya ekleyin.

Zoo Lisanslama

Zoo sunucu yazılımını indirmek ücretsizdir ve yazılım özel ağdaki sunucuda çalışır. Zoo, Zoo sunucu üzerindeki tüm lisansları merkezi olarak yöneterek özel ağınızdaki herkese sunar. Evden veya uydu ofislerinden erişim için VPN bağlantısı gerekmektedir.

Daha fazla detay için Zoo internet sitesi bakınız…

Yönetim

Rhino’nun kurulumunu ve yapılandırılmasını daha kolay hale getirmek için çok çalıştık. Lütfen yeni Sistem Gereksinimlerine bakınız.

Basitleştirilmiş Kurulum

Rhino kurulum motorları sorunları daha iyi tespit etmek ve çözmek için baştan sona yeniden yazıldı.

Seçenek Editörü

Tüm ayarlar bulması, değiştirmesi, karşılaştırması ve paylaşması kolay yeni bir kullanıcı ara yüzünde birleştirildi.

Rhino 6 Yenilikler 30

Yeni

Make2D daha hızlı, daha iyi, daha temiz ve daha fazla özelleştirilebilir sonuçlar sunmak için baştan sona yeninden yazıldı.

Temiz Arayüz

Make2D çıktısı üzerinde daha fazla kontrolle iyileştirilmiş kullanıcı deneyimi.

Rhino 6 Yenilikler 31

Gizli Çizgi Katmanları

Gizli çizgi katmanları kesik çizgilidir:

Rhino 6 Yenilikler 32

Grasshopper’dan Make2D

Grasshopper Make2D bileşenleri, özel mantıkla 2B kompozisyonlar oluşturmanıza izin veriyor:

Rhino 6 Yenilikler 33

Kırpma Düzlemleri

Artık kırpma düzlemleri destekleniyor ve kırma düzlemi kesişim noktaları hesaplanıyor:

Rhino 6 Yenilikler 34

Tüm sahne siluetleri

Tüm sahne siluetleri artık hesaplanıyor:

Rhino 6 Yenilikler 35

Her Şey için Make2D

Yüzeyler, bloklar, noktalar ve kısaltma nesnelerinin tümü Make2D ile çalışıyor.

Rhino 6 Yenilikler 36

Geliştirici Erişimi

Silüet oluşturma, gizli çizgi çizme ve Make2D komutları ara yüzü ile geliştirici erişim eklentisi.

Rhino 6 Yenilikler 37

Geliştirmeler

  • Her yönden daha hızlı.
  • Detaylarda daha iyi.
  • Eğrileri gizli, görünür veya kopya şeklinde doğru sınıflandırma.
  • Tüm eğrileri tutuyor; önceden Make2D eğrileri küçük segmentlere bölüyordu.
  • Çizim oluşturulurken ilerleme raporlanıyor.

Küçük kaçamaklar uzatılmış modelleme seansı boyunca acılı kağıt kesiklerinin üstüne ekleniyor. Rhino 6’da yüzlerce küçük hatayı çözdük ve ayrı ama benzer özellikleri tek bir komut altında toplayarak Rhino’yu daha rafine hale getirdik.

ViewCaptureTo

ViewCaptureToFile (Görüntüyü Dosyada Göster) ve ViewCaptureToClipboard (Görüntüyü Panoda Göster) artık kolay diyaloglara sahip.

OneView

OneView tek bir görünüşten modelleme yaparken kullanışlı olacak şekilde C-düzlemlerini aktif görünüşle otomatik olarak hizalıyor.

Resim

Resim komutu Background Bitmap (Arka Plan BitMap) & PictureFrame (Resim Çerçevesi) komutlarının yerine geçiyor ve kendi benzersiz, basitleştirilmiş ve malzeme türünü sunuyor.

Kılavuzlar

Geçici model yardımcıları olarak kullanılmak üzere sonsuz sayıda çizgi oluşturmak için AddGuide (Kılavuz Ekle) komutunu kullanın. Hepsini kaldırmak için RemoveGuide (Kılavuzu Kaldır) komutunu kullanın.

