David Daniels; New York, Chicago, Miami, Dallas ve Latin Amerika’da yüzün üzerinde tasarımcı ile çalışıyor ve Starbucks’ın Amerika Doğu tasarım ekiplerini yönetiyor. David ve ekibi sadece 2016’da 1400’den fazla büyük Starbucks tadilatı ve yeni yapı gerçekleştirdi. Tutkulu (ve üretken) bir tasarımcı olmanın yanı sıra, David de bir SketchUp meraklısıdır, bu yüzden Starbucks’ta tasarım ve karar verme yaklaşımı hakkında onunla konuşmaktan heyecan duydum.
Merhaba David… Kendini ve ekibini SketchUp kullanıcılarına tanıtmak ister misin?
Elbette. Ben bir mimarım ve Starbucks Tasarım Genel Müdürüyüm. Amerika Doğu bölgesindeki ekiplerinden ve projelerinden sorumluyum. SketchUp’ı yıllar önce Katmandu’da bir adamdan öğrendim ve o zamandan beri projelerde kullanıyorum. Zaman geçtikçe daha çok liderliğe yöneldim, ancak hala SketchUp’ta konsept geliştirerek kütlesel çalışmalar yürütüyorum.
Starbucks tasarım stüdyoları tasarımlarını SketchUp ile oluşturuyor. Eğer ekibimizi incelediyseniz, tamamen birbirinden farklı projelerde çalışan yaklaşık otuz tasarımcı göreceksiniz. Biz en büyük SketchUp hayranlarından biriyiz; ekiplerimizin, SketchUp’ın stil paletini, kendi tasarım yetenekleri ile renderlara dönüştürdüğünü görmek benim için tasarım sürecinin gerçekten eğlenceli bir parçası oldu.
New York’ta Starbucks tasarım stüdyosu. Görüntüler Starbucks’ın izniyle.
Ekibiniz SketchUp kullanmaya nasıl başladı?
Başlangıçta Miami ofisinde çalışıyordum ve kendim de dahil olmak üzere ekibimiz yüksek profilli lider mağazalarda çalışan birkaç tasarımcıdan oluşuyordu. SketchUp’ı tasarım oluşturmak ve render almak için kullandık, ancak herkes kullanmadı.
Bir tasarım lideri olarak işimin bir parçası tasarımları gözden geçirmek ve onaylamak. Baktığımızda, sadece bu yıl ekibim 1.400’den fazla tasarım yaptı ve bunları hızlıca gözden geçirmem gerekiyor.
Bazıları bana siyah beyaz çizgisel şeyler veya iki boyutlu görseller getirdi. Bu beni rahatsız etti, çünkü onay damgamı bir mağazaya, palete veya görünüme basacağım anlamına geliyordu ve bu durum aslında tasarımın nasıl bir araya geleceğine dair görsel kanıtım olmadan kafamda inşa etmeye çalışmam demekti.Bu noktada herkesin SketchUp’ta dokuları ve yüzeyleri modellemeleri, boyamaları için kullanmalarında ısrarcı olduk. Böylece tasarımları daha fazla güvenle ve otorite ile onaylayabilirim.
Broadway & 9th, NY Starbucks Reserve Bar SketchUp render. Görüntüler Starbucks’ın izniyle
SketchUp’a geçişimiz, üst düzey tasarımcılarımdan birinin öncülük ettiği Miami stüdyosunda başladı. O zamandan beri, Miami stüdyosu artık daha işbirlikçi bir şekilde tasarımlarını oluşturuyor.Her hafta bilgisayarlarıyla ve büyük bir monitörle bir araya geldikleri bir tasarım dosyası sunuyor. Günde beş veya altı bölümlü mağazayı birlikte projelendiriyor, hepsi de SketchUp’ta mekansal tasarımı, görünümü ve tadı hissediyorlar. Herkesin farklı yazılımlar kullandığı günlerde bunu yapmak imkansızdı.
Bu ofiste iş akışını test ettikten sonra SketchUp Latin Amerika tasarım ofisimize ve kısa bir süre sonra New York ve Dallas tasarım stüdyomuza satın alındı. Geçtiğimiz bir buçuk yıl boyunca denetlediğim dört ofiste kullanımını gerçekleştirdik. Tasarımcılarım SketchUp’ı öğrendikten sonra, diğer yazılımlardansa SketchUp’ı kulanmaktan gerçekten keyif aldıklarını gördüm. SketchUp yeni tasarımcılarımızın gizli yeteneklerinin kilidini açtı.
SketchUp ile projenizi nasıl sonuçlandırıyorsunuz?
Mimarlarımız saha araştırmaları yapıyor ve Revit’te yapı kabuğunu oluşturuyor. Bu modeli Sketchup’a aktarıyoruz ve SketchUp’ta tüm iç mimari tasarımı gerçekleştiriyoruz. Buna renklerin, malzemelerin, mobilyaların, tesisatların ve bağlantı parçalarının organizasyonu dahildir. Daha sonra Architects of Record’a (AORS) teslim ettiğimiz üç boyutlu şematik bir tasarım dosyasını uygulamayı hayata geçirebilmeleri için paylaşıyoruz.
