Mimari Animasyonlara Hikâye ve Duygular Nasıl Kazandırılır?

Mimari Animasyonlara Hikaye ve Duygular Nasil Kazandirilir

Mimarlık ofisi ve emlak pazarlama ajansı, Ten Over Media; animasyonlarında duyguları aşılayarak ve hikâye anlatımıyla mimarlar ve izleyiciler arasındaki iletişim engellerini ortadan kaldırıyor.


Şömine ne zaman bir şömineden daha fazlası olur?
Müşteri oturma odasına baktığında ne hissediyor? Peki ya mutfak ya da yatak odası?
Mimari animasyonlar üretirken “ev” ne ifade eder?
Bunlar animasyon oluşturmak ile ilgili zor sorulardan sadece birkaç tanesi. Ten Over Media bir odayı, cepheyi ya da diğer detayları göstermek yerine hikayeler ve duyguları kullanarak izleyici ile güçlü bağlar kurmayı hedefliyor.

Bizim işimiz görseller ve hikâye anlatımı arasındaki ilişkiyi bulmak. Bu ilişki tasarımcı ve müşteri arasındaki duvarları kaldırır. Çünkü aniden ekranda bir şömine görmüyorsunuz. Gördüğünüz şey “Evine Hoş Geldin” mesajı. Fakat yine de şunu sormalıyız bu yaptığınız tasarımcı ve müşteri arasındaki duvarları kaldırmaya yeterli midir?
Mathieu Anfosso, Creative Director at Ten Over Media

Hadi nasıl ön plana çıkabileceğimize bakalım.

Çatı Havuzu Renderi, Hotel De Syeres

3 Boyut Görselleştirme ve Film Departmanı olarak mimarlar, peyzaj mimarları, iç mimarlar ve sanatçılar gibi farklı disiplinleri bünyesinde barındırıyor. Ten Over Media, otelleri hazırlarken ve yakın zamanda inşa edilecek yapılara ilgi uyandırırken benzersiz bir yaklaşım benimsiyor.
Bu blogta ajansın mimari film hazırlama süreçleri ile ilgili Mathieu Anfosso ile konuşuyoruz.

Üç Aşamalı İş Akışı

Otel projeleri ve benzer projelere (butik otel, tatil köyü vb.) odaklanan ajans 3B görsellerin ve filmlerin oluşturulmasında; video geliştirme, prodüksiyon ve yayına hazır video olmak üzere üç aşamalı yaklaşımı benimsiyor.

Ten Over Studio 2016 Showreel

Video Geliştirme

Ana modelleme programı olarak Sketchup’ı kullanan ekip ince ayarlar için modeli Lumion’a aktarıyor. Genellikle, bu aşama çevre düzenlemesi, malzeme ayarları ve detaylandırmayı barındırıyor. Ardından video uzunluğu, en-boy oranı, tarzını, ses ve görüntü testlerini yapıyorlar.
Tüm bunların video taslağını yapmadan önce oluşturulduğunu unutmayın.

Prodüksiyon

Model Lumion’da hazır olduğunda, yani malzemeler ve diğer bileşenler eklendiğinde sıradaki adım çekim süreçlerinin yürütülmesidir. Bu adımda birkaç test çekimi, efektlerin eklenmesi ve yönetilmesi yer alır.

600Hotelweb
Sosyal Medya Reklamı İçin Hazırlanan Görsel, Hotel De Syeres

“Genellikle çekimlerin yarısını ya da üçte birini taslakta tamamlarız. Bu bizim düzenleme sürecimize esneklik kazandırıyor. Taslakta gördüğümüz 3 boyutlu modelin detaylarını inceledikten sonra ses efektleri için daha derin kazmaya başlarız. Ardından müşterimize sunmak için daha yüksek çözünürlüklü taslak alırız.”
Mathieu Anfosso

Yayına Hazır Video

Bu aşamada video ‘kilitli’. Bunun anlamı müşterinin mutlu olduğu ve herhangi bir değişiklik talep etmediğidir. Küçük hatalar bu aşamada giderilir. Her şey tekrar gözden geçirilir ve ekstra efektler uygulanır.
Son adım yüksek kalitede render almak ve bu biraz zaman alabilir. Mathieu bunu şu şekilde dile getiriyor. “Lumion bu üç adımı, diğer programlara göre, en hızlı ve en kolay şekilde tamamlayan çözüm.”
Şu an aklınızdan geçenler ‘Biz bunları zaten yapıyoruz. Onların sırrı nedir?’ olabilir.

Mimari Animasyonları Harika Yapan Nedir?

Ten Over Media için esas olan her çalışmada farklı şeyler yapmak ve %110 çaba göstermektir. Otelcilik alanında izleyicilerin mekânı oldukça kişisel bir şekilde yorumladıkları yerlerde tasarım ekibi “mimari animasyonları harika yapan şey nedir?” diye sormuyor.
Bunun yerine “Ev yapan nedir” sorusuyla yaklaşıyorlar.

