V-Ray , günümüzde üretim için söz konusu en yüksek kalitedeki render araçlarından biridir. Dünya çapında profesyonel CG sanatçıları ve görselleştirme firmaları tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Yüksek render sürati ile elde edilen, ispatlanmış, çekici ve süper gerçekçi görüntü kalitesi tüm alanlardan pek çok kullanıcıyı cezbetmektedir. V-RayforC4D bu müthiş render motorunun Cinema4D özelinde uygulanan şeklidir. V-Ray’i direkt Cinema4D içerisinde, tipik C4D iş akışı içerisinde kullanmanızı sağlar. V-Ray, mimari & tasarım görselleştirmesinde, araba render işlemlerinde, TV reklamlarında ve en son 3D Blockbuster AVATAR gibi Hollywood filmlerinde defakto standarttır. Kalitelidir, hızlıdır, güvenilirdir!

En Üst Render Kalitesi

V-RayforC4D’yi özel kılan, kesinlikle son derece kısa render sürelerinde elde edilen olağanüstü görüntü, ışık ve malzeme kalitesidir. Endüstride başka hiç bir şey, tasarımcının serbestliği ve ayarlara hakimiyetine bu kadar olanak tanırken, bu kadar kısa sürelerde, bu kalitede sonuçlar sunamaz. V-Ray fiziksel doğruluğu yüksek render sürati ve esnekliği ile birleştirir. Kendisini pek çok stüdyonun da ilk tercihi yapacak şekilde aynı yüksek görüntü kalitesini titremesiz obje ve kamera animasyonlarını da oluşturma yetisine sahiptir.

 

Güç & Hız

V-Ray’in render hızıyla büyüleneceksiniz. Gerçek dünya render işlemlerinde hız açısından V-Ray’in hızına yaklaşan pek yoktur. Gösterişli yansımalar, yüksek çokgen sayısı, GI, yüksek sayıda alan ışık, animasyonlar, iç mekan & dış mekan renderları, V-Ray ile tamamı en üst kalitede birkaç kat daha hızlı render işlemine tabi tutulur. V-Ray, mevcut en süratli yüksek kalitede tam özellikli render motoru olarak bilinir. Tek kare görüntüler ve animasyonlar için, bu sürat ve kaliteyi direkt Cinema 4D içerisine entegre olarak V-RayforC4D ile elde edin.

 

Çok Tabakalı BRDF Malzemeleri

Malzemeler ışığın tabiat kanunlarına göre tam olarak doğru davranmadıkları sürece, en iyi render motorları bile değersizdir. V-Ray’de malzeme GI, ışık yansımasının, emiliminin ve dağılımının tüm özellikleri ile mükemmel çalışmak üzere çok ince dengelenmiştir. Gerçek BDRF kodları bazında çok tabakalıdır ve tüm özellikleri son derece süratli görselleştirir.

 

 

Derin Cinema 4D Entegrasyon

V-RayforC4D uzun yıllardır Cinema4D kullanan tasarımcılar & yazılımcılar tarafından geliştirilmiştir. Direkt olarak editor & picture viewer pencerelerinde render yapar. Tüm doğal Cinema4D objelerinin, eşleyenlerinin, ışıklarının vb. renderını yapar… V-Ray BRDF Malzemesinde Cinema4D shaderları ve dokularının %98’ini işleyebilirsiniz. C4D objelerinin fonksiyonelliklerini arttırmak için V-Ray tag’leri kullanır. V-RayforC4D çalışmada doğal “C4D benzeri” hissi ve entegre iş akışını sağlar.

Mükemmel Görüntü Kalitesi


V-RayforC4D, Cinema 4D kullanıcılarına dünyaca ünlü, hız, kalite ve kontrolüyle mukayese edilemez görüntü kalitesini sunmaktadır…
3DsMax platformundaki yüz binlerce kullanıcısı tarafından da ispat edildiği üzere, V-Ray görüntü ve ışık kalitesi
ile meşhurdur. V-Ray’in kullanıcılarının çok sevdiği benzersiz bir ışık dağılım ve yüzey kalitesi olduğu sır değildir. V-Ray ışık, yüzey ve görüntüleri, dahili olarak çok dengeli bir şekilde hesaplar.

Çok süratli ve temiz GI, sınırsız ışık sekmesi!