Her mağaza markamıza ve müşterilerimize özeldir: Üçüncül Mekanlar , insanların oturup vakit geçirebileceği veya alışveriş yapıp öğrenebileceği bir alan. Mağazanın bulunduğu mahalleye, binaya ve şehre ait olduğunu yansıtmak için marka ve yerel pozisyonu arasındaki tatlı kesişimi bulmayı amaçlıyoruz.
Parametreler her seferinde farklı olduğundan, her mağazanın benzersiz olması gerekir değil mi?
Tam olarak evet. Mağazaların tasarımında bizim için gerçekten önemli bazı basit ilkelerimiz var. Bir bina bulduğumuzda, mekanın strüktürünü dikkate alarak çalışmanın gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Alanın tuğla duvarları veya sıkıntılı bazı yüzeyleri varsa veya çatıda büyük açıklıkların geçildiği kafes kirişler varsa bu kabuk strüktürü değerlendiriyoruz.
Barın oturduğu yer, neye benzediği ve nasıl hissettirdiği, ona gelen ve ondan gelen görüş çizgileri, nasıl parladığı, hepsi çok önemlidir. “Kahve tiyatrosu” nu yarattığımız büyük bir sahne oluşması, iyi hazırlanmış bir ortam haline gelmesi için çok zaman harcıyoruz.
10 Waverly Place’taki yeni mağazanız buna bir örnek, bu tasarımda en sevdiğiniz bölüm neresi?
10 Waverly Place, kaliteli kahve deneyimi gerçekleştirebileceğiniz özel bir bar. Buradaki kahve hazırlama ve demleme şeklimiz oldukça özel. Bir Black Eagle makinemiz, bir Sifon – Harry-Potter benzeri bir demleme – bir Nitro demliği var, bu da müşterilerimize soğuk demlenmiş kahveler sunabileceğimiz anlamına geliyor. Binanın kendisi, Seattle’daki ana mağazamız, The Roastery ile aynı renk aralığında olan güzel beyaz bir mozaik zeminli bir binaydı. Bunu koruduk ve yeniden yapılandırdık, mevcut tuğla duvarları koruduk ve ayrıca yıllar boyunca birlikte çalıştığım Tommy Tailor adlı harika bir sanatçının elle çizilmiş özel kaplamalarını ve sanat eserlerini duvarlara işledik.
Starbucks’ı tasarlarken nasıl bir iş akışınız oldu?
Bir Starbucks mağazasına hizmet edecek bir bina bulduktan sonra; ilk önce kat planını oluşturacak fonksiyonel bir şema çıkarıyoruz. Bu teklif uygulama ekibimizden yeşil ışık alırsa, SketchUp’taki iç tasarım işini başlatıyoruz. Burada bar, aydınlatma ve mağaza için fikirleri test ediyoruz. Bunu SketchUp’ta yapmak sanki bir hamura şekil veriyormuş gibi hissettiriyor, bir çok fikri hızlıca deneyip görebiliyorsunuz. Programın bize sunduğu hız ile fikirlerimizi hızlıca görselleştirebildiğimiz, beğendiğimiz varyasyonları belirlediğimiz ve tasarım ilerledikçe üzerine ekleyebileceğimiz anlamına geliyor.
SketchUp’ın sizi en çok memnun eden işlevi nedir?
Hiç şüphesiz Style Builder olurdu. Elle çizilmiş, mükemmel olmayan bir yüzey elde etmek için varsayılan stili değiştirebilmemiz, mağazalarımızda bir dizi tasarım estetiğini uygun bir şekilde tasvir etmemize yardımcı oluyor.
LEED AP ve Senyör Tasarımcı Eduardo Meza ile Miami Studiosunda Hızlı Atış Tekniği
- Ekibinizin malzeme seçimleri oldukça etkileyici. Bu malzemeleri nerede buluyor ve seçiyorsunuz?
En sık kullandığımız malzemeler, standart kataloğumuzdan tarama ve fotoğraf yoluyla oluşturulan malzemelerdir. - Tüm ekiplerin ayrı bir malzeme kütüphanesi var mı? Veya malzemelerinizi ofisler arasında mı paylaşıyorsunuz?
Miami stüdyosu standart malzemelerimizle bir kütüphane oluşturdu ve diğer Starbucks Stüdyoları ile paylaşılan bir kütüphane haline geldi. Standart paletimizin dışındaki malzemeler proje başına özel olarak üretilir. - Siz veya ekibinizdeki herhangi biri iş akışınızda SketchUp eklentileri kullanıyor mu? Cevabınız evet ise bize ilk üçünüzü söyler misiniz?
Evet; LSS Matrix, Section Cutface and Smart Drop. - Onsuz yapamam dediğiniz kısayol var mı?
Kısayollar iş akışımız için bir zorunluluktur. Burada en sevdiğim ve en sık kullandığım özel kısayollar: M = Malzemeler, C = Bileşenler, L = Katmanlar.
Manhattan genelinde 10 Waverly Place, Brookfield Place ve Broadway & 9. rezerv barları açıldı.