Mimari geçmişi ve görselleştirme tutkusu ile, global bir çözüm firması olan Jacobs‘ta Görsel Medya Grubu Direktörü Jim Kessler’in proje tasarımı ve süreçlerini iletmek için SketchUp‘a ve çok çeşitli render araçlarına güvenmesi şaşırtıcı değil. American Society of Architectural Illustrators (ASAI) tarafından birçok mükemmellik ödülü kazanan ekibinin, görselleştirme sürecinin detaylarını okumaya devam edin.


Bize biraz geçmişinizden, şirketinizden ve grubunuzun örgütlenme biçiminden bahsedin.
Mimarlık okudum ve kariyerime başladım. Görselleştirme tutkum başlamadan önce birkaç yıl pratik yaptım. Fikirlerimin görsel iletişimini geliştirmek için elektronik tasarım araçlarını kullanabilmeyi seviyorum.
Jacobs’a 22 yıl önce katıldım ve kariyerimi inşa edebildim ve tasarımın en çok keyif aldığım yönlerine odaklanabildim. Jacobs, havacılıktan mimariye kadar her şey dahil olmak üzere çok çeşitli endüstriler için yenilikçi çözümler ve ısmarlama iletişim sağlar.
Jacobs için bütünsel medya çözümlerine yönelik kritik bir ihtiyacı belirledikten sonra Görsel Medya Grubunu oluşturdum. Şirketi yeni teknolojiyle tanıştırmaktan, bir tasarımı görsel ile veya sözlü anlatmadan ve çekici görselleştirmeler oluşturmaktan sorumluyuz. Grubumuzu, müşterilerin bir projenin amacını ve bileşenlerini, daha geniş toplulukların ekip üyelerini etkilemesine yardımcı olan “aydınlatan” ekip olarak düşünmeyi seviyorum.

Dünyanın her yerinde çalışan 20’den fazla çalışanı yönetiyorum. Şirketler için ısmarlama iletişime odaklanıyoruz ve tasarım hikayelerini sanatsal, görsel bir mercekle anlatmaya çalışıyoruz. Grubumun üç hizmet hattı var:
3D görselleştirme: Bu grup, bir tasarımın modellenmesini, BIM modellerinin bir tasarıma entegrasyonunu, görsellerin oluşturulmasını ve gerçek zamanlı oyun motoru geliştirmesini ele alır. Aslında Epic Games’in önde gelen AEC ortağı olarak kabul ediliyoruz.
Videografi: Bu grup, senaryoyu geliştirmeye, storyboard oluşturmaya, filme çekmeye kadar her şeyi hallediyor ve hatta FAA sertifikalı drone pilotlarımız bile var.
Etkileşimli medya: Bu grup, web geliştirme projeleri, sanal ve artırılmış gerçeklik, dijital gerçek zamanlı çözümler ve mobil uygulama geliştirmeleri sunar.
Ayrıca, gelecekteki projeler için sürükleyici/artırılmış gerçeklik araçlarını ve deneyimlerini dahil edeceğim XR (Genişletilmiş Gerçeklik) için Küresel Teknoloji Lideri olarak ek bir rolü kabul ettim.
Normalde bu gruplar diğer şirketlerde siliktir veya tamamen ayrıdır ve ben bunu istemedim. Bir müşteri için en etkili çözümün bütünsel bir yaklaşıma sahip olmak olduğunu düşünüyorum.
SketchUp’a nasıl başladınız?
Tüm kariyerim boyunca, hatta SketchUp ortalarda olmadan önce bile modelleme yapıyordum. 80’lerin orijinal Macintosh tabanlı 3D mimari modelleme programlarından birini kullanırdım. Bölümlerde yerel 3D modelleme yapmanıza izin verdi. Daha önce de söylediğim gibi, tasarım sürecinde bilgisayarların kullanımı her zaman ilgimi çekmiştir.
SketchUp’ı ilk çıktığı sıralarda almıştım. Kullanımı çok kolaydı ve öğrenme eğrisi gerçekten düşüktü. Tasarım varyasyonlarını hızlı bir şekilde modelleme kapasitesi, daha önce kullandığım diğer araçlardan farklıydı. Aslında SketchUp’ın birkaç kıdemli baş tasarımcımıza kullanımını savundum çünkü, onun ekibinin iş akışı üzerinde olumlu bir etki yaratacağını biliyordum. Jacobs, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük lisanslı mimar gruplarından birine sahiptir ve birçoğu tasarım süreçlerinde SketchUp’ı önemli bir araç olarak kullanır.

Bize biraz SketchUp’ı nasıl kullandığınızdan ve iş akışınızdan bahsedin.
Grubumuzun sorumlulukları görselleştirmeyi içeren her şeyi kapsadığından, çok çeşitli araçlara güveniyoruz ve bunlardan biri SketchUp.



