Maxon One, Cinema 4D, ZBrush, Redshift ve Red Giant’ı cesur bir ekosistem yeniden tasarımıyla birleştiriyor; VFX, 3D modelleme ve motion graphics çözümlerinde çok sayıda yeni özellik getiriyor.
Maxon, birleşik yaratıcı ekosistemi genelinde yenilikler sunan ve modüler, tutarlı ve bağlantılı taze bir görsel kimliğe sahip en yeni Maxon One sürümünü duyurdu. Öğrencilerden deneyimli sektör profesyonellerine kadar her seviyedeki sanatçıyı güçlendirmek üzere tasarlanan Sonbahar sürümü; iş akışlarını sadeleştiriyor, teknik engelleri ortadan kaldırıyor ve VFX, motion graphics, 3D modelleme, heykelleme, render, kurgu ve daha fazlasında son teknoloji yaratıcı olanaklar sağlıyor.
Bad Homburg, Almanya
Sinematik hikâye anlatımından yayın grafiklerine, oyun tasarımından mimari görselleştirmeye kadar geniş bir yelpazedeki yaratıcılar, derin entegrasyonlu araçları nedeniyle Maxon One’a güveniyor. Cinema 4D, artık GPU hızlandırmalı, yaratıcı yönden yönlendirilebilir (art-directable) simülasyonlarla gelirken; Maxon Studio, Red Giant efektleri ve özelleştirilebilir şablonlarla video ve yayın tasarımını hızlandırıyor; gömülü varlıklar ve yeniden kullanılabilir Capsules ile zenginleşiyor. Redshift, prosedürel bulutlar, rafine gerçekçilik ve daha hızlı etkileşimli displacement ile mimari render’ı yeni bir seviyeye taşıyor. ZBrush ise iPad’e profesyonel seviye heykelleme deneyimini getirirken 3D baskı desteği ve güçlü pipeline entegrasyonu sunuyor. Bu sürüm, Maxon’un yeteneklerini tek bir platform içinde daha da genişletiyor; fikirleri kavramdan nihai rendere kesintisiz şekilde taşıyor.
David McGavran, Maxon CEO’su “Maxon One, sektörler arası ve tüm yetenek seviyelerindeki sanatçılar için yaratıcı omurgadır,” dedi. “Bu sürüm, yaratıcıların zaten sevdiği özellikleri geliştirmekle kalmıyor; teknik engelleri ortadan kaldıran ve yeni yaratıcı olasılıkların kapısını açan yenilikler sunuyor. İster sınıfta olun ister büyük bir prodüksiyonun başında, Maxon One sınırlar olmadan üretmenize yardımcı olur.”
Yaratımın Her Aşaması İçin Birleşik Ekosistem
Maxon ekosistemi, iPad’de ZBrush’un sunduğu taşınabilirlik ve hassasiyetten Redshift renderının sağladığı sürükleyici görsel gerçekçilik ve sinematik kaliteye uzanan yeniliklerle yaratıcı özgürlüğü güçlendirmek üzerine kurulu. Maxon One; Cinema 4D, ZBrush, Redshift, Red Giant ve Maxon Studio’yu, yaratım sürecinin bir aşamasından diğerine uyum içinde çalışacak şekilde tasarlanmış, derinlemesine entegre bir platformda birleştirir. Adobe Creative Cloud ve Blackmagic Design gibi sektör lideri araçlarla geniş uyumluluğu sayesinde yaratıcılar projelerini kesintisiz biçimde oluşturabilir, canlandırabilir, render alabilir ve tamamlayabilir.
Tüm Yaratıcı Disiplinlerde Yeni Maxon Yetenekleri
Animatörler ve motion graphics tasarımcıları için Cinema 4D, üretimi ve yaratıcı yönden yönlendirmesi (art-direct) kolay, hızlı ve birleşik simülasyonlar sunar. C4D’nin tüm prosedürel gücü, rijit cisim (rigid-body), yumuşak cisim (soft-body), kumaş (cloth), pyro, parçacıklar (particles) ve artık sıvılar (liquids) ile kesintisiz biçimde bütünleşir. Tamamen yerel makinenizde (on-device) çalışan yeni Yapay Zekâ Araması, Capsules, varlıklar (assets), dokular (textures) ve ön ayarları (presets) bulmayı zahmetsiz kılar; anında hazır, daha hızlı ve daha isabetli sonuçlar üretir.
