Ödüllü, Paris merkezli yönetmen ve yapımcı Rémi Anfosso ile konuşuyoruz. İlk yönetmenlik denemesi A Chef’s Voyage (2020) kısa süre önce beyaz perdeye çıktı (belgesel New York Times tarafından “Fransa’ya Lezzetli Bir Kaçış” olarak ilan edildi ) ve film yapımında 10 yıllık deneyime sahip olarak çalıştı. uluslararası filmlerde, TV şovlarında ve reklamlarda yönetmen yardımcısı ve yönetmenlik tecrübesine sahiptir.

Rémi ANFOSSO
Rémi ANFOSSO mimari görselleştirme stüdyosunda Baş Film yapımcısıdır. Ten Over Media ‘da böyle ödüllü işlerin yanı sıra çeşitli render projeleri için Lumion yönetmen koltuğuna oturdu, River Run , Hôtel Le Mas , Carolina Pines RV Resort ve daha fazlası.
Bu röportajda Rémi, bu iki dünyayı nasıl birleştirdiğini paylaşıyor: gerçek hayattaki film yapımı ve Lumion’da yapılan mimari animasyonlar. Sahne, kamera ve ışık kullanımı yoluyla izleyiciler ve müşteriler üzerinde dokunaklı ve silinmez bir izlenim yaratarak mekanları nasıl hafıza ve duygu kaplarına dönüştürdüğünü tartışıyor.
3 Yol Gösterici Duyguyla Tasarımı İnsanlara Bağlamak
Herhangi bir film projesine başlamadan önce, Rémi sektöründeki çok önemli bir kavramın kesinlikle farkındadır; duygusal bir film yapmak, izleyicinin ekranda gösterilenlerle ilişkisini kontrol etmek anlamına gelir.
Ve Rémi için bu, empati ve çok fazla araştırma anlamına geliyor. “İnsanların bir odanın güzel olup olmadığını düşünmeleri gibi nasıl düşündüklerini gerçekten tahmin edemeyiz” diyor. “Davranışlarını sadece tahmin edebiliriz. Bu yüzden bir görselleştirme projesine başlamadan önce kendimize ‘İnsanlar bu alana girdiklerinde nasıl hissedecekler?’ gibi sorular soruyoruz. İnsanlar nasıl hareket edecek? Ne bekleyecekler?”

Bu yaklaşım, karakterlerin ve olay örgüsünün izleyicilerdeki duygusal tepkiyi yönlendiren filmlerden önemli ölçüde farklıdır. Bunun yerine Rémi, mimari alanları “hafıza kapları”na dönüştürerek duyguları etkilemeyi hedefliyor.
“Bir yeri ziyaret etmek bir şeydir. Geri gelip bunu ailene ve arkadaşlarına anlatmak başka bir şey. Bu yüzden insanların yanlarında getirdikleri hatıralar, işlenen animasyona yansıtmak istediğimiz şey bu” diyor. O ve Ten Over Media , bu anılar aracılığıyla duygusal bir tepki ortaya çıkarabilir. “Mekanın mitolojisini inşa ediyoruz.”

Ten Over Media’nın müşteri pazarlama ekibinin ayrıntılı araştırmasının yardımıyla ve Kreatif Direktör/Ortak Mathieu Anfosso ile yakın bir şekilde çalışarak, bir sonraki adım, izleyicilerinde hangi duygusal kalp atışlarını yakalamak isteyeceklerini tam olarak tanımlamaktır.
“ Seçtikleri duygular konusunda kesin olmak önemlidir. “ dedi Rémi ve ‘mutlu’ veya ‘üzgün’ gibi geniş (ve biraz belirsiz) duygular kullanmamak. Akdeniz projesi Hotel Le Mas’ın önerilen müşterisi için aşağıdaki 3 özel duyguyu seçtiler:
1. Davetkar
2. Sessiz
3. Koruyucu
Görselleştirme iş akışının geri kalanı boyunca, her çıktı bu üç yönlendirici duyguya göre ölçülür. Bir görsel ‘davet edici’ gelmiyorsa, yetersizdir. Bir görsel her yerde yüksek sesler ve disko ışıkları içeriyorsa, muhtemelen çok ‘sessiz’ hissettirmeyecektir.