GI V-Ray’in görüntü kalitesinin tek sırrı değildir ancak elbette V-Ray’in önemli bir özelliğidir. Belki de tüm render motorları arasındaki en hızlı ve en güvenilir render motorudur. Sadece V-Ray tarafından sağlanabilen bir süratle neredeyse fiziksel doğru çözümler, çok yüksek sayıdaki poligonda son derece süratli işlenebilir.

Diğer hiçbir uygulamada olmayan şekilde V-Ray, sınırsız ışık sekmesi sağlarken resmin gerçek vanalı önizlemesini de sunabilen en hızlı ve en yüksek kalitedeki IR+Lightchache metodunu kullanır. V-Ray, günümüzün en üstün GI metodlarından biri olan özel V-Ray Lightcache algoritmasını sağlayan tek yazılımdır.

Özellikle V-Ray’i hemen kullanmaya başlayan yeni kullanıcılar için, açılır menülerde sağlanan hazır ayarlarla, kullanımı da son derece kolaydır. V-Ray temelden GI çeverine inşa edilmiştir.

Titremesiz Obje ve Kamera Animasyonu

V-Ray üstün animasyon yetileri ile dünyaca ünlüdür, V-Ray GI eskiden sadece tek kare görüntülerde elde edilebilen kalitede, titremesiz ve son derece süratli obje ve kamera animasyonu sağlamaktadır.

Tüm sahneniz için GI hesaplamasını sadece bir kez yaptığınızı ve kameranızla serbestçe, GI hesaplamalarını tekrar tekrar yapmaya gerek kalmadan dolaşabildiğinizi hayal edin? Evet, bu ve çok daha fazlası V-Ray ile mümkün!

Gelişmiş GI cashing metodları ile, tüm bir GI sahnesi kaydedilebilir ve çıkış çözünürlikleri değişse dahi daha sonradan yeniden kullanılabilir. Bu, bir kamera animasyonunun render süresini günlerden saatlere indirebilir. Kaydedilmiş olan GI çözümü, yüksek çözünürlükte tek kare renderlar için de yeniden kullanılabilir. Bu, elbette MAXON NET-Render Modülü ile birlikte de son derece süratli çalışmaktadır.

Fiziksel olarak doğru V-Ray ışıkları

V-Ray, Cinema4D ışıklarını kullanmakla birlikte, onları otomatik olarak, daha da yüksek kalite ve denge elde etmek için otomatik olarak V-Ray fiziksel ışıklarına dönüştürür. Fotometrik ışıkları watt, lümen, radyans gibi V12 özellikleri ile kullanabiliyorken, BDRF sistemi ile kullanılabilmek ve V-Ray fiziksel motorundaki en yüksek kaliteyi elde edebilmek için tamamen kalibre edilirler.
Elbette, üreticilerin IES verilerini alabilirsiniz. Bu dosyaların binlercesi, internetten ücretsiz olarak indirilebilir ve birkaç fare tıklaması ile V-Ray içerisinde kullanılabilirler. Mimari tasarım ve görselleştirmede size büyük bir avantaj sağlamak üzere IES ışıkları, gerçek lambalardaki ışığın gerçekçi dağılımını sağlarlar.

V-Ray içerisinde, birşeyleri taklit etmeye gerek yokutr. Sadece ışığı gerçek hayatta olması gerektiği gibi yerleştirin ve V-Ray ışıkları gerçek şekilleri ile işler…

İç ve Dış Mekanlar İçin Fotometrik Fiziksel Güneş ve
Gökyüzü:

V-Ray herhangi bir ışık veya Cinema 4D Güneş objesini tam bir fiziksel gökyüzü ortamına dönüştürme yetisine sahiptir. Bu sayede sadece bir kat tıklama ile fiziksel olarak tamamen doğru ışık çözümleri oluşturabilirsizini, tüm yapmanız gereken konum, tarih ve saati ayarlamak olacaktır. Bu, tüm IES ve fotometrik ışıklar için de geçerlidir.

Tam Fiziksel Kamera Simülasyonu

V-Ray fiziksel kamera ile bir sahnenin tüm ışıklandırma süreci yenilendi. Bir daha asla fiziksel kamera olmadan
çalışmak istemeyeceksiniz.