Rhino 6 Yenilikler 38

Mesh NGons

Mesh NGons: Yüzeylerin artık üçgen, dörtgen ve N-taraflı poligon (“N-gon”) yüzeyleri/yüzleri var. Ngons artık birçok komutta destekleniyor. Dosya I/O iyileştirmeleri, destekleyen formatlar arasında çalışabilmeye izin veriyor (.obj, .skp gibi):

Rhino 6 Yenilikler 39

MeshFromLines

Çizgi ağından yüzey oluşturmak için MeshFromLines komutunu kullanın.

Rhino 6 Yenilikler 40

Yüksek DPI

Yüksek DPI ekranlarında mükemmel pikseller… ve düşük çözünürlüklü ekranlarda da mükemmel pikseller.

Rhino 6 Yenilikler 41

AMF Dosya I/O

Eklemeli üretim için AMF dosya formatı destekleniyor.

Rhino 6 Yenilikler 42

Dağıtım

İki nokta arasında ya da belirlenen boşluk mesafeleriyle nesneleri eşit olarak dağıtın.

Rhino 6 Yenilikler 43

Komut Satırı Matematiği

Komut satırında platform hesaplamaları. Videoyu İzleyin

Nesnelere Veri Ekle

Nesne Özelliklerine bulunan kullanıcı Metin editörü, nesnelere veri eklemek için kullanılabilir. Videoyu İzleyin

Sürükleme Gücü

Sürükleme Gücü ayarlanarak piksel ve fare hareketlerinin eşleşmediği noktalarda ince pozisyon ayarlarına izin verir. Videoyu İzleyin

Gumball Çıkarma

Gumball artık noktaları çıkarmak için kullanılabilir… Videoyu İzleyin

MatchSrf Geçmişi

MatchSrf artık Geçmiş açıkken çalışıyor. Videoyu İzleyin

BlendSrf Geçmişi

BlendSrf artık Geçmişi gösteriyor: ilk olarak seçilen süreklilik türünü güncelliyor ve tutuyor. Videoyu İzleyin

Daha Kolay ExtendSrf

ExtendSrf özelliğini kullanmak çok daha kolay: kenara tıklayın ve içeriye ya da dışarıya sürükleyin. Uzatma (veya kısaltmalara) ayrı bir yüzey olarak izin vermek için Birleştir seçeneğini ekledik. Videoyu İzleyin

FlowAlongSrf

FlowAlongSrf artık biçimlendirme sırasında nesnenin basit yapısını tutan ConstrainNormal (Normal Kısıt) seçeneğine sahip. Bu seçenek düzlem üzerine nesne taslağı eklemeye ve taslağı hareket eden nesnenin yönünde tutmaya izin veriyor. Videoyu İzleyin

Alt Eğrileri Seçin

Alt eğriler (çoklu eğri içerisinde), alt nesne seçimi olarak destekleniyor. Crtl + Shift’e basılı tutarak seçin veya yeni alt nesne seçim filtrelerini kullanın! Videoyu İzleyin

Kenarınız Mı Var?

FilletEdge yarıçapları ve seçimleri artık düzenlenebilir. Düzenlenme dolgulu çoklu yüzey kopyalarında ve dosya IO boyunca sürdürülebilir. Videoyu İzleyin

Yalıt

Yalıt komutu “Invert Hide” (Evirmeyi Sakla) komutunun yerine geçerek kalabalık sahnelerde işinize odaklanmanıza izin veriyor. Videoyu İzleyin

Ve Daha Fazlası

  • ReduceMesh: artık girdi yüzeylerinin küçültülmesi üzerinde daha fazla kontrol sağlıyor.
  • Daha fazla komuta dair Geçmiş:
    • BlendSrf
    • Bounce
    • ChamferSrf
    • ExtractIsocurve
    • FilletSrf
    • InterpCrvOnSrf
    • MatchSrf
    • MoveExtractedIsocurve
    • VariableBlendSrfVariableChamferSrf
    • VariableFilletSrf
  • Boolean operasyonları çakışık yüzeylerde daha güvenilir olarak çalışıyor.
  • STEP içe aktar komutu, çoklu yüzeyleri daha iyi desteklemek için baştan sona yeniden yazıldı.
  • RemoveAllNakedMicroEdges (Tüm Tek Mikro Kenarları Kaldır) küçük modelleme hatalarından kaynaklanan küçük kenar hatalarını temizler.
STORE