Bu duyguları akılda tutarak, Rémi ve ekibi daha sonra, inşa edildikten sonra mekanı deneyimleyecek insanların profillerini oluşturur. Ekip kendilerine sorar:
1. Onlar kim?
2. Neden oraya gidiyorlar?
3. Oraya vardıklarında ne bekliyorlar?
Bu noktada hangi duyguları hedeflemek istediklerini bilirler. Mülkü ziyaret edecek (veya yaşayacak) kişilerin profillerine sahiptirler.
Rémi’ye göre son hazırlık aşaması, “kendinizi izleyicinin yerine koymak” ve insanların tasarıma nasıl tepki vereceği konusunda eğitimli çalışmalar yapmaktır. Bu anlayışla Rémi, bir sonraki adım için ihtiyaç duyduğu yöne sahip olur – render’a hangi sahne malzemelerinin ve nesnelerin dahil edileceğini bulmak.
3 Boyutlu Alanları Anıların Kapsayıcılarına Dönüştürmek
Lumion yazılımı içinde, kullanıcılar yerleşik içerik kütüphaneside ağaçlardan mobilyalara, aydınlatmaya ve daha fazlasına kadar 6.300’den fazla model ve diğer nesneleri bulabilirler. Görselleştirme dünyasında bu modelleri genellikle ‘objeler’ veya ‘nesneler’ olarak kabul ederiz, ancak Rémi için Lumion’daki bu öğelere “sahne” olarak atıfta bulunur ve Lumion 3D editörüne sanki gerçek bir nesne inşa ediyormuş gibi yaklaşır. Yaşayan bir film seti.
Rémi’ye göre, kendinizi izleyicinin yerine koyarak, mevcut araştırmalarla davranışlarını tahmin ederek, sahneye dekorları entegre edebilir ve hem görsel hem de duygusal olarak izleyiciye tanıdık gelen bir alan yaratabilirsiniz. Rémi’nin ‘ anılar kabı ‘ dediği şeyi yaratabilirsiniz.

Örneğin, Ten Over Media’nın ‘ River Run ‘ projesinde, araştırma, yürüyüş yapmak veya kamp ateşi etrafında oturmak gibi açık hava etkinliklerini tercih eden orta yaşlı erkek ve kadınlardan oluşan bir izleyici kitlesini gösterdi. Bu açık hava hissini kavramak ve hedeflenen kitlelerle daha iyi bağlantı kurmak için Rémi, küçük bir masaya bir termos kahve ve bir çift dürbün yerleştirdi ve bozulmamış vahşi doğa ile tatil köyü tarzı dinlenmenin birleşimini ima etti.
Rémi ve Ten Over Media , ‘Hotel Le Mas’ projeleri için araştırmalarını gözden geçirdiler ve otelin büyüklüğü ve mevcut birçok olanak nedeniyle, konukların oturma yerine varışta otel arazisini keşfetmeyi tercih ettiklerini buldular. Onların odası.
Bu içgörü, görselleştirmede kullanılan aksesuarlar hakkında net bir karar verilmesine yol açtı. Bir kova buzdaki şampanya şişesine odaklanmayı tercih etti; burada kalma mesajını iletmek yerine. Rémi, konukların otel arazisini keşfederken yanlarına alabilecekleri, önceden doldurulmuş iki şampanya kadehi kullanmayı tercih etti.

Obje ve obje yerleşimlerini seçerken Remi, “odadaki diğer tüm objeler bir ana nesneye ikincildir. Dikkatini dağıtmıyorlar.”
Sahne ve duygulara bu odaklanma, Rémi’nin Ten Over Media ile ‘ River Run’daki dürbünlerden ‘Hotel Le Mas’taki şampanyaya kadar birçok animasyonunda açıkça görülmektedir .
Bununla birlikte, şaşırtıcı bir pervane, penceredir. Rémi, pencereleri, duvarda asılı bir tablo gibi, dış dünyayı bir sanat eseri olarak kullanmanıza izin veren ‘tuvaller’ olarak görüyor. Rémi, görsellerinde pencereleri tuval olarak kullanarak bina tasarımını çevresiyle ilişkilendiriyor ve görünümü kullanarak daha önce bahsedilen üç yönlendirici duygudan birini güçlendiriyor.

‘Hotel Le Mas’ projesi için Rémi’nin örneklemek istediği yol gösterici duygulardan biri Koruyucu’ydu. Özellikle sıcak yaz aylarında otelin sunabileceği koruma hissini göstermek istedi. Rémi, ‘tuval gibi pencereler’ fikrini kullanarak, otel misafirlerinin günün en sıcak anından, Akdeniz kıyılarının çarpıcı güzelliğini pencerelerinden kaybetmeden, odalarının konforunda bir mola vermelerini sağladı.
Duygu Hareket Halinde
Rémi’ye göre kamera, sahne dekorlu bir sahneyi çekmek için bir araçtan daha fazlasıdır. Duyguları güçlü bir şekilde yüzeye çıkarabilen bir hikaye anlatımı cihazıdır. Kamera, hedeflediğiniz duyguları pekiştirme (veya dikkatinizi dağıtma) konusunda muazzam bir güce sahiptir.
“Kamera hareketi, tonu belirlediği ve müşterinin beklentilerine ve duygularına uygun olduğu için büyük bir rol oynuyor. Yani, istediğimiz duygu Sessiz ise, muhtemelen bir sürü süper hızlı kamera hareketi istemiyoruz.”
İzleyicilerin bir huzur veya belki de dinginlik hissetmelerini istiyorsanız, ışık hızındaki kamera hareketleri büyük olasılıkla tam tersi bir etki yaratacaktır. Örneğin ‘Hotel Le Mas’ projesinde Rémi , kamerayı bel hizasında hareket ettirerek Koruyucu duyguyu güçlendirdi . Bunu yaparak, yerde oturan, sanki yoga yapıyormuş gibi rahat ve rahatlamış ya da yoğun bir günün tadını çıkarmış gibi duran birinin bakış açısını gösterebilirdi.