Gerçek dünyadaki bir kameranın sahip olduğu tüm kontrollere sahiptir. Sahne aydınlık etkilerini iso ve mercek diyaframı ayarları ile değiştirebilirsiniz, Bir f-stop tanımlayabilir ve resmin renk dengesini şablonlar kullanarak belirleyebilirsiniz.

Tam Hdri Desteği

V-Ray’de her şey her kanal için tam HDRI 32bit desteği ile render edilir. Bu sayede doku, shader, renk değeri gibi tüm girişler, kalite kaybı olmaksızın 32bit olarak ayarlanabilirler. Bu, talepkar tasarımcılar vey üretim ortamları için son derece değerlidir. HDRI görüntüleri, renderların son derece süratli, gölgeleri resimden oluşan gerçekçi kaotik etkiler oluşturabilecek şekilde sahnenin aydınlatması amacıyla da kullanılabilirler.

Fiziksel Doğru Çok Tabakalı BRDF Malzeme

V-Ray, Cinema 4D’ye, yüksek seviye çok tabakalı BDRF malzemeleri ile ek olanaklar sunmaktadır. Malzeme ekranı, Cinema 4D malzeme ekranına benzer, sadece daha fazla kontrol içeren ek kanallar sağlar ve gerçek “BRDF” ile her yansıma kanalı için gerçek IOR(ND) ile gerçek fiziksel kalite sağlar.

Tipik shader taklidi gerekmeksizin tüm yüzey hesaplamaları gerçek dünya fiziksel davranışları ile hesaplanırlar. Yansımalar, parlak yansımalar, şeffaflıklar, geçirgenlikler, yarı geçirgenlikler, ve fiziksel doğru alt yüzey taraması (ve tekil SSS), ışık verebilme, normal map’leri ve displacement gibi pek çok özellik ile, V-Ray malzemesi, neredeyse sınırsız olanaklar sağlamaktadır.

Benzersiz V-RayforC4D BRDF Malzemesi ile, malzeme oluşturmak tam bir keyiftir. Malzeme oluşturmada öncesinden çok daha doğal ve hayal ettiğinizden çok daha fazla kontrole sahip olarak çalışabilmenizi sağlar. Metaller metal, ahşaplar ahşap, camlar cam gibi görünür…

Ray hızlı öğrenmeniz ve kullanmaya hemen başlamanız için bu şekilde tanımlanmış yüzün üzerinde malzeme ile birlikte gelir.

V-Ray Blendmaterial


V-Ray blend malzemesi BDRF malzemelerinin olanaklarını daha da ileriye taşır. 10 adede kadar BDRF malzemesini her özelliğini kontrol edebilecek şekilde tabakalı olarak kaynaştırarak kullanabilmenizi sağlar.

V-Ray 2-Sided Material

V-Ray 2 sided, en inanılmaz malzemelerden biridir; yarı geçirgen, ince yüzeyleri, sanki düz, sıradan bir yüzeyin rederını alıyormuşçasına hızlı işleme tabi tutar!

Işığı, bir taraftan diğer tarafa aktarır, gölgeler oluşmasını ve tamamen doğru GI hesaplamaları yapılabilmesini sağlar. Hayal edebileceğiniz tüm yarı şeffaf malzemeleri oluşturabilmeniz V-RayforC4D ile son derece kolaydır. Ön ve arka yüzeyleri farlkı malzemeler ile kaplayabilir ve her yüzeydeli yarı şeffaflığın nasıl olabileceğini kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.

V-Ray Proxy Objeleri – En Hızlı 3B Eşleyenler

V-Ray, ram gereksinimini ortadan kaldıracak şekilde milyonlar hatta milyarlarca çokgenin, objelerin binlerce kopyasının render işlemine alınabilmesini sağlayan, en etkin Proxy çözümlerinden birini sağlar.

Eşleyenler farklı boyut, açı ve malzemelerde olabilirler, Onları Maxon’un mograph veya “paint on surface” gibi komutlarını kullanarak yayabilirsiniz ve istediğiniz anda basit bir tag ile V-Ray proxy objesine dönüştürebilirsiniz.

Harici dosya kaydı yapmanız gerekli değildir, sadece tag’i ekleyin ve gerisini V-Rayforc4d sizin için yapsın 🙂

Peki Proxy ne için kullanılır? – pek çok 3B bitki, arama, mobilya, veya örneğin insan için, ram kaybı olmaksızın render alabilmek için.

