SketchUp Pro’da daha fazla güncelleme duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu son sürümün amacı, modellemenin araçtan araca nasıl çalıştığının tutarlılığını geliştirmek, iş akışı verimliliğini artırmak ve SketchUp’ın öğrenilebilirliği üzerine inşa etmektir.
SketchUp’ın modelleme komutlarına yapılan değişiklikler
SketchUp 2021.1’de, on temel aracın değiştirici durumlarda çalışma şekli değişiyor. Örneğin, SketchUp’ın Taşıma aracı, bir Kopyalama aracı olarak da çalışabilir. Ve bir değiştirici ile İtme / Çekme, ekstrüzyon yaptığınızda yeni yüzler oluşturabilir. İşte önemli noktalar:
Değiştirici komutlar
En belirgin değişiklik, artık Shift – control gibi değiştiricilerin bir defa dokunarak açılabilen ve kapatılabilen anahtarlar gibi davranmasıdır. Bu, araçlar için artık basılı tutma etkileşimini daha aza indirip daha öngörülebilir modelleme sonuçları almak anlamına gelir.
Herhangi bir araç için, Durum Çubuğunda (ekranın altında) hangi değiştiricilerin bulunduğunu belirleyebilir ve imleci veya ekrandaki modelleme davranışını inceleyerek aracın mevcut değiştirilmiş durumunu onaylayabilirsiniz. Daha fazla değiştiricinin geçiş düğmesi gibi davranmasıyla, belirli bir işlemi tamamlamadan önce araç durumunu değiştirmenin daha kolay olduğunu düşünüyoruz.
Yapışkan Değiştiriciler
Artık değiştirici araç özelliklerini birden çok işlemde sürdürüyoruz. Bu, Move ile nesnelerin birden çok kopyasını oluşturabilmek veya Orbit kullanarak görünüm değişiklikleri boyunca Silgi ile kenarları gizleyebilmek anlamına gelir.
Değiştirilmiş bir araç durumundan çıkmak için ya değiştirici tuşa tekrar basın ya da araçları değiştirin.
Kilitlemeli Referanslar
Zaten bildiğiniz gibi, birçok SketchUp aracı, bir çıkarım yönünü veya çizim düzlemini “önceden kilitleme” özelliğine sahiptir. Bu sürümde, bu kalıbı diğer araçlara uygulamaya başlıyoruz. Artık Çizgi, Şerit Ölçüsü ve Taşı araçlarıyla ilk tıklamadan önce bir çıkarım yönünü önceden kilitleyebilirsiniz.
Push/Pull Güncellemeleri
SketchUp 2021.1’de, Push / Pull komutunda bazı farklılıklar fark edeceksiniz. İtme / Çekme Kopyalama değiştiricisini kalıcı bir geçiş yapmanın yanı sıra, Push / Pull’un gizli değiştiricisi Stretch’i de resmileştiriyoruz.
Uzatma, SketchUp’ta yıllardır var olan, ancak Durum Çubuğunda veya İtme / Çekme imlecinde hiçbir zaman referans alınmamış bir değiştirici durumdur. Bir yüzü “esnetmek” kabaca bir yüzü çizim düzlemine dik olarak hareket ettirmeye eşdeğerdir ve özellikle form geliştirmenin ilk aşamalarında kullanışlıdır.
Yukarıda belirtilen İtme / Çekme iyileştirmelerinin yanı sıra, SketchUp’ta modelleme yaparken ön yüz oryantasyonunda da bir değişiklik yapıyoruz. Artık SketchUp, zemin düzleminde çizim yaparken ön yüzü yukarı bakacak şekilde ve diğer durumlarda ön yüzü kameraya “bakacak” şekilde yeni çizilmiş yüzleri her zaman yönlendirecektir. Örneğin, mevcut bir yüzün üstüne bir yüz çizilirse, yeni yüz yine de üzerine çizildiği yüzün yönünü devralır. İtme / Çekme ve Beni Takip Et işlemleri, bu değişikliklerle daha tahmin edilebilir şekilde davranarak yüzlerin doğru yönlendirilmesine neden olur.