Sosyal Medya Reklamı, Hotel De Syeres
“Dürüst tasarımın izleyici aktardığımız bir duygudan geldiğini düşünüyoruz. Şunları soruyoruz; Ev nedir? Neden oraya gitmek isteyeyim? Tüm bunların duygularla ilişkisi olduğunu düşünüyoruz. Aradığımız şey bu; aynı mekânın bizde canlandırdığı anılar ve çağrıştırdıkları. Pencerenin kenarında duran bir mum, hazırlanmış bir masa ya da dağınık bir yatak… Bizim işimiz izleyiciye bu hediyeleri sunmak.”
“Filmlerimizi yaşam alanlarıyla birlikte samimiyet sanatına yerleştirmeyi seviyoruz. Bunu her nesne veya duvar arasında duygusal bir alan oluşturarak yapabiliyoruz. İstediğimiz izleyicinin, alandan duygusal olarak etkilenmesi.”

CavaRoblesPool05
Havuz Kenarı, Cava Robles RV Resort

Mathieu’ya göre izleyicileri etkilemenin bir yolu da seyircinin kim olduğunu hatırlamaktır. Örneğin seyirciler mimarlardan oluşmuyorsa mimari detayları göstermek sıradan bir izleyiciyi heyecanlandırmayabilir.
Yolun başında, mimari bakışlar ve mimari olmayan bakışları harmanlayacağımızı söyledik ve öylede oldu. Fotoğrafta güzel bir aydınlatmayla desteklenen tatlı bir yastık göreceksiniz, bu gördükleriniz, kimilerinde ışın demetlerinden çok daha fazla duygu uyandırabilir.
tumblr inline pbg2c6Foyz1u06eco 540
Lobi, Hotel De Syeres

Bunu bir örnek olarak alın; hitap ettiğiniz kitle bir yeri ziyaret ettiğinde mimari detayları fotoğraflamak yerine bir çiçeği, yemek yediği masayı ya da yüzme havuzunu fotoğraflamayı tercih ediyor. Filmlerinizde mimari detayları elbet barındıracaksınız fakat unutmayın ki yumuşak bir yastık veya karşılama şöminesi izleyicilere “Orada Olmak İstiyorum” dedirtir.

Ten Over Media’nın İpuçları ve Püf Noktaları

Mathieu’ya göre Ten Over Media’nın sırrı: Ekibi prodüksiyon ekibiyle kurmuş olmaları.
Duyguları aktarmak hikâyenin sadece yarısıdır, geriye kalan ise son 10 yılını canlı aksiyon setleriyle hikâye oluşturmaya vermiş bir yönetmenle çalışmaktır.

Kamusal Alan, San Luis Obispo, California

Lumion çok geniş ve tamamlayıcı bir araç olduğu için ilk iş sanal dünyada sınırları oluşturmaktır. Yönetmenimiz uzun yıllar boyunca reklamcılık ve sinema sektöründe çalıştı. Set kurgusu nasıl olur ya da aydınlatma nasıl yapılır gibi şeyleri çok iyi biliyor. Örneğin, gerçek sette bir nesne nasıl aydınlatılıyorsa biz de Lumion’un küçük ve kontrollü alanında aynı şekilde düzenliyoruz. Birçok fotoğrafçılık ve sinema kitabında bulabileceğiniz bilgileri Lumion’a kolayca adapte edebiliyorsunuz ve bu gerçekten etkileyici oluyor.
Mathieu Anfosso

Ten Over Media’nın hikâyeye ve duyguya dayalı animasyonlarının sırlarından bazıları ise şunlar:
Küçük başlayın. Belki de Lumionla biraz oynamalısınız. Eğer anlatacak bir hikayeniz varsa ilham size kolayca gelecektir. Birkaç deneme yapın ve neyin çalışıp neyin çalışmadığını görün.”
Çok fazla efekt kullanmayın. Efektlerin her biri harika ve şaşırtıcı olabilir fakat hepsini tek bir seferde kullanmayın. Anlatmak istediğinize ve hikayenize odaklanın. Sadece ihtiyacınız olan efektleri kullanın.”
POOL
Daima hikâye akışınıza odaklanın. Neleri ekleyebileceğinizden ziyade sizi en iyi anlatacakları ekleyin. Her zaman kendinize şunu sorun ‘Bu benim hikayeme yardımcı olur mu?”
Bir sorunlar karşılaştığınızda yaratıcı olun. Lumion her zaman isteklerinizi karşılayabilir fakat bazen onlara ulaşmak için dolambaçlı yollardan geçmek zorunda kalabilirsiniz.”
Mathieu’dan son bir tavsiye: Lumion’un büyüsünü yapmasına fırsat tanıyın. Gerçekten harika.

Kalıpların Dışına Çıkın

Mathieu ve Ten Over Media gerçek hayattaki setleri canlandırmanın yanı sıra rehberlik etmesi için sektörden bir yönetmenle çalışmaktan gurur duyuyor.
COMMUNITYOVERHEAD
Sonuç: İzleyenleri etkileyen, benzersiz kompozisyonlarda, tarzı ve sesi benzersiz mimari animasyonlar. Binaları ve mimariyi sunmanın farklı bir yolu ve kesinlikle sizi kendisine bağlayacak.
Lumion’da daha iyi animasyonlar oluşturmanızı sağlayacak aşağıdaki ipuçlarına göz atmakta fayda var.


Bu içeriğe katkılarından dolayı Mathieu Anfosso ve Ten Over Media’ya teşekkürler. Bu dokümandaki tüm görseller Ten Over Media tarafından hazırlanmıştır.
İçeriğin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaşın

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart
Scroll to Top