Kamera & Obje hareket Flulaştırması

V-RayforC4D kameralar ve hareket eden çokgen objeler için hareket flulaştırması sağlar.**(not: defromerler için henüz mümkün olmadığı sınırlamasını hatırlatmak isteriz)  Kullanımı son derece kolaydır, sadece hareket flulaştırmasını açın ve render tuşuna basın – hepsi bu:-).  Ayarlar tek bir tagle veya obje bazında kullanılabilir.

V-Ray hızlı mikro çokgen displacement

V-Ray son derece hızlı ve detaylı micro poly displacement sunmaktadır. Artık displacement özelliğini gerçek render süresinde alt bölünmeli efekti çok detaylı modellerin oluşturulmasında kullanabilirsiniz. Yeni “water level” özeeliği, geometri bölümlerinin render süresinde kesilmesini sağlar (aşağıdaki zincir örneğinde görüldüğü üzere, aslında bu zincir sadece bu işleme tabi tutulan basit, düz bir yüzeydir (!)

V-Ray Fiziksel DOF & Bokeh Lens Efektleri

V-Ray yüksek kalitede ve fiziksel olarak doğru Depth of Field sağlar. Bozulmalar ve lens şeklini de hesaplara dahil eden bokey efektlerini de kullanır.

Kullanımı da son derece kolaydır, yoğunluğu, gerçek hayattaki gibi fiziksel kamera ayarları ile kontrol edilir. Aslında ek yapmanız gereken bu özelliği açmaktır, V-Ray gerisini sizin için gerçekleştirir.

Elbette diğer pek çok yazılımın sınırlamalarını ortadan kaldırır, yansımalar, camlar arkasından doğru renderlar elde edersiniz, hatta yansımalarda dahi doğru DOF ve bokeh etkilerini görebilirsiniz. Bu sayede sahnelerinizde son derece gerçekçi etkiler elde edebilirsiniz. İşte bazı örnekler:

Özel V-Ray HDRI Kubbe Işık

Bu sahnede tek bir ışık bile kullanılmadı.

Evet doğru okudunuz, yukarıdaki renderda hiç ışık kullanılmadı! Sadece, binanın dışına bir tane HDRI (high dynamic range image) resim konuldu. Tüm ışık o resimden gelmekte. Tam GI & Fiziksel kamera ile renderı alındı. Görselin kalitesi gözlerinizin önünde…

Böyle bir sahne V-Ray’de uzun sürede mi render alınır? – Hayır, elbette değil. Bu sadece HDRI ile aydınlatılan görüntü mac pro bilgisayarımızda 3 dakika 42 saniyede oluşturuldu!

V-Ray 360 Derece Özel Kamerası

Bu özel kamera ile 360 derece gerçek yarı küresel bir görüntü içerisinde render alarak vurucu etkiler elde edin veya HDRI çevreleri oluşturun.

V-Ray özel Ek Kameralar

Ek olarak, V-RayforC4D başka özel kamera özellikleri sunmaktadır, Gerçek lenslerdeki gibi balık gözü deformasyonu veya Quicktime veya flash VR’da kullanılabilecek kübik render işlemlerini tek hamlede gerçekteştirebilirsiniz. Elbette bu kameralar da normal kameraların hızı ile render alırlar.

V-RAYforC4D Direkt MAXON Mograph Desteği

V-Ray ve Mograph sıkı dostlardır. En iyi MAXON modüllerinden biri C4D için en iyi proxy render motoru ile güçlerini birleştirerek, kullanıcılara eşi benzeri olmayan olanaklar sağlamaktadır. Pek çok Mograph fonksiyonu desteklenmektedir, Maxon kendi özellikleri ile obje dağılımlarını en verimli ve kullanışlı şekilde gerçekleştirirken V-Ray buna etkin şekilde uyum sağlar.

V-RayforC4D +Thinking Particles + Proxy Objeler

Thinking Particles Cinema 4D’deki kuvvetli bir araçtır. Bu nedenle V-Ray, Thinking Particle objelerini direkt ve elbette GI ile de çok süratli renderlar.

Eşleyenlerin renderlarını almanın yanı sıra, V-Ray proxy objesini Particle kaynağı olarak kullanabilir ve proxy objelerini Thinking Particle ayarları ile yayabilirsiniz.

Eğer Proxy’ler kullanırsanız, sadece tek partikül için RAM gereksiniminiz olur. Tüm diğer partiküller gerçek 3B eşleyenlerdirler.