Bu araç kalıplarının ve modelleme davranışlarının iş akışınızı tam olarak nasıl etkileyeceğini görmek için videolarımızı izleyin.
Büyük yüzey oluşumları için performans geliştirmesi
Bazı SketchUp uzantıları, büyük miktarlarda geometri oluşturmak veya işlemek için tasarlanmıştır. Elbette, bir uzantının SketchUp’a eklediği ağ ne kadar büyükse, oluşturulması o kadar uzun sürecektir. SketchUp’ın API’sinin ne kadar verimli bir şekilde büyük ağlar oluşturduğuna yönelik bir iyileştirmeyi duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. 20.000 poligonun üzerinde ağ elde ettiğinizde, geliştirme özellikle fark edilir. Bu yeni API’yi keşfetmeye hevesliyseniz Artisan, SubD, Bezier Surface ve Skimp gibi uzantılara göz atın.
Eklenti Menüleri İçin Güncelleme
Gelecekte, Extensions menü başlığı, uzantıların orada yüklü olup olmadığına bakılmaksızın her zaman görünür olacaktır. Ayrıca, uzantı yönetimi ve geliştirici araçlarını da bu menüye taşıdık.
Geliştiricileri eklentileri Extensions menüsüne koymaya zorlamıyoruz, ancak bu daha iyi olurdu. En iyi uygulamalardan bahsetmişken, kısa süre önce Extensions UX yönergelerimizi yayınladık. Geliştiricilerin SketchUp’ta tahmin edilebilir şekilde çalışan uzantılar yapmasına yardımcı olmak istiyoruz.
Canlı Componentler İçin Birim Uyarlama
Canlı Componentler, daha kullanışlı hale getirmek için SketchUp Labs’ta gelişmeye devam ediyor. Özellikle, Canlı Component parametreleri artık SketchUp modelinizde kullandığınızla aynı birim formatında görüntüleniyor. Bu nedenle, Mezura Ölçümü aracıyla bir ölçümü hizalarken, bu ölçümü Canlı Component parametresine yazmak çok daha hızlı olacak.
2021.1, Canlı Component düzenlemesinin çizim süresinde bir iyileştirme de içeriyor.
Henüz Canlı Componentleri keşfetmediyseniz, hepsini 3D Warehouse’da kontrol edebilirsiniz.
IFC 4 sınıflandırmaları ve export
SketchUp Pro, IFC 2×3 şema ve dosya formatı desteğine ek olarak artık bir IFC 4 sınıflandırma seti ve IFC 4 dosyalarını dışa aktarma özelliği de içeriyor.
SketchUp’ın Sınıflandırıcı aracıyla IFC türlerinin nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.
LayOut Geliştirmeleri
2021.1’de, bir görüntü alanının ölçeğini ayarlamanın daha hızlı bir yolunu sunuyoruz. Şimdi, SketchUp model panelinin Kamera sekmesine istediğiniz ölçeği yazabilirsiniz. Bu yeni tür giriş, bir dizi girdiyi düzgün bir şekilde ayrıştıracaktır: 1:50, 1 ”= 50”, 1/50, .02,% 2, hatta 6 ”= 25 ‘hepsi hızlı bir şekilde 1:50 uygulayacaktır.
Ayrıca Ocak ayında, LayOut’un SketchUp görünüm alanlarına ilişkin çıkarımda bulunma becerisine yönelik bir performans iyileştirmesi içeren bir güncelleme yayınladık.
Gördüğünüz gibi, daha iyi bir 3D modelleme deneyimi sağlamak için SketchUp’ı aktif olarak geliştiriyoruz. Görüşleriniz bizim için önemlidir. Lütfen bu güncellemelerin forumlarda modellemenizi nasıl etkilediğini bize bildirin.
Hata düzeltmeleri dahil tüm güncellemelerimizi görüntülemek için, tüm sürüm notlarına göz atın.