İkinci olarak, kamera hareketleri gerçekçi olmalı ve izleyicinin doğal hissettiren beklentilerine uygun olmalıdır. Ne yazık ki, bu birçok kamera denemesini ortadan kaldırır, ancak bu önemlidir. Erişilemeyen açılardan çekilen garip çekimler, yalnızca filmin duygusal etkisinden uzaklaşacaktır.
Videonuzdaki kamera hareketlerinden emin değilseniz, Rémi kendinize iki soru sormanızı önerir:
1. Bu çekim gerçek hayatta başarabileceğiniz bir şey mi?
2. İnsanların gerçekten görmek istedikleri odanın bir perspektifini mi gösteriyorum?
Çoğu durumda, özellikle mimari görselleştirme ile, Rémi, Lumion kamera hareketlerini birinci şahıs perspektifi olarak düşünür ve izleyici ile mekan arasında bu önemli yakınlığı yaratır. Örneğin, ‘River Run’ videosunda , yerdeki bir karakterin birinci şahıs bakış açısı, gökyüzünde bir gölün üzerinde uçan bir kuşun birinci şahıs bakış açısına sorunsuz bir şekilde geçer. Bunu iyi yapmak için Rémi, film yapımcısı ile izleyici arasındaki güvenin çok önemli olduğunu düşünüyor. İzleyiciler, kendilerini mülk boyunca bir yolculuğa çıkaracak doğru kişi olduğunuza güvenmelidir.
“Sinema, mürekkebi hafif olan modern bir yazı biçimidir”
Lumion’da tüm aydınlatma koşulları üzerinde tam kontrole sahipsiniz. Lumion’da pek çok ışıklandırma olanağıyla Rémi, çalışacağı sınırları ayarlayarak sahnesi için mümkün olan en iyi aydınlatmayı elde edebileceğini biliyor. Genel olarak, aydınlatmasıyla iki şeyi başarmak için yola çıkar:
1. Sahnenin gerçek hayat tasvirini oluşturun
2. İzleyiciyi görsel olarak baştan çıkarın
Birçok özellik animasyonunda ve diğer işlemelerde, popüler bir aydınlatma tekniği, ateşli sarı bir gün batımı veya şiirsel bir mavi saat göstermektir. Bu teknik en dramatik aydınlatma seçeneklerini yaratabilirken, Rémi izleyicileri de yanıltabileceğini belirtiyor.

Örneğin, ‘Hotel Le Mas’ ile çoğu misafir, misafirin görsellerde gördüğü muhteşem gün batımı veya mavi saat koşullarında değil, gün ortasında veya öğleden sonra erken saatlerde gelirdi.
Rémi, “Bu insanlar, görseller sahip oldukları gerçek yaşam deneyimiyle uyuşmadığında hayal kırıklığına uğrayabilir,” diyor ve ekliyor: “Konukların odalarına ilk kez girdiklerinde hayal kırıklığına uğramasını kesinlikle istemezsiniz. Bunun yerine, aydınlatmanın doğru olmasını ve misafirin geldikleri zamandaki duygu ve beklentileriyle eşleşmesini ve bu gerçeklikte güzelliği bulacağına güvenmesini istiyorsunuz.”

Kısa bir aradan sonra Rémi devam ediyor: “Ünlü bir Fransız şair, sinemanın mürekkebi hafif olan bir modern yazı biçimi olduğunu söyledi.’ Lumion’un güzel yanı, ışıkla gerçekten istediğimizi yapabilmemiz, hatta ışığın kaynaklarını gizleyebilmemiz. Bir film stüdyosunda gerçekten yapamayacağınız bir şey.”
Duygular, deneyimler ve boşluklar
Lumion’dan film stüdyosuna ve tekrar tekrar Rémi Anfosso, duygu arayışı sırasında sürekli ilham alır. Her zaman, mimari mekanlarda duygunun kendini nerede gösterdiğini ve sahne, kamera ve aydınlatma kullanarak bir hikaye anlatarak duyguyu nasıl güçlendirebileceğini görmek istiyor. İzleyicilerin zihninde, izledikten çok sonra yaşayan bir film yaratmak.
Rémi şu sonuca varıyor: “İnsanlar nihayet filmlerimizde reklamını yaptığımız binaya gittiklerinde, sanki orada bulunmuşlar gibi hissetmelerini istiyoruz.”