Mevcut üç boyutlu modelleme uygulamaları arasında SketchUp kullanımı en kolay olanıdır. SketchUp’ın başarılı olmasının en önemli sebebi: SketchUp’ı ilk defa kullanıyor da olsanız, programı açtıktan sonra birkaç saat geçmeden bir şeyler modellemek için yeterli seviyeye gelebilirsiniz. Kalın kullanım kılavuzlarına ihtiyaç duymazsınız veya özel modelleme bilgilerine sahip olmanıza gerek yoktur. SketchUp’ta modelleme yapmak programı açıp bir şeyler çizmenize bağlıdır.
SketchUp’ın Mantığını Anlamak Ne Kadar Sürer Ki?
Bu sizin daha önceki modelleme programı, bilgisayar kullanımı deneyimlerinize bağlı olarak değişebilir fakat genel olarak dört saat geçmeden bir şeyler öğrenip anlaşılır objeler oluşturabilirsiniz. Bu derece çabuk öğrenilebilmesi ve kolay olması ustalık işleri çıkaramayacağınız anlamına gelmiyor, sadece SketchUp’ın öğrenim eğrisinin ne kadar olumlu olduğunu gösteriyor. Başlamak için çok fazla bilgi sahibi olmanıza gerek yok ama kullandıkça kendinizi ne kadar geliştirdiğinizi anlayabilirsiniz.
SketchUp Kolay Mı?
SketchUp şüphesiz diğer modelleme programlarına göre çok daha kolaydır ancak genel olarak modelleme mantığını kavramanız biraz zor olabilir. Bazı insanlar çok daha çabuk anlayıp öğrenirken bazı insanlar için bu daha uzun sürer. Üç boyutlu modeller oluşturmak istiyorsanız ve fazla boş zamanınız yoksa SketchUp başlangıç için kesinlikle en iyi noktadır.
SketchUp bir yüzey modelleme programıdır. SketchUp’ta yapılan herşey aslında incecik yüzey parçalarından oluşmaktadır (yüzeylerin herhangi bir kalınlığı yoktur). SketchUp’ta modelleme yapmak aslında aşırı ince kağıtlar kullanarak objeler yapmaya benzer.
SketchUp gibi yüzey modelleme programları modellerinizi hızlıca oluşturmak için ideal programlardır çünkü objenin neye benzeyeceğini dert etmek yerine oluşturacağınız yüzeylere siz karar verirsiniz ve istediğiniz gibi tasarlayabilirsiniz.
Fakat katı modelleme programları hamur ile çalışmaya benzer. Elinizdeki katı objeyi ikiye böldüğünüz zaman kestiğiniz kısımdan yeni yüzeyler oluşturursunuz bunun sebebi geometrilerin içi dolu katı objeler gibi davranmasıdır.
Parça tasarımı gibi ürünler tasarlayan, genel olarak makine mühendisi ve endüstriyel tasarımcı gibi hesaplamanın önemli olduğu sektörler, katı modelleme programları ile çalışmayı daha çok tercih ederler, çünkü tasarladıkları modeller üzerinde bazı fizik kurallarını kullanarak birtakım hesaplamalar yapmaları gerekebilir.
En İyi Modelleme Yazılımı Diye Bir Şey Yoktur
Önemli bir noktadan bahsetmek gerekirse “en iyi modelleme programı” diye bir şey yoktur. Bütün mesele üç ana konuya dayanmaktadır: Çalışma şekliniz nasıl? Ne tarz bir model oluşturacaksınız? Ve modellediğiniz obje tamamlandığı zaman onunla ne yapacaksınız?
Ayrıca SketchUp ile modelleme yeteneklerinizi geliştirerek içerisindeki katı modelleme araçlarından da faydalanabilirsiniz. Bu özellik SketchUp içerisinde 8. versiyondan beri bulunmaktadır bu sayede yine SketchUp içerisinde daha farklı şekillerde de çalışabilirsiniz.
Bir başka açıklığa kavuşturulması gereken nokta ise aslında üç boyutlu modelleme programları kullandıkları matematiksel hesaplama şekline göre iki gruba ayrılırlar: çokgenler şeklinde modelleme yapan programlar (örnek olarak SketchUp) ve eğri temelli (NURBS) modelleme programları.
İlk bahsettiğimiz tip herşeyi oluşturabilmek için düz çizgiler ve düz yüzeyler kullanır, eğrisel ve kıvrımlı görünen objeler aslında küçücük düz parçalardan oluşmuştur. Diğer tip ise gerçek eğriler kullanarak yüzeyleri veya çizgileri oluştururlar.
Bu akıcı ve organik formlar çokgen modelleme programlarının ürettiklerinden daha gerçekçi bir görünüme sahip olsa dahi, hem bunları kullanarak modelleme yapacak kişiye ve de hesaplamaları yapacak bilgisayarlara daha fazla yük getirirler. Sonuç olarak tercih sizin…
SketchUp Hakkında Daha Fazla Bilgi Alın Ücretsiz İndirin
—
Hazırlayan: Ulaş Ziya Terzioğlu
Kaynak: www.dummies.com