V-RayforC4D ve MAXON Hair Modülü Render İşlemi

Mimari görselleştirme için tipik bir saç-çimen görseli, son derece hızlı render edilir ve herhangi bir doku veya displacement yönteminden çok daha kaliteli görünür.

Eğer hair modülündeki modlardan birini gerçek geometri üreten şekilde ayarlarsanız (direkt render zamanında), V-Ray Hair’i çokgenlere dönüştürmeye gerek kalmaksızın render eder. Bu, özellikle 64bit platformda, V-Ray çok sayıda çokgen yüzünden yavaşlatılmayacağından son derece hızlı çözüm elde etmenizi sağlar. V-Ray hair objelerini tam GI ve yansıma etkileşimi ile süper gerçekçi görüntüler alabileceğiniz şekilde render eder!

V-RayforC4D, Ağ Ortamında Görüntüyü Otomatik Olarak Şeritlerle Render Alır

V-Ray otomatik split render fonksiyonunu, herhangi bir büyük görseli, yatay veya düşey şeritlere ayırmak için kullanın. Örneğin tek karenin renderını 6 şeride ayırırsanız, gerekli render süresi, 6 eş makine ile, orijinal render süresinin 1/6sı kadar olacaktır. V-Ray hafızadaki bir GI hesaplamasını kullanacağından, asla birleştirme izleri görmezsiniz. En iyisi bu özelliği MAXON net render veya V-RayforC4D yüklü birden fazla iş istasyonu ile kullanmaktır. İnanılmaz zaman tasarrufu sağlar!

V-RayforC4D Render Region Komutu

The V-Ray render region komutu, bir resim veya animasyonun belirli bir bölümünü seçmenizi ve sadece o bölümünü yeniden render etmenizi sağlar.

V-RayforC4D Yüksek Çokgen Sayılı Render

V-Ray çok yüksek sayıda poligondan oluşan sahnelerin renderını alabilir. Eğer söz konusu olan 3B ağaçlar, detaylı CAD modelleri, arabalar, 3B insanlarsa, V-Ray, çok sayıda poligon nedeniyle o kadar yavaşlamaz, hatta V-Ray özellikle 64bit ile çok sayıda poligonu sever. Örnek sahne 300mb büyüklüğünde bir CAD modelini, artı, bir şehir modelini, artı her birinde 25000+ 3b yaprak(dokulu) bulunan pek çok ağacı içermektedir ve bir saatin altında render edilmiştir. C4d file dosyası ağaçlar olmaksızın yaklaşık 500mb büyüklüğündedir…


Hızlı SSS2

Yeni V-Ray hızlı SSS2 shader’ı, akıllı optimizasyonları örnekleme ve enterpolasyon metodları altında, harika sonuçları inanılmaz hızlarda elde edebilmek için birleştiren bir hesaplamadır.

Bazı ayarlamalarda, neredeyse gerçek zamanlı hızında, interaktif render bölgeleri içerisinde dahi elde edebilirsiniz. Render sürati, neredeyse normal bir malzeme ile aynıdır.

Hızlı SSS2 ile plastik, taş, mermer, deri, sıvı, kan, krem gibi pek çok malzemeyi oluşturabilrsiniz. Hızlı hesaplanabilmesi sayesinde, SSS kullanırken ikinci defa düşünmenize artık gerek kalmamıştır. Küçük objeler dışında büyük mimari sahnelerde de kullanma olanaklarınız vardır.

Gelişmiş Dirt & AO Malzeme Shader’ı

V-Ray size yüksek kalitede AO (ambient occlusion) renderları hızla elde edebilme olnağını tanır. V-Ray dirt malzeme shader’ı AO’nun tüm sahnede veya sadece shader (malzeme bazlı) oluşturulmasını sağlar. Ek olarak söz konusu shader, malzemelerdeki eskime, kirlenme ve paslanma gibi etkilerin de oluşturulması için kullanılabilir.

Yukarıdaki resim, GI kullanılmasan, sadece basit bir AO malzemesi ve yayvan yansımalarla bir mac pro bilgisayarda 1 dakika 10 saniyede render edilmiştir.