Oyun geliştiricileri ve sanal prodüksiyon ekipleri için en yeni Cineware for Unreal Engine, varlık, aydınlatma ve malzeme iş akışlarını sadeleştirerek yeniden çalışmayı azaltır ve iterasyonu hızlandırır. Cinema 4D modifier’larına destek, geliştirilmiş texture tag kontrolleri ve otomatik material instance (malzeme örneği) oluşturma; sahnelerin içe aktarmadan nihai çıktıya kadar doğru ve esnek kalmasını sağlar. Böylece ekipler, pipeline darboğazlarıyla uğraşmak yerine worldbuilding’e odaklanabilir.
Heykeltıraşlar ve 3D modelleyiciler için ZBrush, masaüstü ve iPad’de yaratıcı özgürlüğü genişletir. Masaüstünde sunulan Python betikleme (scripting), otomasyon ve daha derin pipeline entegrasyonu sağlar; 3B baskı araçları ise iPad’e masaüstü ile tam eşdeğerlik getirir. Surface Noise; yenilenen arayüz, her bir noise için ayrı reset, alpha dönüşümleri ve tam undo/redo desteğiyle güncellendi—sanatçılara detay üzerinde daha fazla kontrol sunuyor. ZBrush for iPad arayüz iyileştirmeleri; alt çubuğu taşıma, modifier wheel ayarı ve özel arayüzleri kaydetme/paylaşma seçenekleriyle kişiselleştirmeyi kolaylaştırır. Sanatçılar figür/kolleksiyon parçaları, props ve prototipler için hızla sculpt, özelleştirme ve dışa aktarma yapabilir; yakında gelecek UV düzenleme ve hard-surface modelleme güncellemeleri çok yönlülüğü daha da genişletecek.
VFX sanatçıları için Redshift, fotogerçekçi ve stilize ortamlar adına gerçekçilik ve hızı artıran yeni araçlar sunuyor. Texture Displacement, minimum alt bölümlendirme (subdivision) ile daha hızlı, etkileşimli önizlemeler sağlar; Scene Units (Sahne Birimleri) malzemelerin gerçek dünya ölçeğiyle birebir eşleşmesini güvenceye alır; yeni Procedural Clouds ve Sun & Sky sistemi ise herhangi bir sahneye atmosferik derinlik eklemeyi zahmetsiz kılar. Sanatçılar, film, reklam ya da sürükleyici medya projeleri için daha kısa sürede daha doğru ve görsel açıdan daha zengin dünyalar render alabilir.
“Yeni filmim **‘SKETCH’**te (şu anda sinemalarda) yaratıkları ZBrush’ta heykelledik, Cinema 4D’de animasyonlarını yaptık, Redshift’te render aldık ve Red Giant ile son rötuşları yaptık; tüm bunları iş akışlarını sanki bantla birbirine tutturuyormuşuz gibi hissetmeden gerçekleştirdik. Her prodüksiyon beklenmedik sürprizler çıkarır, ancak Maxon araçlarıyla ‘postta düzeltirim’ diye tam olarak ne yapabileceğimi bilmek; sim, tebeşir ve pastel boyadan yapılmış 11’den fazla canavar yaratırken kaçınılmaz biçimde ortaya çıkan pek çok tıkanmayı ortadan kaldırdı,” dedi Seth Worley, “SKETCH” filminin yönetmeni (Seth ve ekibinin filmdeki canavarları ve efektleri nasıl hayata geçirdiğini burada okuyun). “Kesin olarak şunu söyleyebilirim: Maxon One olmasaydı, filmi hâlâ bitirmeye çalışıyor olurduk.”
Orijinal kaynak: https: From the Classroom to the Red Carpet: Maxon Delivers Speed,…