Normal iş akışımız, SketchUp’ta temel tasarımı geliştiren mimari grubu içerir. Ardından grubumuz 3D modeli dışa aktarır ve temizler. Tüm çevre ve gereksiz bileşenleri çıkarırız. İşimiz bittiğinde, geriye sadece ham geometri kalır. Ekibimiz daha sonra bunu 3ds Max veya TwinMotion’a aktarır, böylece düz yüzeylerdeki dokular için V-Ray tune gibi araçları kullanabiliriz. Metal bir yüzeydeki pas gibi kusurları daha kolay gösterebilmek için başka bir yazılımda yeniden şekillendiririz. Bu aşamada, render’a hazır, şirket içi kapsamlı içerik kitaplığımızdan çevreyi geri ekleriz. Bu noktada geriye kalan tek şey, yüksek kaliteli bir görselleştirmenin dışa aktarımını gerçekleştirmektir. Bunu desteklemek için, yaklaşık 30 özel bilgisayardan oluşan bir render grubumuz var.

Bize biraz SketchUp ve Photoshop kullanarak Amerikan Mimari İllüstratörler Derneği’nden kazandığınız ödülden bahsedin
Her yıl American Society of Architectural Illustrators (ASAI) Architecture in Perspective Yarışmasına bir görselleştirme projesi sunuyoruz. Geçen yıl Tyndall Hava Kuvvetleri üssü için tasarımlarımızı sunduk ve bir mükemmellik ödülü kazandık. Bu tasarımın temelleri SketchUp’ta atıldı ve ardından 3ds Max’te render alındı. Tarzımız, fotogerçekçiliğin bir çentiği ve endüstride güncel bir tema ve tarz olan hiperrealizme dayanıyordu. Bu tarz çok ruh hali temellidir. Bu özel görüntü için bir yağmur çekimine odaklandık. Saat 15.00 sularında Florida bölgesinde şiddetli bir sağanak yağışı yakalamaya çalışıyorduk. Bu hikayeyi anlatmaya yardımcı olan keskin yansımaları ve gölgeleri fark edeceksiniz. Ayrıca ön plan ve arka plan olması ve üçte bir kuralının uygulanması gibi temel tasarım ilkelerini de dahil ettik.

Üzerinde çalıştığınız projeler için stili nasıl seçiyorsunuz?
Gerçekten projeye bağlı. Fotogerçekçi olmayan renderlardan (NPR) hoşlanırım. Bu stiller, bir tasarımcının birçok önemli mimari karar alınmadan önce erken aşama tasarım fikirlerinin anlatılmasına olanak tanır. SketchUp’ın bunun için mükemmel bir araç olduğunu düşünüyorum. Her proje için Style Builder’da özel bir stil geliştiriyorum. Örneğin, Fort Bliss (El Paso, Teksas’ta bulunan) için bir projede, ufuk çizgisi için pastel bir filigrana odaklandım ve o ortamı hissetmek için kumun rengi gibi çöl renkleriyle çalıştım.



SketchUp’ta tasarım yapıyorsanız, yalnızca tasarım hakkında değil, aynı zamanda stilize gösterimin özelleştirilmesi yoluyla fikrin nasıl aktarıldığı hakkında da eleştirel düşünmeniz gerektiğini ileri sürüyorum. Fikirleri müşterilere nasıl sunduğunuz konusunda eleştirel düşünmeniz gerektiğini düşünüyorum. Bu çok titiz çalıştırmayı gerektirebilir ve bir tasarımda renk renk gitmeniz gerekir. Bu çok zaman alabileceği için, birçok insan bunu yapmayacaktır.




Neden en çok NPR tipi görselleştirmelerden keyif alıyorsunuz?
Erken aşamalarda, bir tasarımın akış halinde olduğu ve müşterilerle görüşmelerin gerçekleştiği durumlarda, fotogerçekçi bir işleme, projenin tamamlandığını ve tasarım değişikliklerinin artık mümkün olmadığını gösterir. Oysa bir NPR görseli, bir akış duygusu önerir ve mimarların cazibesine kapıldığı devasa bir sanatsal öğeye sahiptir.


Tercih ettiğiniz belirli görselleştirme araçları var mı?
Projenin aşamasına ve neyi başarmaya çalıştığımıza bağlı olarak çok çeşitli görselleştirme araçları kullanıyoruz. Gördüğünüz gibi, çıktı kalitesini gerçekten artırabilecek render motorlarına ve araçlarına güveniyoruz. Bunlardan bazıları Unreal Engine, Unity, V-Ray, 3ds Max, TwinMotion, Substance Painter, Quixel Megascans ve post prodüksiyon için Adobe Creative Suite’in tamamını kullanıyoruz.
Jacobs Hakkında
Jacobs’ta, gelişen şehirler, esnek ortamlar, görev açısından kritik sonuçlar, operasyonel ilerleme, bilimsel keşif ve son teknoloji üretim için dünyanın en kritik sorunlarını çözerek, dünyanın iyiliği için soyut fikirleri gerçeklere dönüştürerek, yarını yeniden icat etmeye bugünden meydan okuyoruz.