Otomatik “LWF”/linear workflow

V-Ray LWF olarak isimlendirilen tam doğrusal çalışma akışı sunar. Diğer çözümlerin aksine, V-ray size özelleştirilmiş gamma ayarları, özel 8 & 32 bit iş akış araçları ve kullanıcı tanımlı etkileşim seçeneklerini sunar. En basit şekli ile, sadece istenilen gamma değerini ayarlayın ve LWF tuşunu işaretleyin. V-Ray geri kalanı sizin için halleder.

Gelişmiş Tone Mapping Kontrolü

Linear workflow bir tasarımcının kullanmak istediği herşey olabilir, gene de, ek olarak 32 bit veriden tone mapping son derece önemlidir. V-Ray en son sistem tone mapping kontrollerini sağlar. Bu sayede tasarımcı, kontrast renkler gibi tüm unsurlara hakim olur.

Yeni Otomatik, Hiyerarşik Proxy Göndericisi

V-Ray proxy ile, milyarlarca çokgenin renderını alabilirsiniz. Vrmesh dosya yükleyici, harici.vrmesh dosyalarını kütüphanelerden yükleyebilmenizi sağlar, bu sayede orijinal dosyayı yüklemenize dahi gerek kalmaz. Bu sayede, sadece render işlemi sırasında render bucket’ı başına yüklenmek üzere, karmaşık objelerin renderında inanılmaz RAM tasarrufu sağlarsınız.

Binlerce detaylı ağaç ve bitkiler içeren ormanlar, buğday tarlalarının renderlarını alın. Bir stadyum dolusu insanı görselleştirin, hayal edin…

Yukarıdaki örnekte Mograph orijinal obje gurubunun yayılımında proxy kopyalarının çoğaltılması için kullanıldı. Proxy objesi, gerçek alan gölgeleri, GI etkileşimi, yansıma, DOF gibi özellikleri ile gerçek objelerle aynı karakteristiktedir.

Detaylı Çok Kanallı Çevreler & Arkaplanlar

V-ray’de environment sekmesi, arkaplanı, yansımaları, kırılmaları ve ayrı ayrı kanallarda GI etkisini kontrol edebilmenizi sağlar. Compositing tagler kullanarak çoklu gökyüzü objelerini kullanmanıza gerek yoktur. V-Ray environment, tüm bu unsurları tek bir sekme içerisinde kullanabilmenizi sağlar. Environment ayarı, fiziksel gökyüzü ile birlikte çalışarak tüm kontrollerin entegre kullanımına olanak tanır.

Gerçek 3B Hacimsel Dağılım & Sis & Hacim Işık

Bazen bulutların, sisin veya gerçekten kötü havaların simüle edilmesini istersiniz. V-Ray bunlarını tümünü, yapma değil, gerçek hacimsellikleri hesap ederek gerçekleştirir, ve bu işlemleri hızlı yerine getirir. Atmosfer veya atmosfer alanlarını ışığın gerçekte tozla veya nemle karşılaştığında nasıl dağıldığını canlandırmak için kullanabilirsiniz. Görünen güneş ışıkları, pencerelerden geçen ışık hüzmeleri gibi etkileyici görüntüler de oluşturabilirsiniz.


Gerçek fiziksel hesaplamalarla, Hacim dağılımı da kullanılabilir. Işığın tüm özellikleri, tam GI da dahil olacak şekilde dağıtılabilir.

Çokgen & Malzeme Fotometrik Işıklar

V-Ray çokgensel ışıkları 2 tipte kullanılabilir. Kendisine bir obje atanan normal ışık olarak veya direkt bir BRDF malzeme niteliği olarak. Her iki tip de, watt ve lümen cinsinden ayarlanabilen fotometrik kontrollü gerçek alan ışıklarıdır.

V-Ray Kürk


V-Ray fur, halılar, çimen ve elbette kürk gibi unsurların oluşturulması için haika bir araçtır. Eğer arzu ederseniz, hepsi anime edilebilir ve tüm ayarlar doku kökenli olabilir.

Çok Platformlu- Tek Lisans Hepsine Uygun!

Önemli bir başka nokta – V-RayforC4D çok platform desteklidir. İyi tarafı, bir lisansla HEM Mac hem de PC’de ekstra maliyet olmaksızın kullanılabilir olmasıdır. Her lisans anahtarı hem osx (intel 10.5-10.6, 64bit) hem de Windows (XPsp2-win7, 32+64bit) içerisinde kullanılabilir…

Bize Ulaşın