Cinema 4D Abonelik Sürümü 24 (S24) modeller, malzemeler ve diğer asetlere hızlıca erişim ve onları sahneye kolayca yerleştirmek için yeni özellikler sunmaktadır. Bu sürüm, anahtar iş akışı geliştirmelerinin yanı sıra, yeni çekirdek ile bağlantılı, sürekli olarak geliştirilmeye devam eden Scene Nodes ve Scene Manager arayüzleri ile ilgili gelişmeleride içermektedir.
SCENE MANAGER
Cinema 4D’nin yeni çekirdeğindeki devam eden geliştirmeleri ilk elden deneyimleyin. Cinema 4D Scene Manager, prosedürel geometri geliştirmek veya tüm sahnenin hiyerarşi tabanlı olarak oluşturulmasına yönelik kuvvetli, nod-bazlı asetler kullanmaktadır. Scene Manager, aynı Cinema 4D’nin klasik Obje Yöneticisi gibi, hızlı ve kreatif iş akışları sağlarken, klasik C4D objelerini, basitçe Scene Manager içerisine sürükleyerek kullanabiliyor olacaksınız. Scene Manager içerisinde yaptığınız her şey, Scene Nodes içerisinde karşılığı olan bir nod grafiği oluşturacağından, işin gereklerine uygun veya tercih ettiğiniz iş akışını seçebilirsiniz.
Scene Nodes
Cinema 4D Scene Node çekirdeği ile, objeler arasındaki ilişki ve bağımlılıkları yönetebilir, geometrileri oluşturup revize edebilir ve yeniden kullanılabilen asetler oluşturabilirsiniz.
Scene Nodes Hata Ayıklama
Bilgi çakıştırarak, Node Editörü içerisinde ayıklama panelleri kullanarak, ve karmaşık veri tipleri için bir Data Inspector penceresi kullanarak sahne nod sistemlerinizi düzenleyebilirsiniz.
Dağılımlar, Nodlar ve Kapsüller
Scene Nodes sisteminin gerçek gücü, kullanıcıların, ekosistemlerini, tek bir satır kod yazmaya gerek duymaksızın genişletebilmelerini sağlamasındadır ve sağlanan bu olanaklar her versiyonda daha da genişletilmektedir.
ASSET BROWSER
Kuvvetli, Esnek Aset Yönetimi
Asset Browser, Cinema 4D abonelik kullanıcılarına, geniş bir 3D obje kütüphanesi, malzeme ve nod kapsüllerine, ister yerelden ister çevrim içi, kolay erişim sağlar. Her aset, zengin metadata ve anahtar kelime içerdiğinden, kütüphane rahatlıkla taranabilir. Asetler, istenildiği anda indirilebildiğinden, önceden uzun indirme işlemleri yapmaya gerek yoktur. Bilgisayarınızda da cache edildiklerinden, sıklıkla kullandığınız asetler, istediğiniz anda yeniden kullanımınıza hazırdır.
Anahtar Kelimeler, Arama ve Filtreleme
İçeriğin kolayca taranması için asetlerinize anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. Sıklıkla kullandığınız aramaları akıllı klasörlere kaydettiğinizde, aynı anahtar kelimeleri barındıran asetler sonradan eklendiğinde, otomatik olarak bu klasörlere ekleneceklerdir.
Aset Versiyonları
Karmaşık iş akışları içerisinde, proje ilerlerken, asetler de onunla birlikte geliştirilebilir. Önceki bir versiyona geri dönülmesi veya bir sahnenin en güncel aset kullanılarak güncellenilmesi, sadece bir kaç tıklama kadar kolaydır.
Objeler, Eşleyenler veya Referanslar
Son derece esnek ve verimli iş akışları için obje tabanlı asetleri objeler, eşleyenler veya referanslar olarak yerleştirin.
Kendi Asetlerinizi Ekleyin
Kendi kütüphanelerinizi oluşturun ve kendi asetlerinizi doğrudan aset klasörüne sürükleyip bırakarak ekleyin.
YERLEŞİM ARAÇLARI
Bir sonraki seviye yerleşim
Cinema 4D’nin araçları, sahnenize obje yerleştirirken tüm işlemleri sezgisel ve kolayca yapmanızı sağlar. Bir çevrenin oluşturulması veya bir düzenlemenin yapılması, objeleri birbirleri üzerine sürükleyip bırakmak, bir yüzey üzerine boyamak veya yerlerine dinamikler sayesinde düşmelerini sağlamak kadar kolaydır.
Yerleşim Aracı
Yerleşim Aracı, bir objenin mevcut sahne elemanlarının yüzeyleri üzerine kolayca yerleşitirilmesini tutma noktaları ve elemanları kolayca çevirip boyutlandıracak araçlar kullanarak yerleştirilmesini sağlar. Objeleri doğrudan Asset Browser içerisinden de interaktif şekilde yerleştirebilirsiniz. Objeler çevreleyen kutu veya tanımlı eksenlerine göre, belirli bir mesafe ile yerleştirilirler.
Dağıtma Kalemi
Scatter Pen komutu bir veya daha fazla objenin kopyalarının herhangi bir yüzey üzerinde sadece görünümde sürükleyerek kopyalanarak çoğaltılmasını kolaylaştırır. Aralıkları, hizalanmayı, her objenin kulanım sıklığını rahatlıkla belirlerken, konum, ölçek ve açı varyasyonları oluşturabilirsiniz. Raslantısal dağıtmaları elle boyarmışcasına oluşturun. Çok fazla veya yanlış çoğaltmalar mı yaptınız? Hiç sorun değil, sadece aynı araçtaki çıkartma özelliğini kullanmanız yeterli olacaktır.
Dinamik Yerleştirme
Dynamic Placement objeler arasındaki gerçek çarpışmaları dinamikler kullanarak gerçek zamanlı yerleştirme olanağı sağlar. Dynamic Placement aracı ile, objeler bir arada derlenebilir veya Cinema 4D’nin fizik simülasyonları ile yüzeylere doğrudan bırakılabilir. Hızlı ve doğru dinamikler için basitleştirilmiş proksi geometrileri otomatik olarak oluşturulurlar.
ARABA RIG’İ
Arabalar da karakter olabilirler. Car Rig Character Object Preset’i sizlerin 4 tekeri olan her şeyi kolayca canlandırmanızı sağlar. Basitçe, arabayı bir çizgi boyunca hareket ettirin – tekerler uygun şekilde dönecektir, ve yollardaki kasis çukurlara tepki verilecektir, bu sayede, dakikalar içerisinde gerçekçi trafik kaosları veya araç çarpışmaları oluşturabilirsiniz.